پیام خراسان

آخرين مطالب

دیار سربداران؛ آماده خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات سياسي

دیار سربداران؛ آماده خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - سبزوار- همرمان با هفته پایانی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شور و شوق انتخابات فضای شهرستان سبزوار را فرا گرفته است. چهره شهر مملو از عکس ها و پوسترهای تبلیغاتی نامزدهاست و عمده محتوای شبکه های مجازی این شهر نیز به تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری و شورای شهر اختصاص یافته است.

از زمان اعلام رسمی تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی تا امروز عمده داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر سبزوار با فعال کردن ستادهای خود در خیابان های مرکزی این شهر تبلیغات خود را آغاز کرده اند.
علاوه بر آن همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری سبب حضور پرشور حامیان نامزدها و مردمی است که با ابزار و شیوه های مختلف ارسال پیامک، توزیع پوستر، کارتهای تبلیغاتی، بروشور نشریات و فضای مجازی جذب ستادهای تبلیغاتی شده اند.
از طرفی شیوع ویروس کرونا و عدم اقبال گسترده مردم به حضور در اجتماعات، نامزدهای شورای اسلامی شهر را به جای راه اندازی ستادهای بزرگ، شکل گیری تجمعات و سخنرانی و تبلیغات محیطی به سمت فضای مجازی متمرکز کرده است.
فضای شهر سبزوار سرشار از پوسترهای رنگارنگ نامزدهای انتخاباتی شده است. حامیان نامزدها از شگردهای مختلفی برای معرفی نامزدهای خود بهره گرفته اند چنانکه فضاهای خالی، ساختمان های نیمه کاره، دیوارها، خودروها، جداول میادین و حاشیه خیابان، پست های برق و مخابرات و درختان شهر از کارزار انتخابات بی نصیب نمانده اند و در افزایش تب و تاب این رویداد سیاسی تاثیرگذار بوده اند.
گروهها و تشکل های مختلف از هفته ها قبل و پس از طی فرایندی اقدام به معرفی لیست 9 نفره برای انتخابات شوراهای شهر سبزوار کرده اند.
فضای مجازی میدان دار تبلیغات انتخاباتی
یک فعال فضای مجازی در سبزوار به خبرنگار ایرنا گفت: امروز رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند و طی یک سال گذشته پس از شیوع کرونا، دامنه نفوذ شبکه های مجازی گسترش یافته است.
علی ملایی افزود: در انتخابات پیش روی نیز با توجه به تداوم بیماری کرونا و سرد بودن تبلیغات میدانی نسبت به ادوار گذشته، عمده نامزدها از ظرفیت فضای مجازی برای جلب رای و نظر مردم استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: عمده نامزدهای شوراهایی اسلامی شهر و حامیان آنها گروههای تبلیغاتی مختلفی را در فضای پیام رسان های داخلی، تلگرام، واتساپ و اینستاگرام ایجاد کرده‌اند که هر روز شمار کاربران آنها افزایش می یابد.
این فعال فضای مجازی سبزوار گفت: مدیران این کانال های مجازی با شکل‌گیری دورهمی بزرگ مجازی تلاش دارند سبد آرا را به نفع نامزدهای حامی خود سنگین تر کنند.
شکل گیری شورای شهری کارآمد در گرو حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات
یک دانشجوی سبزواری نیز به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر اهمیت انتحابات ریاست جمهوری و میان دوره ای خبرگان رهبری، انتخابات شورای شهر نیز برای توسعه شهر و کاهش چالش‌های آن مهم است.
حسین قربانی افزود: شهر 250 هزار نفری سبزوار امروز با معضلات مختلفی همچون حاشیه نشینی، ترافیک، کمبود فضاهای تفریحی، گردشی و فضای سبز، ضعف زیرساخت های گردشگری، وضعیت نابسامان ورودی شهر و آسیب های اجتماعی رو به روست.
وی اضافه کرد: در شرایطی که حدود 100 نامزد برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سبزوار رقابت می کنند انتظار می رود شهروندان پس از تحقیق و بررسی به نامزدهای با تجربه و متخصص در حوزه مدیریت شهری رای دهند که فرایند آن در شکل گیری شورای شهر کارآمد باشد.
رقابت تبلیغاتی 100 نامزد شورای شهر سبزوار
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: رقابت تبلیغاتی 100 نامزد شورای اسلامی شهر سبزوار برای کسب 9 کرسی این نهاد همزمان با شروع تبلیغات رسمی از بامداد پنجشنبه 20 خرداد آغاز شده و تا 26 خرداد ادامه دارد.
سید مجتبی علوی مقدم با بیان این که رعایت اخلاق و انصاف لازمه رقابت های انتخاباتی است افزود: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اظهار نظرها، بیان و کلام خود علاوه بر رعایت اخلاق از ارائه وعده های غیرواقعی دوری کنند.
وی اضافه کرد: حدود پنج هزار نفر از عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و با هدف انتخاباتی سالم و قانونمند، دوره های آموزشی به صورت مجازی و حضوری، برای آشنا کردن آنان با قانون انتخابات برگزار شده است.
فرماندار سبزوار گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تدابیری جدی برای روز انتخابات در شهرستان سبزوار اندیشیده شده و با افزایش شعب اخذ رای، شرایط ایمنی برای حضور شهروندان در پای صندوق‌های رای فراهم شده است.
علوی مقدم افزود: 209 شعبه اخذ رای شامل 160 شعبه ثابت و 49 شعبه سیار برای این دوره از انتخابات در شهر سبزوار و بخش های مرکزی و روداب پیش بینی شده است.
همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه 28 خردادماه امسال، انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، 86 شهر و 2 هزار و 300 روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
مرکز شهرستان 285 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
برچسب‌ها
سبزوار قانون انتخابات مشارکت سیاسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مردم سالاری مشارکت انتخاباتی واتساپ تلگرام تبلیغات انتخاباتی اینستاگرام
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/373289/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»

صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود

جمع آوری 254 معتاد متجاهر در مشهد

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

آبگیری 3 میلیون و 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

حمایت یک هزار و 127 میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

جمع آوری254 معتاد متجاهر در مشهد

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

علما حافظان مرزهای دینی هستند

57 سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال 1403

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

دستگیری 5 متهم حفاری غیرمجازو کشف 2 دستگاه گنج‌یاب در نیشابور

محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

داورزن هزار و 700 نفر شتر دارد

بارش شدید باران در بردسکن

8200 خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر

انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی

حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می‌شوند

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع 57 سال است

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

کنکور سراسری 1403 - مشهد

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند