پیام خراسان

آخرين مطالب

در آیین افتتاح فاز نخست پروژه توسعه تولید تایرهای موتوری نسل دوم ایران یاسا مطرح شد: افزایش چشمگیر سهم شرکت ها در تامین منابع حقوق بازنشستگان و بیمه تکمیلی/ رشد 135درصدی حقوق بازنشستگان در 15ماه اخیر وزارت رفاه

در آیین افتتاح فاز نخست پروژه توسعه تولید تایرهای موتوری نسل دوم ایران یاسا مطرح شد: افزایش چشمگیر سهم شرکت ها در تامین منابع حقوق بازنشستگان و بیمه تکمیلی/ رشد 135درصدی حقوق بازنشستگان در 15ماه اخیر
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - فاز نخست پروژه توسعه تولید تایرهای موتوری نسل دوم ایران یاسا با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی و مدیران و کارکنان شرکت ایران یاسا تایر و رابر در تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، "اکبر افتخاری" مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این مراسم، ایران یاسا را یکی از شرکت های چابک و منظم صندوق بازنشستگی توصیف کرد و با اشاره به شعار امسال گفت: شاید در برخی دستگاه ها شعار «جهش تولید» یا «تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها» محسوس یا قابل دستیابی نباشد، اما در صندوق بازنشستگی کشوری به واسطه فعالیت های اقتصادی شرکت های تابعه، این امر بسیار مهم و قابل لمس است.
افتخاری با بیان اینکه «هرچه در شرکت های تابعه ما تولید می شود، در صندوق بازنشستگی به صورت مستقیم مصرف می شود» اظهار داشت: تولید شرکت ها برای صندوق بازنشستگی همان «سودآوری و آورده های مالی شرکت ها است» و موارد مصرف این تولید، همان پرداخت حقوق، بیمه تکمیلی و طرح های رفاهی است؛ بنابراین ثمره تلاش شما عزیزان در زندگی و معیشت بازنشستگان خود را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: رشد 135 درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از بهمن 98 تاکنون، افزایش 30 درصدی قدرت خرید بازنشستگان به واسطه اجرای طرح های رفاهی، افزایش 100درصدی پوشش های بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خدماتی که برای فرزندان بازنشستگان انجام شده یا درحال انجام است همه به واسطه اتفاقات مهم و تلاش هایی است که در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی انجام شده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تقدیر از نقش شرکت ایران یاسا در تامین منابع مالی حقوق بازنشستگان کشوری، گفت: این شرکت یکی از برترین شرکت های صندوق در سال 99 بود که البته به دلیل دارایی های در اختیار و قدمتی که این شرکت دارد، انتظار ما از تولید و سودآوری این شرکت بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است.
افتخاری اضافه کرد: افزایش سودآوری شرکت های تابعه صندوق از 3500 میلیارد تومان به 13 هزار و 500 میلیارد تومان یک جهش موفق بوده که نتیجه آن کاهش وابستگی منابع صندوق بازنشستگی به بودجه دولت برای نخستین بار است.
وی تصریح کرد: در 15 سال به صورت مستمر وابستگی منابع صندوق به دولت افزایش یافته بود تا جاییکه سال 98 به بیش از 75درصد رسید و اگر همان روند در سال گذشته ادامه می یافت، میزان وابستگی ما به دولت به 88 درصد می رسید؛ اما با اقدامات مدیریتی و تعریف ادبیات مشترک و ویژه در خصوص جهش تولید و سودآوری شرکت ها، امسال برای اولین بار میزان وابستگی صندوق با وجود اجرای طرح بزرگ همسان‌سازی، شیوع گسترده بیماری کرونا و همچنین تحریم ها و فشارهای اقتصادی به کمتر از 70درصد رسیده است.
افتخاری تاکید کرد: بنابراین خدمت کارکنان و کارگران شرکت های تابعه صندوق فقط یک جنبه مادی و شخصی ندارد، بلکه اثر آن معنوی بوده و ناشی از آورده‌ای است که به طور مستقیم در زندگی بازنشستگان عزیز ظهور می یابد.
او بازنشستگان را صاحبان اصلی سرمایه ها و دارایی های صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه آن عنوان کرد و گفت: تلاش ما بهبود زندگی بازنشستگان است و هرچه تلاش شرکت های تابعه برای بهبود تولید و افزایش سودآوری بیشتر باشد، به ما در این مسیر کمک خواهد کرد. برای صندوق مبنای محاسبه و برنامه ریزی، ارزش افزوده اقتصادی شرکت ها و نه سود حسابداری آن ها است.
لزوم تمرکز ایران یاسا بر صادرات به کشورهای همسایه و بازارهای جدید
در ادامه این مراسم، محسن بازارنوی مدیرعامل هلدینگ صباانرژی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در سخنانی تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر، شناسایی و نفوذ در بازارهای جدید، تولید محصول جدید با کیفیت بالا، قیمت رقابتی و تنوع را در افزایش تولید مهم دانست و افزود: ایران یاسا یکی از شرکت های قدیمی در حوزه تولید تایر در کشور است و باید ضمن پرداخت به بازار داخل، بیش از گذشته به حضور موثر در بازارهای خارجی توجه کند.
بازارنوی تاکید کرد: حجم و سهم ایران یاسا در بازار داخل مناسب است و باید بیشتر هم شود، اما بازارهای بین المللی، از کشورهای همسایه گرفته تا سایر کشورها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: هرچه میزان صادرات شرکت ها افزایش یابد، قطعا افزایش تولید، قیمت رقابتی تر، بهبود تولید و درنهایت سودآوری افزایش می یابد. قطعا برای سرمایه گذاران، رسیدن سود مناسب یک اصل است که سرمایه گذاری آن ها را توجیه می کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/359403/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان