پیام خراسان

آخرين مطالب

روحانیون خراسان شمالی: مشارکت در انتخابات انسجام ملی را تقویت می‌کند اجتماعي

روحانیون خراسان شمالی: مشارکت در انتخابات انسجام ملی را تقویت می‌کند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انتخابات فرصتی برای استحکام پایه‌های نظام است گفتند: افزایش مشارکت‌ انتخاباتی علاوه بر افزایش انسجام ملی در داخل موجب ارتقای اعتبار جهانی کشور هم می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات و میزان مشارکت مردم در آن بیانگر میزان قدرت ملی و مشروعیت نظام­ های سیاسی در صحنه بین ­المللی است و می‌­تواند قدرت چانه­ زنی و میزان اعتبار کشور را در عرصه رقابت­‌های منطقه‌ای و جهانی بالا ببرد.
حجت الاسلام محمد ایزانلو اظهار داشت: با توجه به شرایط خاصی که هم ­اینک بر جهان و منطقه حاکم است، میزان مشارکت مردم پیام معنی ­داری به دنیا می ­دهد، ضمن آنکه در عرصه داخلی نیز دولتی تاثیرگذارتر است که از پشتوانه رای مردمی قوی­تری برخوردار باشد.
صندوق های پرشور قدرت معنوی را به رخ جهانیان می کشاند
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همچنین با بیان اینکه با رفتن به پای صندوق های رای قدرت معنوی را به رخ جهانیان می کشانیم اظهار داشت: صحنه های پر شور از جمله راهپیمایی ها و انتخابات قدرت و حمایت معنوی یک ملت را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: رفراندوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که پشت پیروزی انقلاب افکار سالم است که کشور را هدایت می کند و انتخابات پرشور نشان داد که مردم سالاری دینی ایجاد شد است و فرد فرد جامعه در آن دخالت داده شدند.
وی با بیان اینکه جامعه بین الملل نیز انتخابات مردمی را بیشتر قبول دارد افزود: هر جامعه ای اگر متکی به رای مردم باشد نشان دهنده جمهوری و مردم سالاری است که این مهم در کشورمان اتفاق افتاده است.
ایزانلو به نارضایتی و دل نگرانی مردم از برخی از مسوولان کشور نیز اشاره کرد و افزود: بدنه جامعه از بی خردی برخی از مدیران ناراحت هستند که این امر نباید آنان از نظام ناامید کند و به پای صندوق های رای نکشاند.
وی گفت: باید تلاش کنیم که کف جامعه نیز در این دوره از انتخابات شرکت کنند و با انتخاب اصلح فردی را به کرسی بنشانند که مشکلات جامعه را حل کند.
وی با بیان اینکه سرنوشت کشور با انتخاب کردن آحاد جامعه رقم می خورد اظهار داشت: فضای کشور باید به سمتی برود که به نفع عموم مردم باشد مسایل اقتصادی و معیشتی باعث نشود تا مردم از نظام دلزده شوند.
وی با اشاره به اینکه فقر و بیکاری به کشور آسیب وارد خواهد کرد افزود: مسوولان باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند تا این فقر به جامعه دینی آسیب نزد، در قرآن و آموزه های دینی نیز به رفع فقر بسیار تاکید شده است.
برد انتخاباتی به اندازه کل دنیا است
رییس دانشگاه علوم قرآنی خراسان شمالی با بیان اینکه انداختن یک برگه کاغذ در صندوق رای یک برد به اندازه کل دنیا است گفت: علاوه بر اینکه شرکت پرشور در انتخابات اثر ملی دارد اثر مهم تر آن بر دنیا است.
حجت الاسلام رحیم مهدوی پور افزود: به هر اندازه مشارکت مردم در انتخابات پرشور باشد به همان اندازه نیز ایران اسلامی در دنیا مقتدرتر خواهد شد، حاکمیت، نظام در جهان قدرت مندتر خواهد شد.
وی افزود: میزان مشارکت مردم تنها به اقتدار کشور بر نمی گردد حتی افتخاری برای کشور های دیگر که با ایران اسلامی دوست هستند است در این راستا عزتی برای لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، پاکستان و سایر کشور های منطقه خواهد بود.
وی با بیان اینکه حتی انتخابات پرشور در امنیت داخلی منطقه نیز تاثیر مثبت خواهد داشت گفت: دشمنان هم اینک به کشورمان چشم طمع دوخته اند، نمی خواهند که ایران اسلامی در دنیا اقتدار داشته باشد، این طمع را باید از آنان بگیریم و این امر در گرو مشارکت حداکثری پای صندوق های رای است.
تکلیف مردم از شورای نگهبان نیز بیشتر است
رییس دانشگاه علوم قرآنی خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون تکلیف مردم در انتخابات از شورای نگهبان نیز بیشتر است گفت: شورای نگهبان هم اینک افراد صالح را انتخاب می کند و گزینه های زیادی را دارد اما مردم از بین این گزینه ها باید یک فرد اصلح را برگزینند که این مهم وظیفه مردم را سخت تر کرده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم باید از میان افرادی که شورای نگهبان آنان را انتخاب کرده است برگزینند پس انتخابی ظرفیت تر دارند چرا که انتخابات آنان از حساسیت بیشتری برخوردار است.
وی با بیان اینکه انتخابات یکی از ارکان و ضروریات نظام است گفت: مردم همیشه به این رکن توجه ویژه ای داشته اند و هم اینک نیز خواهند داشت.
وی گفت: اما برخی از عوامل ممکن است مقداری حساسیت مردم را نسبت به این مهم و رکن کم رنگ کند که باید تلاش کنیم این غفلت را از جامعه بزداییم که این مهم نیز وظیفه همگان است.
وی اظهار داشت: هم اکنون رسانه ها، مسوولان و احزاب وظیفه دارند که مردم را نسبت به انتخابات حساس کنند تا بار دیگر تنور این مهم در کشور داغ شود و مردم در کنار هیجان، عواطف احساس مسوولیت داشته باشند و این مهم را باید در جامعه تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه آثار انتخابات محدود به گستره جغرافیای کشور نخواهد بود افزود: این مهم در کل دنیا تاثیر خواهد گذاشت، هم اکنون همگان ایران اسلامی را رصد خواهند کرد.
مشکلات معیشتی نباید ما را از اصل انتخابات مایوس کند
مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تنگناهای معیشتی نباید ما را از اصل انتخابات مایوس کند گفت: انتخابات پرشور پشتوانه نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام حسن فروتن اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی بعضا برخی از اقشار جامعه هم اینک از این موضوع نارضایتی دارند و این امر برای مردم تنگناهایی ایجاد کرده است اما نباید اصل نظام را با موضوعات مختلف درگیر کنند و به همین دلیل همچون انتخابات گذشته حضور گسترده در انتخابات داشته باشند.
وی با بیان اینکه تلخی های امروز به شیرینی ها آینده می ارزد افزود: همه مردم در سرنوشت کشور خود موثر هستند زیراکه رای افراد در پای صندوق های رای بسیار تاثیرگذار در نحوه مدیریت کشور و شهرها و روستاها است.
این استاد دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد افزود: نباید تنگناها و این بحران اقتصادی امید را از مردم بگیرد بلکه باید با انتخاب درست امید را در جامعه تزریق کنیم.
مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مردم ایران اسلامی خود به خیابان ها آمدند و انقلاب کردند و تاکنون در بیش از 40 انتخابات نیز پر شور شرکت کرده اند و دمو کراسی به معنای واقعی کلمه اجرا شده است.
این روحانی افزود: مردم آگاهان و آزادانه در هر کدام از انتخابات شرکت کردند و در سرنوشت کشور خود تاکنون موثر بوده اند.
تبلیغات دشمنان، مردم را دلزده نکند
وی با بیان اینکه تبلیغات دشمنان نبایدمردم را از انتخابات دلزده کند گفت: هم اکنون مردم نباید از اصل نظام ناراضی باشند زیراکه دشمنان در این راستا تلاش های زیادی دارند و می خواهند که مردم در پای صندوق های رای حاضر نشوند اما در این زمان به بصیرت نیاز داریم تا توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.
وی اظهار داشت: سرنوشت کشورمان را باید خودمان تعیین کنیم و نباید بگذاریم دست هایی از خارج کشور آن را تعیین کنند، آنان نمی توانند به ملت دیکته کنند.
این استاد دانشگاه افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر شعار سال در رابطه با اقتصاد، جهش و تولید و رفع مانع زدایی ها بوده است نشان می دهد که مردم در طی این سال ها با چالش اقتصادی مواجه هستند و این موضوع آنان را گلایه مند کرده است.
حجت الاسلام فروتن در بخش دیگری از سخنانش به رفع مشکلات جوانان تاکید کرد و افزود: هم اینک بحث ازدواج یکی از مشکلات قشر جوان است و در این زمینه باید اقداماتی از سوی دولت مردان انجام شود که قشر جوان به آینده و ازدواج امید داشته باشد.
وی با بیان اینکه تحصیل برای جوانان باید بدون دغدغه و نگرانی باشد تاکید کرد و گفت: زمنیه تولید رشد علمی باید در کشور بیشتر فراهم باشد که این مهم یکی از مطالبات قشر دانشجو و اساتید دانشگاه ها است.
این روحانی افزود: تحصیل در دوران مدرسه و دانشگاه باید به طوری برای اقشار مختلف جامعه بی دغدغه باشد، هم اینک با توجه به شرایط کشور دانشگاه های مختلفی ایجاد شده اند اما نباید دانشجویان دغدغه مند به تحصیل بپردازند و یا امیدی از تحصیل نداشته باشند. 
تشکل ها باید مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند
امام جمعه موقت بجنورد هم گفت: تشکل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در این شرایط حساس باید مردم را به حضور گسترده در انتخابات تشویق کنند زیراکه توسعه همه جانبه کشور با مشارکت حداکثری در این عرصه سیاسی مهم رخ می دهد.
حجت الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی اظهار داشت: با توجه به شرایط سیاسی کشور که جهانیان چشم به میزان مشارکت مردم در انتخابات 1400 دوخته اند، باید همه تشکل ها، جریان ها و گروه های سیاسی با استفاده از جایگاه و موقعیت خود مردم را به حضور حداکثری در انتخابات 1400 تشویق کنند، زیراکه هم اکنون رسانه های معاند با انتشار اخبار منفی به ایجاد روحیه یاس و ناامیدی دامن می زنند.
وی گفت: حضور در انتخابات، نشان از مقبولیت و همراهی مردم با این نظام اسلامی است و دشمنان را ناامید می کند.
وی با بیان اینکه رسانه ها باید بی تفاوتی نسبت به حضور در پای صندوق های رای را از جامعه بزدایند، تصریح کرد: بی تردید همه می دانیم حضور حداکثری چه نقشی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه کشور در فضای بین المللی داشته باشد، بنابراین ظرفیت های رسانه ای از روزنامه ها و سیمای ملی گرفته تا خبرگزاری ها و فضای مجازی باید با استفاده از نظرات کارشناسان مجرب، مردم را از جایگاه این رویداد سیاسی و تاثیرات مثبتی که در زندگی آنها دارد، آگاه کنند.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی افزود: در واقع رسانه ها باید همه اذهان را متوجه این سووال کنند که آیا با نیامدن به پای صندوق های رای و امیدوار کردن دشمنان که به دنبال ناامیدی در جامعه هستند، می توان مشکلی را حل کرد؟
روحانیون شاخص های فرد اصلح را تبیین کنند
مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه روحانیون با تبیین شاخص های فرد اصلح می توانند به مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 کمک کنند، اظهار داشت: گرچه کرونا هم اکنون موجب تعطیلی نمازهای جمعه شده است ولی روحانیون و ائمه جمعه می توانند با حضور فعال در فضای رسانه ای ویژگی های فرد اصلح را برای مردم تبیین کنند.
وی افزود: در واقع روحانیون در جامعه اسلامی در بین مردم از اعتماد بالایی برخوردار هستند و بر همین اساس ضروری است تا از نقش تاثیرگذار این قشر برای تحقق مشرکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح بیشترین بهره را برد تا آنها به بسیاری از سوالات افراد در خصوص چرایی حضور در پای صندوق های رای پاسخ دهند و در انتخاب فرد اصلاح به افراد کمک کنند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود.
برچسب‌ها انتخابات 1400 بجنورد خراسان شمالی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/361341/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود