پیام خراسان

آخرين مطالب

100 روز از مصوبه سفر استاندار به کاشمر گذشت، مشکل ساکنین حسین‌آباد حل نشد اجتماعي

100 روز از مصوبه سفر استاندار به کاشمر گذشت، مشکل ساکنین حسین‌آباد حل نشد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، جمعی از اهالی ساکن در منطقه حسین‌آباد کاشمر که به نمایندگی از حدود 400 خانوار فاقد گاز شهری در مقابل فرمانداری این شهرستان نسبت به بی‌توجهی مسئولان در خصوص عملی نشدن وعده‌ها و قول‌هایشان تجمع‌کردند.
شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی با اشاره به اینکه بیش از 12 سال است که برای دریافت انشعاب گاز معطل‌مانده‌اند، اعلام کردند که در طی این سال‌ها همواره مشکل عدم واگذاری انشعاب را با مراجعات حضوری و نامه‌نگاری مطرح و مسؤولان نیز همواره برای رفع این مشکل قول‌ها و وعده‌هایی دادند که تاکنون محقق نشده است.
اهالی حسین‌آباد اگرچه در منطقه‌ای چسبیده به شهر کاشمر زندگی می‌کنند، اما به دلیل ساخت‌وسازهای غیرمجازی که انجام داده‌اند، همواره برای دریافت خدمات با مشکل مواجه هستند، به‌طوری‌که تجمع‌کنندگان عدم نام‌گذاری کوچه‌ها، نبود فضای سبز، نبود فضای بازی بچه‌ها، نبود سطل‌های زباله، عدم خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و عدم بهره‌مندی برخی ساکنین از نعمت گاز شهری را بخشی از مشکلات و معضلات این منطقه عنوان می‌کردند.
فهیمه شیردل که به نمایندگی از ساکنین این منطقه 10 سالی است پی گیر رفع مشکلات و گازدار شدن خانه‌های مسکونی فاقد گاز شهری است گفت: برای رفع این مشکل بارها به‌صورت حضوری و نوشتن نامه و درخواست از مسئولان شهرستان تقاضای کمک و رسیدگی کردیم و هر مرتبه نیز قول پی گیری دادند اما متأسفانه تاکنون وعده‌شان عملی نشده است.
وی بابیان اینکه در شرایطی که بسیاری از ساکنین این منطقه از گاز شهری برخوردار هستند، ابراز کرد: تنها حدود 400 خانوار در این منطقه فاقد گاز شهری هستند که مجبورا برای پخت‌وپز و گرم کردن محیط خانه در زمستان از نفت سفید و گاز مایع استفاده کنند.
تعداد تجمع‌کنندگان که 40 نفر از مردان و زنان به همراه فرزندانشان بودند اعلام کردند از وعده‌ها و قول‌های عملی نشده مسؤولان خسته شدند و تا زمانی که مشکل حل نشود دست از تجمع برنخواهیم داشت.
مقصر اصلی راه و شهرسازی و شهرداری کاشمر است
نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ درمجلس شورای اسلامی که برای شنیدن صحبت‌های تجمع‌کنندگان در مقابل فرمانداری حضور یافته بود، گفت: خواسته ساکنین منطقه حسین‌آباد در موضوع گاز یک مطالبه به‌حق است که باید نسبت به رفع آن تلاش کرد.
حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین افزود: منازل مسکونی در محدود شهر کاشمر که از حدود 14 سال قبل ساخته‌شده است، مقصر مردم نیستند، بلکه مقصر اصلی در این داستان راه و شهرسازی و شهرداری کاشمر است.
وی با تأکید بر اینکه اگر در اراضی ملی ساخت‌وساز غیرمجاز انجام‌شده است، می‌بایست دستگاه متولی محکم پای‌کار می‌ایستاد و اجازه تصرف و ساخت‌وساز را نمی‌داد، خاطرنشان کرد: بنا به هر امروز بیش از 400 خانوار از مردم محروم و بی‌بضاعت ساکن در منطقه حسین‌آباد از نعمت گاز محروم هستند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرم «ج» ساکنین این منطقه سبز است و دولت می‌تواند نسبت به واگذاری زمین‌هایی که خانه‌های این افراد در آن ساخته‌شده است برابر قانون اقدام کند، تصریح کرد: در این راستا باید کمیسیون ماده 100 رأی به عدم تخریب این خانه‌ها بدهد و راه و شهرسازی هم برای الحاق به محدوده این منطقه اقدامات قانونی را انجام دهد.
