پیام خراسان

آخرين مطالب

اهدای 888هزار بسته معیشتی در پویش«سفره مهربانی»/ کودکان کار مهمان حضرت رضا(ع) می‌شوند اجتماعي

اهدای 888هزار بسته معیشتی در پویش«سفره مهربانی»/ کودکان کار مهمان حضرت رضا(ع) می‌شوند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز،محمدحسین استادآقا در تشریح ویژه‌برنامه‌های این بنیاد به مناسبت دهه کرامت در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال ویژه‌برنامه‌های متنوعی توسط 7 زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی به اجرا گذاشته خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی استقبال از زائران در مبادی ورودی شهر مشهد ازجمله فرودگاه، راه‌آهن و پایانه اتوبوس‌رانی را ازجمله برنامه‌های معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در این دهه اعلام کرد و افزود: علاوه بر آن در دهه کرامت، روزانه از 2 هزار زائر محروم خراسان رضوی با یک روز اسکان و سه وعده‌غذای متبرک پذیرایی خواهد شد.
همچنین پویش آزادی 888 زندانی جرائم غیر عمد با همراهی و مشارکت سازمان زندان‌ها در دستور کار قرار دارد.
وی از آغاز چهارمین مرحله پویش «سفره مهربانی» در سراسر کشور خبر داد و ابراز کرد: در این مرحله 111 هزار خادمیار رضوی در سراسر کشور مشارکت دارند و هر کانون خدمتی 8 بسته معیشتی به ارزش 500 هزار تومان را با مشارکت خیران و نیکوکاران تهیه خواهد کرد تا با همکاری نهادهای بهزیستی و کمیته امداد، به خانواده‌های نیازمند اهدا شود.
به گفته استادآقا، اختتامیه طرح «سفره مهربانی 4» که به تهیه و توزیع 888 هزار بسته معیشتی منجر خواهد شد نیز در دهه کرامت برگزار خواهد شد. همچنین مؤسسه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت رضوی، تهیه اقلام ورزشی و توزیع در مناطق کم برخوردار بااعتبار 10 میلیارد تومان در سراسر کشور و نیز تجهیز سه زمین ورزشی در حاشیه شهر مشهد را در دست اجرا دارد.
وی بابیان اینکه میزبانی از کودکان کار یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد کرامت در این دهه است، خاطرنشان کرد در روز چهارشنبه، 26 خردادماه جمعی از کودکان کار که توسط نهادهای مربوطه شناسایی‌شده‌اند، در باغ بیلدر و اردوگاه خاتون میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و سرگرم‌کننده برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده است، همچنین شرایط خانوادگی این کودکان موردبررسی قرار می‌گیرد تا جهت حمایت و رفع مشکلات آن‌ها اقدام شود. 
افتتاح طرح‌های اشتغال‌زایی در سراسر کشور
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به فعالیت‌های در دست اقدام در حوزه اشتغال‌زایی پایدار نیز یادآور شد: اگرچه توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان یکی از طرح‌های آستان قدس رضوی است اما مطابق دستور تولیت آستان قدس رضوی، رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی اقشار کم‌بضاعت به‌جای توزیع بسته‌های حمایتی نیز مدنظر قرارگرفته و این طرح در مرحله اول در چهار استان سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان و لرستان، با توجه به مزیت‌های نسبی هر استان، اجرایی شده است.
وی تأکید کرد: در چهار استان‌ مذکور با کمک مؤسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی، نسبت به راه‌اندازی واحدهای دامپروری اقدامات لازم انجام‌شده و حمایت آستان قدس از گروه‌های هدف به مدت 3 سال ادامه خواهد داشت. همچنین برای اجرایی شدن این طرح، تسهیلات 4 درصدی بانکی به خانواده‌های تحت پوشش طرح در اقصی نقاط کشور اعطا می‌شود تا بتوانند مقدمات اشتغال پایدار را فراهم کنند.
استادآقا به طرح‌های بنیاد برکت برای حمایت از مردم خوزستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: باهدف اشتغال‌زایی در این منطقه، 116 واحد پرورش گاومیش در شهر شعیبیه خوزستان بااعتباری بالغ‌بر 80 میلیارد ریال در دهه کرامت افتتاح خواهد شد. همچنین عملیات اجرایی احداث اورژانس بین جاده‌ای هویزه و بازسازی بخش جراحی بیمارستان محلی این شهر بااعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد ریال در این دهه مبارک آغاز خواهد شد.
وی در ادامه به طرح بنیاد کرامت در استان کرمانشان نیز اشاره و اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث دبستان 6 کلاسه در شهر اهل تسنن جوانرود استان کرمانشاه با 30 میلیارد ریال مشارکت سازمان نوسازی مدارس و 30 میلیارد سرمایه‌گذاری آستان قدس نیز در دهه کرامت آغاز می‌شود.
بهره‌برداری از مجتمع بین‌راهی در نقطه صفر مرزی
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: بهره‌برداری از مجتمع بین‌راهی میر جاوه در نقطه صفر مرزی استان سیستان و بلوچستان و بااعتباری بالغ‌بر 367 میلیارد ریال و همچنین افتتاح دبستان 6 کلاسه شهدای قرقی در منطقه محروم مشهد با مشارکت خیران آستان قدس رضوی از دیگر طرح‌های دهه کرامت است.
وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های مؤسسه موقوفه زائر بنیاد کرامت رضوی هم اذعان کرد: در دهه کرامت، پذیرایی و برگزاری جشن در مجتمع‌های بین‌راهی مسیرهای منتهی به مشهد مقدس در نظر گرفته‌شده است. همچنین مراسمی ویژه ساکنان منطقه حاشیه‌ای منطق طرق و توزیع 500 بسته معیشتی از دیگر برنامه‌های حمایتی در این دهه است. استادآقا مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی بنیاد کرامت رضوی را از دیگر مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمت برشمرد و گفت: این مرکز با 5 کلینیک در سطح شهر مشهد در خدمت زائران و مجاوران است و در دهه کرامت نیز با توان مضاعف این خدمت‌رسانی را دنبال خواهد کرد.
حمایت از اشتغال آفرینی برای بانوان سرپرست خانوار
استادآقا به طرح‌هایی اجرایی توسط مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی نیز اشاره و اظهار کرد: طی سال و در قالب طرح «زندگی به سبک رضوی» 30 هزار نو مزدوج از سراسر کشور تحت پوشش دوره‌های آموزشی این مجموعه قرار می‌گیرند. همچنین به‌منظور ترویج فرهنگ فرزند آوری، طرح «شکوه مادری» با مشارکت 7 هزار مادر تحصیل‌کرده دارای سه فرزند و بیشتر با 40 سال سن در حال اجراست که همه آن‌ها طی سال جاری، به مدت سه روز میهمان حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس خواهند بود. همچنین، پویش «نذر امام» به همت کانون‎های خدمت بانوان و خانواده باهدف آزادی مادران زندانی جرائم غیر عمد آغازشده است.
وی تأکید کرد: آیین افتتاح جشن‌های تشرف خانگی دختران مکلف سراسر کشور در قالب پویش ملی «دختر ماه» از روز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شد و جامعه هدف این پویش، 8800 دختر نوجوان به سن تکلیف رسیده است.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از افتتاح نمایشگاه «سرای خاتون» در دهه کرامت باهدف حمایت از بانوان کارآفرین و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار شهر مشهد نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه با 40 غرفه به دست بانوان کارآفرین مشهدی دایر شده و تا31 خرداد در باغ اردوگاه خاتون دایر خواهد بود.
تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده طرح «بی‌نهایت شو»
وی بابیان اهم طرح‌های مؤسسه جوانان و تشکل‌های انقلابی بنیاد کرامت رضوی نیز ادامه داد: جشن‌های «زیر سایه خورشید» با اعزام 300 کاروان خادمان و با هماهنگی ستاد ملی کرونا، شادی و سرور جشن‌های دهه کرامت را به استان‌های سراسر کشور منتقل می‌کند.
استادآقا اضافه کرد: طرح آموزش «بی‌نهایت شو» که با مشارکت 120 هزار دانش‌آموز دختر و پسر برگزار شد نیز یکی از طرح‌های موفق فرهنگی و دینی در کشور بود که اختتامیه آن با تقدیر از افراد برگزیده در دهه کرامت برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ 70042/ر

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/373642/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر