پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار بر اساس یک نظرسنجی پیش‌بینی کرد

تاثیر 15 درصدی کرونا بر عدم مشارکت مردم خراسان رضوی در انتخابات سياسي

تاثیر 15 درصدی کرونا بر عدم مشارکت مردم خراسان رضوی در انتخابات
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: طبق نظرسنجی‌ها، حدود 15 درصد از مردم استان اعلام کرده‌اند که به علت نگرانی بابت کرونا، تصمیم به عدم شرکت در انتخابات دارند.

محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در نشست خبری با موضوع انتخابات ضمن تبریک آغاز دهه کرامت اظهار کرد: روز 28 خرداد ماه یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی کشور برگزار خواهد شد. امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم، به خصوص استان خراسان رضوی در این انتخابات باشیم. 
وی افزود: در چهارچوب سیاست‌های کلان نظام درحوزه انتخابات، ارکان چهارگانه رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت از مولفه‌های اصلی انتخابات معرفی شده‌اند و برای دستگاه‌های مختلف مسئولیت‌هایی پیش‌بینی شده و ما به عنوان بخشی از وزارت کشور، برای هر مولفه مسئولیت‌هایی داریم. 
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امنیت به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های انتخابات محسوب می‌شود، افزود: ما هم در استان از سال گذشته تلاش کردیم تا با طراحی اطلس امنیتی استان، فرصت‌ها و تهدیدهایی که در بحث امنیت استان وجود دارد را شناسایی کنیم و تمهیدات لازم را در این رابطه بیاندیشیم. 
وی با اشاره به هم‌مرز بودن استان با کشور افغانستان، گفت: این مسئله می‌تواند موحب ایجاد ناامنی در کشور ما شود لذا سعی کردیم به تامین امنیت استان در فراسوی مرزها بپردازیم تا در این زمینه مشکلی نداشته باشیم، قطعا حساسیت‌های ما در حوزه تامین امنیت، در ایام انتخابات افزایش می‌یابد.
معتمدیان عنوان کرد: ما به منظور حفظ امنیت انتخابات، سند جامع امنیت انتخابات را در شورای عالی امنیت استان تصویب کردیم و مولفه‌های مختلف امنیت را در این سند مشخص کردیم. همچنین در این سند بین اعضای مختلف شورای تامین استان، تقسیم کار صورت گرفته است. 
وی با اشاره به اقدامات استانداری در جهت تامین کامل امنیت انتخابات، بیان کرد: 19 هزار نیروی انتظامی در سطح استان، مسئولیت تامین انتخابات را بر عهده دارند و با تعداد نیروهایی که پیش‌بینی کردیم ضریب امنیت انتخابات را افزایش دادیم. 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکلات اقتصادی و مسائلی که کرونا برای کشور و مردم به وجود آورده است، گفت: ما تلاش کردیم با ساز و کاری که در استان و شورای تامین برنامه‌ریزی کردیم، از چندین ماه قبل کمیته‌هایی را تشکیل دادیم که به احصای نارضایتی‌های مردم می‌پردازند و حوزه‌های اجرایی سطح استان را ملزم به پاسخگویی می‌کنند و این اقدامات در ایام انتخابات با جدیت بیشتری انجام می‌شود. 
معتمدیان با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد مسائل اجتماعی به مسائل امنیتی تبدیل شوند، اضافه کرد: باید دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مشکلات باشند و نباید اجازه دهیم انباشت مطالبات اجتماعی صورت گیرد. 
وی با اشاره به موضوع مشارکت به عنوان دیگر رکن انتخابات، افزود: تمام ارکان کشور در برابر افزایش مشارکت مسئولیت دارند. تلاش ما هم این است که زمینه‌های مشارکت حداکثری را فراهم کنیم و به این منظور تعاملات خوبی با احزاب، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و علما صورت گرفته است. در استان ما همکاری بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد و همه در تلاش هستند تا بتوانیم زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کنیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همواره در انتخابات‌های مختلف، مردم استان ما حضور بالایی داشتند، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم ما در تمام ادوار و در تمامی انتخابات‌ها بالاتر از میانگین کشوری بوده است که این نشان‌دهنده این است که مردم ما همواره در انتخابات‌ها نقش و حضور فعالی داشتند و امیدواریم که در این دوره نیز ما شاهد حضور حداکثری مردم باشیم. 
معتمدیان همچنین به مسئله سلامت به عنوان دیگر رکن انتخابات اشاره و اظهار کرد: سازوکارهایی در قانون پیش‌بینی شده که ما بتوانیم بر فرایندهای انتخابات نظارت کنیم. خصوصا نظارت بر عوامل اجرایی انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه بیش از صد هزار نفر مسئولیت برگزاری انتخابات را در بخش‌های مختلف استان بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: همچنین در این دوره بازرسان بهداشتی نیز وظیفه دارند بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای نظارت داشته باشند. 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات خراسان رضوی در راستای حفظ سلامت انتخابات، گفت: هدف ما اجرای مر قانون است. بر اساس هماهنگی‌هایی که در مجموعه ستاد انتخابات استان و دستگاه‌های نظارتی استان صورت گرفته، تلاش شده است تا بتوانیم نظارت کامل بر فرایندهای انتخابات داشته باشیم. 
معتمدیان ادامه داد: ما اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه انجام دادیم و تلاش کردیم با آموزش‌هایی که دادیم هیچ مشکلی در بحث امنیت انتخابات پیش نیاید. ما چهار لایه آموزشی را در بخش‌های مختلف مرتبط با انتخابات پیش‌بینی و آموزش‌های لازم در این خصوص را برای عوامل مختلف دخیل در انتخابات برگزار کردیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه امسال انتخابات شورای شهر مشهد به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در راستای آموزش این شیوه رای دادن به مردم و مجریان انتخابات اقدامات خوبی صورت گرفته است. این شیوه از رای‌گیری امسال در کلان‌شهرهای کشور برای انتخابات شوراها برگزار می‌شود و دارای مزایای بسیاری است. 
استاندار خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه کرونا یکی از نگرانی‌هایی است که در این دوره از انتخابات وجود دارد، ادامه داد: پروتکل‌های ویژه‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایام انتخابات تصویب شده و توسط وزارت کشور ابلاغ شده است. ما هم برای روز انتخابات تمهیدات ویژه‌ای را پیش‌بینی کردیم و برای اینکه شاهد ازدحام جمعیت نباشیم، 30 درصد شعب اخذ رای در استان را افزایش دادیم. 
معتمدیان افزود: یکی اقدامات خوبی هم که بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده است، این است که دراین دوره از انتخابات بازرسان بهداشتی را خواهیم داشت و این افراد با حضور در شعب اخذ رای، بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند داشت. تلاش ما این بوده است که تا جایی که می‌توانیم فضاهای باز را به عنوان شعب اخذ رای انتخاب کنیم. 
وی همچنین در خصوص فرایند تبلیغات برای انتخابات، عنوان کرد: با حضور تمامی دستگاه‌ها، دستورالعملی در این خصوص از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب و به استان‌ها ابلاغ شده است. مهم‌ترین قسمت این دستورالعمل این است که هیچ تجمع انتخاباتی در فضاهای سربسته نباید صورت گیرد و در هر فضای بازی هم که این تجمعات صورت گیرد، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از تنها 30 درصد فضا نیز ضروری است. 
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین بر اساس یکی از بندهای این دستورالعمل، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص انتخابات خبرگان و شوراها بر عهده نامزدها و در خصوص انتخابات ریاست جمهوری بر عهده ستادهای انتخاباتی خواهد بود و در این زمینه‌ اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده و ما در این خصوص تاکنون شکایتی نداشتیم. 
معتمدیان در پایان به ذکر آمار واجدین شرایط رای دادن در استان پرداخت و گفت: در مجموع چهار میلیون و 616 هزار و 791 نفر واجد شرایط رای دادن در استان هستند که این تعداد معادل هشت درصد کل تعداد واجدین شرایط رای دادن در کشور می‌باشد. دو میلیون و 315 هزار و 813 نفر مردم و دو میلیون 300 هزار و 978 زن هستند. همچنین امسال 120 هزار و 702 رای اولی نیز در استان داریم.
وی با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌ها، حدود 15 درصد از مردم استان اعلام کرده‌اند که به علت نگرانی بابت کرونا، تصمیم به عدم شرکت در انتخابات دارند، خاطرنشان کرد: ما جزو استان‌هایی بودیم که پیک چهارم کرونا را به خوبی مدیریت کردیم و در حال حاضر در شرایط پایداری به سر می‌بریم و یازده شهرستان استان در شرایط نارنجی و 22 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نداریم. 
استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به کاهش آمار بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان، بیان کرد: برای روز انتخابات نیز ما تمهیدات حداکثری داریم و تمام پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای انجام خواهد شد و همچنین از عوامل اجرایی انتخابات نیز پیش از شروع فرایند رای‌گیری، تست کرونا گرفته خواهد شد. 
معتمدیان ادامه داد: همچنین امسال دیگر نیازی به ثبت اثر انگشت در پای تعرفه‌های رای نیست و ساعات رای‌گیری نیز افزایش یافته است. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن شعبه‌یاب، شعب خلوت را پیدا کنند. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/373041/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان

اصلاح 328 کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی

بیش از 44 هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد

سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - پنجشنبه 30 فروردین

چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟

آرسنال و حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا توسط بایرن مونیخ برای پنجمین بار

قتل مادر در اثر بدگویی‌های پدر معتاد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

50 میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت

دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد

نصب 13 هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اختصاص 50 میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد

رشد 10 درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین

اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای

بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای

نقص سیستم آب پاش منجر به اتفاقی در رژه روز ارتش مشهد شد

ذخیره‌سازی 140 هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

ماجرای ماشین آب‌پاش در رژه روز ارتش مشهد چه بود؟

معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران

رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش

شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود

نماینده بسکتبال خراسان شمالی حریف خود را شکست داد

مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است

سرلشکر سلامی: تجهیزات نوین ارتش حاصل خلاقیت‌های این نهاد است

اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع

تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار

اتفاق عجیب در رژه روز ارتش مشهد / فراجا عذرخواهی کرد + فیلم

معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد

نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند

مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن

چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید

کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک

برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور

روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند

فعالیت 254 آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

علت حادثه امروز مراسم رژه ارتش در مشهد چیست؟

75 درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد

افزایش 37 درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی

هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد

آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است

متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از 49 میلیارد ریال محکوم شد