وی با اذعان به اینکه تاکنون بیش از 20 جلسه با وزیر و معاونوزیر راهو شهرسازی، استاندار و معاونین استاندار سابق و فعلی و نیز مجموعه امنیتی استان به‌منظور رفع مشکل ساکنین منطقه حسین‌آباد برگزار کردیم تأکید کرد: همه نگاهشان این است که این منطقه ملحق به محدوده شود و تحقق این مهم مستلزم این است که شهرداری کاشمر کمیسیون ماده 100 را تشکیل و در آن جلسه نسبت به این منطقه تصمیم‌گیری کند.
نیک‌بین ابراز کرد: مشکل منطقه حسین‌آباد درواقع یک مشکل شهرستانی است و ربطی به استان و کشور ندارد، بنابراین مشکلات این منطقه باید به دست شورا، شهرداری و کمیسیون ماده 100 حل شود و در این راستا باید شهردار را قانع کنند و ما هم پی گیری می‌کنیم که این مشکل برطرف شود.
وی بابیان اینکه رسیدگی و رفع مشکل منطقه جزو مصوبات سفر بهمن‌ماه استاندار خراسان رضوی به کاشمر است، ولی شهردار کاشمر اعلام کرده که طبق قانون واحدهای ساخته‌شده استحکام بنا ندارد خاطرنشان کرد: همان‌طور که به یک‌منزل روستایی استحکام داده می‌شود، می‌توان با اغماض به منازل ساخته‌شده در این منطقه نگاه کند و برایشان استحکام بنا صادر کرد.
نماینده مردم ترشیز در مجلس گفت: قوانین و آئین‌نامه‌های اجرایی در شهرداری درواقع در حوزه اختیارات شهردار است که می‌توانند به نفع مردم اجرایی کند تا مشکلات حل شود.
مدعی‌العموم باید با دستگاه‌هایی که کوتاهی کردند برخورد کند
فرماندار کاشمر هم در جمع اهالی معترض منطقه حسین‌آباد، به پیگیری‌های متعدد انجام‌شده برای حل مشکل ساکنین این منطقه اشاره کرد و گفت: بسیاری از واحدها در اراضی ملی و موقوفه مشاع ساخته‌شده است به همین جهت باید به لحاظ اداری و قانونی پی گیری و به نتیجه برسد.
مسلم ساقی با تأکید بر اینکه تاکنون جلسات متعددی با استاندار و معاون عمرانی وقت استانداری و دبیر ستاد تدبیر برگزارشده اما آنچه امروز به دنبال اجرای آن هستیم، مصوبه اخیر سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان است، خاطرنشان کرد: در جلسه جمع‌بندی سفر استاندار مصوب شد تا مالکین با مراجعه به شهرداری تشکیل پرونده بدهند و با ارجاع این پرونده‌ها به کمیسیون ماده 100 ، موارد پس از بررسی به لحاظ بهداشتی، شهرسازی و فنی یا رأی به ابقا داده شود یا رأی به تخریب.
وی با تأکید بر اینکه هر تصمیمی که کمیسیون ماده 100 اتخاذ کند راه و شهرسازی هم به لحاظ تملک زمین به مالکین بر اساس قانون اقدام و زمین‌ها را واگذار نماید، ابراز کرد: در سفر اخیر مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز این موضوع مطرح و مقرر شد واحدهایی که رأی به ابقای آن داده می‌شود به‌صورت لکه‌ای به محدوده شهر الحاق شود، بنابراین باید روال قانونی در این زمینه طی شود و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم.
ساقی تصریح کرد: با توجه به برگزاری هفتگی کمیسیون ماده 100 مالکین باید با مراجعه به شهرداری پرونده منزل مسکونی خود را تشکیل دهند، اما متأسفانه تاکنون پرونده‌ای تشکیل نشده است.
فرماندار کاشمر بابیان اینکه از زمانی که من آمده‌ام در هیچ‌یک از جلسات کمیسیون ماده 100 رأیی مبنی بر تخریب منزل در منطقه حسین‌آباد صادر نشده است یادآور شد: اگرچه اهالی بدون دریافت مجوز و به روش غیراستاندارد اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز کردند، اما دستگاه‌هایی که در این حوزه کوتاهی کردند و بدون توجه به رسالت و مأموریت سازمانی باعث شدند این منازل ساخته شود باید پاسخگو باشند و حوزه قضایی و دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم باید به این موضوع ورود پیدا کند.
تاکنون ارجاعی به کمیسیون ماده 100 نشده است
همچنین در این تجمع یکی از اعضای شورای شهر کاشمر که به نمایندگی از شورا در جلسات کمیسیون ماده 100 حضور دارد گفت: متأسفانه عدم بهره‌مندی تعدادی از ساکنین منطقه حسین‌آباد از گاز شهری منجر به بروز نارضایتی اهالی این منطقه شده است.
حسن اعمی بنده قرایی با اشاره به اینکه در مقطعی که ریاست شورای شهر کاشمر را بر عهده داشتم، این موضوع را پی گیری کردم، ابراز داشت: با توجه به این‌که در سال 89 بخش عمده‌ای مشکل ساکنین این منطقه با نظر شورای تأمین در خصوص واگذاری انشعاب گاز برطرف شد، در 22 مرداد سال 98 در نامه‌ای خطاب به فرماندار به‌عنوان رئیس شورای تأمین شهرستان، خواستار تشکیل جلسه این شورا برای رفع مشکل ساکنین این منطقه شدن تا بر اساس مصوبه سال 89 منازل فاقد گاز بتوانند از این نعمت بهره‌مند شوند، ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
وی بابیان اینکه در سفر استاندار خراسان رضوی به کاشمر در بهمن‌ماه سال گذشته دستور بررسی موضوع حسین‌آباد به‌صورت ویژه داده‌شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس مقررشده تا پرونده منازل ساخته‌شده این منطقه به کمیسیون ماده 100 ارجاع شود و کمیسیون در خصوص آن تصمیم‌گیری کند.
عضو شورای شهر کاشمر با اشاره به اینکه باگذشت بیش از 3ماه از مصوبه استاندار تاکنون ارجاعی به کمیسیون ماده 100 نشده است، بیان کرد: باوجوداینکه در جلسه مشترک کمیسیون‌های ماده 100 فرماندار کاشمر به شهردار این شهر تأکید کرد که این کار انجام شود ولی باگذشت 2 ماه از آن جلسه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
تنها خواسته ما از استاندار حل مشکل گاز حسین‌آباد بود
رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر هم که با تماس نماینده اهالی این منطقه در جمع معترضین حاضرشده بود، گفت: متأسفانه برخی از افراد در جریان کمک به مردم این منطقه سیاسی‌کاری می‌کنند.
حجت‌الاسلام میثم خزاعی با اشاره به اینکه در جلسه جمع‌بندی سفر استاندار به کاشمر، تنها خواسته ما حل مشکل گاز حسین‌آباد بوده است، افزود: با شلوغ‌کاری و هیاهو مشکل حسین‌آباد حل نمی‌شود باید قبول کنید که مردم این منطقه تخلفی را مرتکب شدند که بدون مجوز اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز کردند، بنابراین باید با رعایت انصاف و اعتدال در چارچوب قوانین این مشکل را برطرف کرد.
وی تأکید کرد: مشکل حسین‌آباد تنها باید در چارچوب قانون مرتفع شود با سیاسی‌کاری، رأی جمع‌کردن و لج و لج بازی قابل‌حل نیست.
رئیس شورای شهر کاشمر بابیان اینکه در مقطعی با تصمیم شورای تأمین بخشی از مشکل ساکنین حسین‌آباد حل‌شده است، خاطرنشان کرد: باید به دنبال راهکار برای حل این مشکل بود نه اینکه مردم را با وعده‌هایی که قابلیت اجرایی ندارد معطل وسرگردانکرد.
انتهای پیام/ 70042

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/359311/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

پیش بینی برداشت بیش از 700 تن گل محمدی در خراسان جنوبی

گلچینی از گل و گیاه 5 استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

تجهیز 53 درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

تجهیز 53 درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

7 فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی

افزایش 41 درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد