پیام خراسان

آخرين مطالب

اولویت من؛ اگر نامزد رییس جمهوری بودم سياسي

اولویت من؛ اگر نامزد رییس جمهوری بودم
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بجنورد- تعدادی از شهروندان بجنوردی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که اگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری بودید اولویت برنامه‌های شما چه بود؟ جوانگرایی، اشتغالزایی، رفع مشکل اقتصادی و معیشتی و توجه به سیاست خارجی را از اولویت‌های برنامه‌های خود اعلام کردند.

شهروندان بجنوردی که بیشترشان را جوانان تشکیل می دادند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گویند: در شرایط فعلی مردم به دلیل تحریم ظالمانه و همه گیری ویروس کرونا در وضعیت سخت اقتصادی و معیشتی قرار دارند و اگر ما نامزد انتخابات ریاست جمهوری بودیم، گره گشایی از مشکلات اقتصادی و معیشتی را با بهره گیری از نیروهای جوان در اولویت برنامه های خود قرار می دادیم.
این مصاحبه شوندگان اظهارداشتند: رفع گره اقتصادی و معیشتی باید همزمان با نگاه به تولید داخل و رفع تحریم و برقراری مناسبات بین المللی انجام شود و تجربه نشان داد که یکجانبه گرایی مشکل اقتصادی و معیشتی کشور را حل نمی کند.
این افراد برنامه محوری، ایجاد فضای ثبات و آرامش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، بهره گیری از توان نخبگان، شفاف سازی عملکردهای مدیریتی و اداری به خصوص در حوزه اقتصادی و بانکداری، اشتغالزایی و رفع مشکل مسکن را دیگر برنامه های خود اعلام کردند.
یکی از شهروندان بجنوردی می گوید: در شرایط فعلی انتظار مردم جامعه از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ارایه برنامه برای رفع مشکل اقتصادی و معیشتی است و اگر من به عنوان یکی از هفت نامزد رییس جمهوری بودم نیز مطابق با خواست مردم اولویت اول خود را با ارایه برنامه عملیاتی حول این محورها قرار می دادم.
مریم ایزانلو افزود: از نظر من، تاکنون نامزدهای انتخابات رییس جمهوری گرچه در تمام سخنان و سه مناظره تلویزیونی خود بر رفع مشکل اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کردند، ولی هیچ کدام از این افراد برنامه محوری و اجرایی که نشان دهد چه راهکاری برای برون رفت از این مشکل دارند، ارایه ندادند.
وی خاطرنشان کرد: اگر نامزد رییس جمهوری بودم به جای طرح برنامه شعاری، راهکار اجرایی و عملیاتی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ارایه می کردم و چنانچه رای اکثریت را به دست نیاوردم، اگر برنامه ام قابلیت اجرایی بودن داشت، قطعا از سوی سایر نامزدها اجرا می شد.

پیام خراسان


وی بهره گیری از توانمندی و تخصص افراد کارآمد دارای تخصص را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون جوانان حتی با تحصیلات عالی بیکار هستند که رو به شغل های کاذب آورده اند، این در حالی است که باید از تخصص ها و نیروی جوانی آنان باید در رفع گره های کشور، افزایش تولید و ثروت استفاده کرد.
یکی دیگر از شهروندان بجنوردی که خود را مهریار معرفی کرد، برنامه اولویت دار خود را در صورتی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، مبارزه با فساد اداری، سامان دهی به کارکرد بانکها، ایجاد اشتغال جوانان و توجه به تولید صادرات محور داخلی اعلام کرد.

پیام خراسان


وی اضافه کرد : ما باید در عرصه مدیریتی از تخصص نیروهای جوان بیشتر استفاده کنیم و تجربه نشان داد که بهره گیری از نیروی جوانی و فکر آنها می تواند باعث پیشبرد برنامه ها شود و نمونه آن نیز در کابینه دولت دوازدهم (وزیر ارتباطات و فناوری) است که توانست با نیروی جوانی تحول خوبی در این وزارتخانه ایجاد کند.
مهریار اشتغالزایی را مهمترین دغدغه جوانان و خانواده ها دانست و اظهارداشت : ایجاد اشتغال بدون توجه به تولید داخلی امکانپذیر نیست و باید از تولید صادرات محور در داخل کشور حمایت شود تا ضمن فروش محصولات به خارج از کشور، چرخ واحدهای تولیدی را به حرکت در آوریم.
رضا رحمانی دیگر شهروند بجنوردی در خراسان شمالی برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی را مهمترین نیاز فعلی جامعه دانست و اظهارداشت : اگر نامزد ریاست جمهوری بودم، برنامه اولویت دار خود را بر این محور قرار می دادم و اجرای عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی نیز صرفا با رونق اقتصاد و تولید امکانپذیر است.
وی از برنامه های پول پاشی در راستای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی انتقاد کرد و گفت : تجربه نشان داد که طرح های پول پاشی( یارانه نقدی ) نه تنها کمک به این کار نمی کند که به دلیل بی توجهی به اقتصاد و معیشت پس از مدتی خود باعث نابرابری اجتماعی خواهد شد.
رضا به کار گیری بانوان را از دیگر برنامه های خود در صورت نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و اظهارداشت : بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، ولی در عرصه های مدیریتی کمتر از 20 درصد نقش دارند و با وجود توجه چند سال اخیر به بانوان، همچنان از تخصص و توانمندی این افراد استفاده نمی شود و اگر نامزد رییس جمهوری و یا حتی رییس جمهور بودم، از توانمندی و پتانسیل بانوان بیشتر استفاده می کردم.
این جوان بجنوردی توجه به سیاست خارجی به خصوص در حوزه منطقه ای را دیگر برنامه های خود اعلام کرد و افزود : نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به حوزه سیاست خارجی توجه چندانی نداشتند و این در حالیست که بدون توجه به سیاست خارجی نمی توان به توسعه اقتصادی نیز دست یافت.

پیام خراسان


رحمانی گفت : برنامه ها در سیاست خارجی باید تنش زدایی و ارتباط با کشورهای همسایه باشد و اگر ما به دنبال توسعه اقتصادی و پیشرفت همه جانبه در کشور هستیم، باید اولویت اول خود را تنش زدایی در سیاست خارجی قرار دهیم و باید سیاست خارجی ما در خدمت اقتصاد باشد.
این جوان بجنوردی معتقد است که سیاست خارجی برای موفقیت نیاز به هماهنگی داخلی دارد و باید در یک جایی برای این حوزه به یک نقطه تفاهم برسیم که تک صدایی در کشور حاکم شود و این در حالیست که در تمام دولت های گذشته ما در حوزه سیاست خارجی با چند صدایی مواجه بودیم.
وی افزود : اگر نامزد ریاست جمهوری بودم؛ شعار اول خود را تنش زدایی در حوزه سیاست خارجی و ارتباط با کشورهای منطقه و در داخل نیز تک صدایی در این حوزه را قرار می دادم و به نوعی منافع ملی ما ایجاد می کند که ما در سیاست خارجی به یک تفاهم و تک صدایی برسیم.
رحمانی خاطرنشان کرد : پس از فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که وزارت خارجه مجری تصمیم نظام در حوزه سیاست خارجی است، همه باید با تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی این حوزه را به نظام واگذار کنند و با تعامل و تفاهم بر روی منافع ملی به توسعه سیاست خارجی برای رونق اقتصادی کمک کنند.
وی توجه به مناطق محروم و روستایی را از دیگر محور های اولویت کاری خود دانست و افزود: هم اکنون روستاییان زیادی به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری به شهرها مهاجرت می کنند اگر من نامزد ریاست جمهوری و حتی رییس جمهوری بودم، بخشی از کارها را از جمله صنایع کوچک را به روستاها می برم تا جلوی مهاجرت گرفته شود.
این شهروند بجنوردی توجه به واحدهای صنعتی، خصوصی سازی، ارتقای جایگاه نظارت و شفاف سازی، تغییر ساختار اداری و توجه به نیروی انسانی را از دیگر برنامه های خود در کسوت نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری به همراه میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 28 خردادماه جاری در استان خراسان شمالی برگزار می شود و در این استان 672 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند.
برچسب‌ها
انتخابات 1400 بجنورد مشارکت انتخاباتی خراسان شمالی انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
پروندهٔ خبری
تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/373355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جاده‌های خراسان رضوی بارانی است

محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد

چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)

بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد

چشم نوازی گل‌های رنگارنگ در باغ گل‌های مشهد + تصاویر

امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی

8 درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند

تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/56 خانوار اسکان داده شدند

خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین

آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

20 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد

نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه 6 اردیبهشت

یک کشته و 6 مصدوم در تصادف تنگه راز

بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت