پیام خراسان

آخرين مطالب

از وعده های فضایی تا بی برنامگی نامزدهای انتخاباتی شورای شهر بیرجند اجتماعي

از وعده های فضایی تا بی برنامگی نامزدهای انتخاباتی شورای شهر بیرجند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شورای اسلامی شهر همان پارلمان محلی است که مهمترین اقدامات و تصمیم گیری ها برای رشد و توسعه شهری جهت رفاه حال شهروندان و رشد اقتصادی باید در آن اتخاذ و اجرا شود.
این طور که پیش می رود از نامزدهای انتخاباتی بی برنامه دوره ششم نباید انتظار توسعه یافتگی و رشد مرکز استان را داشت.
چهار روز تا برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر باقی مانده اما در این مدت هیچ خبر و اطلاع رسانی از برنامه های نامزدهای انتخاباتی در بیرجند نیست به عبارتی می توان گفت نامزدهای بی برنامه فقط ستادهای تبلیغاتی را بدون هیچ خروجی مثبتی و تنها برای دورهمی طرفدارانشان راه اندازی کرده اند.
البته بی انصاف نباشیم برخی از این نامزدها چنان وعده های فضایی می دهند که با خود می گویی، این فرد عامل تحول و توسعه یافتگی شهرمان خواهد بود،اگر مدیریت شهری به دست او بیفتد با افتخار می توانیم بگوییم بیرجند مرکز خراسان جنوبی است! این موضوع به کنار، اما یک سوال از نامزدهای انتخاباتی داریم، شما واقعا در این شهر زندگی نمی کنید که از اوضاع اقتصادی و شرایط حاضر بیرجند بی اطلاع هستید یا خود را به بی اطلاعی زده اید؟ که از هر فرصتی حتی با وعده های فریبنده برای جذب طرفدار و آرا استفاده می کنید.برخی از این نامزدها حتی اطلاعی از قوانین و وظایف شورای اسلامی شهر ندارند این گونه افراد با تکیه بر چه چیزی قصد ورود به پارلمان شهری دارند؟
فقط برای اینکه برخی نامزدها حواسشان را بیشتر جمع کنند می گوییم که وعده های غیر قابل اجرای شما شاید چند تا آرا بیشتر جذب کند اما وقتی کارتان به اجرا و عمل برسد و نتوانید انجام دهید مطمئن باشید همان هایی که به شما رای داده اند از کار کرده خود پشیمان می شوند!
کاش نامزدهای انتخاباتی ششمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند در زمان اندک باقی مانده تا بزرگترین رویداد سیاسی کشور، بجای اینکه در ستادهای تبلیغاتی خود دورهمی های بی ثمر که با ایجاد مزاحمت برای سایر شهروندان و برای گذران وقت همراه است، بگیرند، به بیان دیدگاه ها و برنامه های قابل اجرا بپردازند تا بلکه از این طریق، شهروندان با شناسایی دیدگاه ها و مقایسه با ادوار گذشته، آگاهانه تر تصمیم بگیرند.
همانطور که می دانیم کشور و استان طی چند سال اخیر در منجلاب اقتصادی و تورم گرفتار بوده که از جهات مختلفی مانع رشد و توسعه یافتگی استان محروم خراسان جنوبی به خصوص مرکز آن شده است و حال بی برنامگی نامزدهای انتخاباتی و گاها وعده های غیرقابل اجرای آن ها حاکی از آن است که وضعیت اقتصادی و پیشرفت مرکز خراسان جنوبی قرار است بیش از پیش در منجلاب فرو رود.
کرسی‌های شوراهای اسلامی شهر در خراسان جنوبی به ویژه بیرجند چشم انتظار افرادی است تا گامی مثبت برای شهروندان و پیشرفت همه جانبه شهر بردارند نه افرادی که فقط برای کسب صندلی و یدک کشی نام شورا داوطلب شده اند.
با توجه به شرایط همه گیری و شیوع بیماری کرونا بخش اعظمی از تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی انجام می شود که فرصتی برای معرفی و شناخت بیشتر نامزدهای انتخاباتی است اما در کدام یک از گروه هایی که عضو هستید، نامزدهای انتخاباتی از برنامه های عملیاتی و قابل اجرا سخن می گویند؟ جز این است که یک دیگر را تخریب می کنند و یا به تبلیغات ریاست جمهوری می پردازند؟!
شهروندان استان و بیرجند اگر در گروه های نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان عضو هستند قطعا خواستار طرح و برنامه های اجرایی کاندیداهای شورای شهر بوده تا با کسب اطلاعات لازم بر اساس تبلیغات درست و شناخت از نامزدها، افراد منتخب را راهی پارلمان شهری کنند ولی در این بین چه نصیب شهروندان می شود؟ توهین و تخریب نامزدها.
در گروه های هوادار نامزدهای انتخابی جز تخریب، عکس ها و کلیپ هایی منتشر می شود که شاید ضرورتی نداشته باشد، نامزدهای انتخاباتی همچون ادوار گذشته انتقادات خود را نسبت به چالش ها و مسایل موجود ابراز می کنند و خود را دغدغه مند مردم می دانند و با توجه به حساسیت‌های مردم نسبت به موضوعات مختلف شهری وعده‌هایی را مطرح می‌کنند که سالهاست مطرح می‌شود و تا کنون نیز به نتیجه نرسیده است.
مواردی چون وضعیت نابسامان میادین اصلی شهر بیرجند، اوضاع نامناسب مدیریت پسماند، معضلات شبکه فاضلاب، اوضاع و احوال بناهای تاریخی، ترافیک، نبود پارکینگ طبقاتی، ساماندهی دست فروشان، وضعیت بافت فرسوده شهری، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، توسعه فضای سبز، معرفی فرهنگ بیرجند و مواردی نظیر این سالهاست که در تبلیغات شوراها از آنها سخن گفته می‌شود اما مشکلات همچنان برجا هستند.
امروزه شعارهای همچون " ایجاد اشتغال پایدار"، "شکوفایی اقتصاد شهری" ، "شفاف سازی" و " کاهش عوارض" در تبلیغات محیطی و سخنرانی های نامزدهای شهری مشاهده می شود که بسیار کلی و بدون برنامه عملیاتی و کاربردی بیان می شود.برخی از این وعده ها به قدری کلی بیان می شود که با هیچ منطقی اجرایی نمی شود، زیراکه ارگان های زیادی در اجرا و تکمیل آن دخیل هستند که شورای اسلامی شهر نیز بخشی از آن محسوب می شود.شعار رفع آلودگی شهری پاشنه آشیل تبلیغات بسیاری از نامزدهای شورای اسلامی شهر بیرجند تبدیل شده است، تحقق این وعده ها با بهسازی و خرید اتوبوس شهری که نیاز به بودجه کافی دارد، امکانپذیر است و از طرفی بخشی از آلودگی مربوط به ریزگردهاست که از حیطه شورای شهر خارج است.
نامزدی که قول حل مشکل ترافیک و توسعه زیرساخت های حمل و نقل شهری را می دهد، باید بداند که با کدام اعتبار و سیستم مدیریتی این طرح بزرگ را اجرا می کند. برخی از نامزدها با شعار سعی در جذب رای بیشتر دارند فارغ از اینکه بیشتر این وعده ها و شعارها در حیطه وظایف آنها نیست و این نامزدها از شرح وظایف شوراهای شهری اطلاعی ندارند.»
به عنوان حرف آخر بهتر است بگوییم که کارآمدی شوراها بسته به انتخاب صحیح اعضای آنها است، اگر در دوره های گذشته در بسیاری از موارد نارکارآمدی پارلمان شهری بیرجند را شاهد بودیم تنها به سبب بی دقتی مردم در انتخابشان بوده است. متأسفانه بسیاری از انتخاب‌ها به ویژه در شهرهای کوچکی مانند بیرجند بر اساس شناخت‌های سطحی، نسبت‌های فامیلی و یا تکیه به مواردی چون هم شاگردی بودن، هم محله‌ای یا هم زبان بودن شکل می‌گیرد که این نحوه انتخاب به آفتی برای توسعه یافتگی شهر تبدیل می شود و ضرر و دود آن هم به چشم شهروندان می رود. با انتخاب اصلح و درست پارلمان شهری‌مان را به دست افراد توانمند بسپاریم. برای یک بار هم که شده آگاهانه و به دور از احساسات انتخاب کنیم، برای یک بار هم که شده نسبت فامیلی و رودربایستی را به حاشیه ببریم. ما و شهرمان مستحق بهترین ها آن هم با انتخاب درست نامزدهای انتخاباتی هستیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/373528/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحقق شعار سال نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت همه بخش‌ها است

شهردار مشهد از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تقدیر کرد

فیلم|کمبود 5هزار کلاس درس در خراسان رضوی

آموزش: دستگاه پلی‌استیشن خود را چگونه برای اولین بار راه‌اندازی کنیم؟

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

39 میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد

اقامت اتباع افغانستانی در خراسان رضوی

چند بار در سال باید مسواک را تعویض کرد

90 درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند

شکوهِ جنگل‌های هیرکانی النگدره در گلستان

محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در نهاوند

بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید

166 خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند

پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

مرگ راننده خودروی قاچاق سوخت در خواف

بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود 30 درصدی داشت

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

63 درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است

تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود

مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد

هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد

بلع یک کیلو و 690 گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن

اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید

دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

300 هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

77 درصد حجم سدهای این استان خالی است

62.3 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم

بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

تبیین حساب 100 امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

پیشرفت 70 درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد