پیام خراسان

آخرين مطالب

پشتوانه مردمی، حاصل مشارکت حداکثری در انتخابات سياسي

پشتوانه مردمی، حاصل مشارکت حداکثری در انتخابات
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - رقابت‌های انتخاباتی در حالی اوج می‌گیرد که این روزها صدای واحد مسوولان، صاحبنظران و فعالان سیاسی در سطوح ملی و استانی، لزوم مشارکت حداکثری و حضور همه‌ جانبه مردم در انتخابات 1400 است تا دولت قوی برخاسته از رای اکثریت تشکیل شود.

به گزارش ایرنا همه انتخابات در کشور ما مهم و حساس بوده و انتخابات 28 خرداد امسال هم از جهاتی دارای اهمیت و حساسیت‌های خاص خود است به طوری که در شرایط متاثر از کرونا، تحریم‌های ظالمانه و برخی چالش‌های اقتصادی، نوعی اراده و خرد جمعی در داخل کشور برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو شکل گرفته است.
این مشارکت بدون تردید اقتدار و امنیت ملی را در پی دارد و آرای بالای مردم پشتوانه دولت آینده برای حضور مقتدرانه در حوزه وسیع اداره امور کشور و حفظ منافع ملی در عرصه پیچیده بین‌المللی است.
نظام جمهوری اسلامی ایران با برگزاری انتخابات متعدد در چهار دهه حیات سیاسی خود جلوه بی‌نظیری از دموکراسی را در قالب مردم‌سالاری دینی در معرض دید جهانیان به‌ویژه منطقه خاورمیانه گذاشته است و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات 1400، شور و نشاط انتخاباتی برغم آثار شیوع کرونا و برخی مسائل دیگر در حال پدیدار شدن است.
مسوولان عالی نظام نیز با اعتقاد و باور به مشارکت حداکثری و حضور همه جانبه مردم در انتخابات، آن را مهمترین رکن انتخابات دانسته و بر تلاش همگانی برای تحقق این هدف تاکید کرده‌اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی 21 اردیبهشت امسال در دیدار تصویری با تشکل‌های دانشجویی تاکید کردند: مشارکت بالا در انتخابات در درجه اول اهمیت است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات را عرصه دیگری برای نقش‌آفرینی تشکل‌های دانشجویی و تشویق همگان به حضور پرشور و انتخاب مطلوب دانستند و گفتند: برخی اظهارات ممکن است از سر دلسوزی باشد اما نباید منجر به دلسرد کردن مردم از مشارکت در انتخابات شود.
ایشان مردم‌سالاری و انتخاب مسئولان کشور به‌دست مردم را بسیار مهم خواندند و افزودند: حضور پرشور مردم در انتخابات تاثیر زیادی در قوت و توانایی‌های دولت منتخب دارد و موجب افزایش آبرو، امنیت و قدرت بازدارندگی کشور می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی پس از تاکید بر مشارکت بالا در انتخابات، «انتخاب مطلوب و خوب» را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: دولتی باید تشکیل شود که دارای کفایت و مدیریت، با ایمان، لبریز از امید و معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد چرا که اگر مسئولان دولتی ناامید باشند کاری از پیش نمی‌رود.
رییس جمهوری نیز روز گذشته در شصت و هفتمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار "تدبیر و امید برای جهش تولید" اظهار داشت: آن چیزی که در جمهوری اسلامی ایران انتظار هست، یک انتخابات پرشور سالم توأم با اخلاق اسلامی است.
حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن روحانی تاکید کرد: همه جناح‌ها و گروه‌ها باید در انتخابات شرکت داشته باشند و تنوع در میان نامزدها پرجاذبه باشد. جاذبه و شکوه از اینجا درست می‌شود همه این‌ها که می‌گوییم مردم در انتخابات بیایید و همه حضور پیدا کنید، آخرش به یک کلمه برمی‌گردد و آن اینکه همه تلاش کنیم که نامزدها متنوع باشند، اگر تنوع را از نامزدها گرفتیم شکوه و حضور را هم از انتخابات گرفتیم.
وی گفت: انشاءالله همه دست به دست هم بدهیم انتخابات بسیار زیبایی را بعد از ماه رمضان شاهد باشیم و مردم شاهد پیشرفت بیشتری در دولت آینده برای کشور خودشان باشند.
نکته بارز و برجسته موضع‌گیری و اظهارات شخصیت‌ها، فعالان سیاسی و اجتماعی، نخبگان و روحانیون درباره انتخابات آتی این بوده که مشارکت مهمترین رکن انتخابات است و همه ارکان حکومت، دولت، احزاب، نخبگان و رسانه‌ها باید همه توان خود را برای انجامِ این رسالت مستند به قانون اساسی، به‌کار گیرند.
منتخب چنین انتخاباتی که با رای بالای مردم برگزیده می‌شود در صحنه بین‌الملل می‌تواند با قدرت بیشتری مذاکره و چانه‌زنی کند، با اتکا به آرای بالای مردم به حل چالش‌های گوناگون بپردازد و کشور را در حوزه توسعه همه جانبه چند گام جلوتر ببرد.
درباره اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات و تشکیل دولت قوی با یکی از فعالان سیاسی، استاد علوم سیاسی دانشگاه بیرجند و مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی به گفت و گو پرداختیم. 
مشارکت حداکثری در انتخابات نشانه توسعه سیاسی است
دبیر حزب مجمع نیروهای خط امام (ره) در خراسان جنوبی انتخابات را عامل مهمی برای سنجش توسعه سیاسی در کشور دانست و گفت: هر قدر شور و مشارکت در این کارزار مهم بیشتر باشد روند توسعه سیاسی نیز در کشور به خوبی پیش می‌رود.
علی آهنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظام اسلامی با پشتوانه مردمی همچنان بالنده، مقتدر و سرافراز است و دولتی که با رای حداکثری مردم روی کار می‌آید، تضمین‌کننده مولفه قدرت سیاسی در عرصه بین‌الملل است.
وی حضور باشکوه مردم در انتخابات پیش‌رو را در عرصه بین‌الملل بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: هرچه مردم در صحنه‌های مختلف نظام و انقلاب گسترده‌تر باشد، پشتوانه قوی برای نظام و در توسعه روابط دیپلماسی، اقتصادی و سیاسی ما تاثیرگذار است.
این فعال سیاسی بیان کرد: مردم هرچه حضور باشکوه‌تری پای صندوق‌های رای داشته باشند، دنیا حساب بیشتری روی نظام ما باز می‌کند و در مجموع نشان از مقبولیت نظام در داخل و خارج است.
وی گفت: از سوی دیگر شرکت در انتخابات یک حق است و مردم باید در راستای سهیم بودن در ساختار سیاسی و اقتصادی کشور از حق خود استفاده کنند.
آهنی عنوان کرد: در این شرایط تحریم‌ها اگر مردم حضور کمرنگ‌تری پای صندوق‌های رای داشته باشند، این تصور برای دشمنان ایجاد می‌شود که مردم مقبولیت کمتری نسبت به نظام دارند لذا به‌دنبال توطئه‌گری بیشتری خواهند بود.
دبیر حزب مجمع نیروهای خط امام در خراسان جنوبی گفت: مردم ما همیشه در همه صحنه‌ها پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند و علیرغم همه مشکلات اقتصادی همچنان در عرصه‌های مخلتف مشارکت بالایی دارند.
وی افزود: نکته دیگر این است که اگر افرادی از جناح‌های مختلف توسط شورای نگهبان تایید شوند در حضور پررنگ و همه جانبه مردم پای صندوق‌های رای تاثیرگذار است و اگر در این مقطع به دنبال حضور حداکثری هستیم باید شورای نگهبان حتی المقدور از همه جریان‌های سیاسی نامزدی را تایید صلاحیت و به مردم برای انتخاب معرفی کند.
آهنی گفت: به نظر می‌رسد باید شورای نگهبان فضا را باز کند تا انواع و اقسام گرایش‌های سیاسی بتوانند در انتخابات نامزد داشته باشند و اگر این گونه نشود برخی مردم انگیزه خود را برای شرکت در انتخابات از دست می‌دهند.
وی اضافه کرد: نخبگان هم نقش موثری در آگاهی‌بخشی مردم و حضور حداکثری آنان پای صندوق‌های رای دارند البته نباید شرایط برای دلسردی نخبگان ایجاد شود چرا که اگر دلسرد شوند به خارج از کشور می‌روند یا به مخالفت می‌پردازند و در نهایت شاید منزوی شوند.
دبیر حزب مجمع نیروهای خط امام در خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما نیز نقش موثری در افزایش آگاهی و مشارکت مردم در انتخابات دارند و البته گرم‌کننده تنور انتخابات هستند ولی رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما نباید از حزب و گروه خاصی حمایت کنند.
وی افزود: صدا و سیما در دوران انتخابات به همه قشرها توجه کند و سراغ همه گرایش‌های سیاسی برود.
آهنی به نحوه انتخاب مردم هم اشاره کرد و گفت: مردم در این شرایط و مشکلات جامعه باید انتخاب اصلح داشته باشند تا منتخب ملت بتواند با برنامه مشکلات جامعه و کشور را حل کند.
وی تصریح کرد: نامزدها برنامه‌های عملی به مردم بدهند و شعار ندهند، مردم نیز به برنامه‌های کارشناسی و عقلانی نامزدها رای بدهند.
انتخابات و راهکاری برای مشروعیت نظام سیاسی
استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا انتخابات را یکی از راهکارهایی برشمرد که به مشروعیت نظام سیاسی جامعه کمک می‌کند.
دکتر احمد بخشی با اشاره به اینکه حضور پررنگ مردم پای صندوق‌های رای در عرصه داخلی و خارجی خیلی مهم است اضافه کرد: انتخابات در عرصه بین‌المللی اولین چیزی را که مخابره می‌کند این است که مردم چقدر پای کار هستند، چقدر به نظام خود اعتقاد و چقدر آن را قبول دارند.
وی گفت: هرچه این حضور پررنگ‌تر باشد اقتدار نظام در عرصه بین‌الملل افزایش می‌یابد و امکان مواجهه پرقدرت بین‌المللی را برای کشور فراهم می‌کند.
دکترای علوم سیاسی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات، انسجام داخلی را نیز افزایش می‌دهد افزود: در دوران انتخابات و در یک بازه زمانی مشخص گفتمان مشترک مردم فارغ از دغدغه‌هایی که دارند، گفتمان واحد مبتنی بر پیشرفت و توسعه کشور است.
وی بیان کرد: مردم به‌دنبال وحدت ملی و سرزمینی خود هستند و روی دغدغه‌ای به نام توسعه کشور تلاش می‌کنند که انتخابات می‌تواند انسجام ملی را افزایش دهد.
استاد دانشگاه بیرجند اظهار داشت: زمانی که مردم علیرغم همه مشکلات، حضور حداکثری در انتخابات دارند این پیام به جهانیان مخابره می‌شود که مردم همچنان پایبند به نظام و سیستم خود هستند.
وی افزود: وحدت کلمه مردم در پای صندوق‌های رای باعث از بین بردن توطئه‌های دشمنان و ناامیدی آنان می‌شود.
وی عنوان کرد: چناچه مشارکت مردم افزایش پیدا کند و وحدت کلمه وجود داشته باشد، هر دولتی از هر جناح و گرایشی که انتخاب شود در عرصه بین‌الملل و ارتباطات خارجی اقتدار بیشتر و قدرت چانه‌زنی بیشتری خواهد داشت.
بخشی بیان کرد: رییس جمهوری به عنوان نماینده ملت در مجامع بین‌المللی باید پشتوانه قوی مردمی داشته باشد تا گفتمان برتری را رقم بزند.
وی با تاکید بر اینکه انتخابات چه در بعد داخلی و خارجی ایجاد امنیت می‌کند گفت: همچنین در عرصه بین‌المللی نیز گفتمان واحدی را از داخل سرزمین خود به دنیا مخابره خواهیم کرد.
استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه بیرجند گفت: حاکمان و دولتمردان باید این نکته را توجه داشته‌ باشند که مردم در 40 سال گذشته در همه عرصه‌ها حضور داشتند پس باید واقعا برای حل مشکلات مردم و توسعه همه جانبه کشور تلاش کنند.
وی افزود: نباید گاهی مردم احساس کنند که فقط متاعی هستند که در زمان انتخابات خریدار دارند و بعد از انتخابات زیر بار مشکلات کمر خم می‌کنند.
بخشی اظهار داشت: باید حتما حاکمان قدردان مشارکت سیاسی مردم باشند و همه تلاش خود را برای ارتقای کشور و رفع مشکلات مردم به‌کار گیرند تا سطح امید در جامعه افزایش یابد.
وی گفت: احزاب هم علاوه بر اینکه در مجامع باید گفتمان مردم باشند اما وقتی یک جریان انتخاب می‌شود به آن کمک کنند و گفتمان مشترک آنان بعد از انتخاب رییس جمهوری، توسعه همه جانبه کشور و کمک به فرد منتخب باشد.
انتخابات؛ سرمایه اجتماعی برای نظام
مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی از منظر سرمایه اجتماعی به انتخابات نگاه کرد و گفت: انتخابات یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای نظام ایجاد می‌کند و باعث اقتدار نظام است لذا اگر ایران قوی و مقتدر را می‌خواهیم باید انتخابات پرشور را داشته باشیم.
حجت الاسلام حامد شاهبیکی افزود: انتخابات یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران است و رهبر معظم انقلاب ابتدای امسال فرمودند سال 1300 با کودتای رضاخان آغاز شد و سال 1400 هم انتخابات خواهیم داشت یک ظرفیتی آماده شده است که مردم در سرنوشت خودشان تاثیرگذار باشند این یک آرمان و کار بسیار بزرگی بوده و در پای این دستاوردها خیلی برای آن زحمت کشیده شده که این لطف خداست و در نگاه امام (ره) هم جایگاه رای مردم جایگاه خطیری است.
وی گفت: با توجه به بدخواهی‌هایی که وجود دارد، کسانی هستند که اراده کردند ایران را به زمین بزنند از این رو مشارکت کم مردم در انتخابات برای آنها مساله مهمی است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند لذا هرچه حضور مردم پرشورتر باشد حماسه سیاسی رقم می‌خورد.
وی افزود: با حضور مردم در انتخابات یک چهره با نشاط از کشور ما مخابره می‌شود و باید به این مساله توجه داشته باشیم تنها راه غلبه بر این دشمنی‌های ناجوانمردانه این است که دشمن احساس یاس کند و بداند با دشمنی نمی‌تواند به این مردم آسیب بزند.
مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات دشمن را مایوس می‌کند و موجب می‌شود کشوری مقتدر در سطح جهان داشته باشیم.
وی اظهار داشت: بنا به گفته بسیاری از بزرگان، حضور و مشارکت مردم در انتخابات یک واجب و فریضه است، مرحوم آیت‌الله مشکینی فرمود مردم با وضو و قصد قربت در انتخابات حاضر شوند زیرا انتخابات امر خطیری است که باعث حفظ نظام و قدرت یک کشور با همه آرمان‌ها و اهدافش می‌شود.
حجت الاسلام شاهبیکی گفت: همه افراد اعم از روحانیون و سایر آحاد جامعه باید در انتخابات حاضر شوند و تلاش کنند میزان مشارکت افزایش یابد همچنین افراد جامعه انتخاب صحیح‌تری هم داشته باشند و به گزینه‌ای رای دهند که بین خود و خداوند آن فرد را مفید برای مردم و نظام بدانند.
وی افزود: روحانیون با توجه به جایگاه خطیر و تریبونی که دارند باید در جلب مشارکت مردم در انتخابات نقش‌آفرینی کنند و اهمیت و عظمت کار براساس مبانی قرآنی و دینی برای مردم تبیین شود.
مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت مقتدر با پشتوانه مردمی می‌تواند کشور را به جلو ببرد اظهار داشت: اگر در انتخابات حضور پیدا نکنیم از حق خودمان استفاده نکردیم آن وقت دودش به چشم ما می‌رود.
وی گفت: حضور کمرنگ مردم در انتخابات یک چهره منفعل و ضعیف از کشور ما به دنیا مخابره می‌کند و نباید دشمنان احساس کنند با تحریم‌های خودشان کار را جلو می‌برند آن وقت انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند و فشارها مضاعف می‌شود از طرفی دولتی که با مشارکت کم مردم می‌خواهد سر کار بیاید ممکن است قدرت و حرفش در عرصه بین‌المللی مورد ضعف قرار بگیرد.
حجت الاسلام شاهبیکی افزود: در فرصت باقیمانده تا انتخابات 28 خرداد باید با مردم شفاف صحبت کنیم و امید را در مردم زنده کنیم؛ دشمن یک جنگ اقتصادی و ترکیبی علیه کشورمان تدارک دیده که با استفاده از ابزارهای تحریم و ناکارآمدی یک پروژه جنگ روانی علیه مردم به راه انداخته تا موجب ناامیدی آنان شود.
وی گفت: برخی از کاستی‌ها موجب سوء‌استفاده دشمن در جنگ روانی می‌شود لذا در این مدت دولتمردان و مسوولان تمرکز بیشتری بر اداره امور داشته باشند و برای خدمت به مردم و گفت و گو با آنان تلاش بیشتری کنند، حرفشان را بشنوند و مشکلات را تا جایی که مقدور است رفع کنند زیرا مردم ما آنقدر باوفا هستند که اگر انگیزه و تلاش ببینند وضعیت، محدودیت‌ها و شرایط را درک می‌کنند.
مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: در بحث انتخابات در دوره‌های قبل یک جنجال و دوگانگی کاذب ایجاد می‌شد و ملاک انتخاب قرار می‌گرفت اما امروز ما از این مراحل گذر کرده‌ایم و باید سراغ گفتمان واقعی برویم که رهبر معظم انقلاب ابتدای امسال هشت ملاک را برای انتخاب اصلح برشمردند و باید مدنظر همه قرار گیرد.
وی افزود: بنا به فرمایش رهبر انقلاب کسی را انتخاب کنیم که مدیر، با کفایت، مردمی، معتقد به توان داخلی، عدالتخواه و ضد فساد باشد و جوانان را به عنوان موتورهای پیشران کشور ببیند، به فرموده رهبری تشخیص این افراد کار آسانی نیست لذا انسان خودش باید مطالعه داشته باشد و تشخیص بدهد یا از افرادی که به این تشخیص رسیده باشند بپرسد، فقط باید مواظب باشیم اسیر شعار و جوسازی نشویم.
وی گفت: مردم اگر خودشان در انتخاب اصلح به تشخیص رسیدند به فرد مورد نظر رای دهند و به فضاسازی رسانه‌های دشمن توجه نکنند، بمباران تبلیغاتی لشکرهای مجازی دشمن تعیین کننده رای ما نباشد و خود ما به مرحله تشخیص برسیم یا از نظر گروه‌های مورد اعتماد استفاده کنیم.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، 28 خرداد امسال برگزار می‌شود.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در 11 شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
برچسب‌ها
انتخابات 1400 مردم سالاری مشارکت انتخاباتی خراسان جنوبی نخبگان دولت مشارکت سیاسی
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/361236/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است