پیام خراسان

آخرين مطالب

هیچ بهبود اقتصادی بدون بهبود اجتماعی نخواهد بود اقتصادي

هیچ بهبود اقتصادی بدون بهبود اجتماعی نخواهد بود
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی در حالی که رهبران جهان، درباره مشاغل آینده پس از بیماری همه‌گیر کووید بررسی‌هایی انجام می‌دهند، اکثر آنان در مورد نیاز فوری پرداختن به احیاء زندگی اجتماعی همراه با اقتصاد توافق دارند. سعدیا زاهدی، مدیرعامل مجمع جهانی اقتصاد اظهار کرد: هیچ بهبود اقتصادی بدون بهبود اجتماعی نخواهد بود.

به نقل از ویفروم، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که انتخاب‌های سیاست‌گذاران، رهبران تجارت، کارکنان و فراگیران امروز، در شکل‌گیری جوامع آینده موثر هستند. رهبران در این اوضاع بحرانی آگاهانه عمل کرده و پایه‌های یک قرارداد اجتماعی جدید را به‌طور فعالانه و سریع برای بازسازی اقتصاد ارائه می‌دهند تا فرصتی برای همه فراهم کنند اما شیوع بیماری کووید- 19، نابرابری‌های اجتماعی را آشکار و تشدید کرده است همچنین موجب شده پیشرفت اندک قبلی در زمینه جنسیت، برابری و فقر متوقف و یا معکوس شود.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است: توزیع نامتناسب واکسن‌ها نیز نشانه جدی از نابرابری بین ملت‌ها و یک شکست اخلاقی فاجعه‌بار است.
تاریخ به ما می‌آموزد که همه‌گیری‌ها مقدمه تحول هستند و همه‌گیری کنونی، بخشی از آشفتگی همراه با پیگیری ضرورت‌های فوری بحران آب‌وهوا و انقلاب صنعتی چهارم است. چشم‌اندازهای مهمی برای رشد وجود دارد اما به‌طور جدایی‌ناپذیری در بازگشت فعالیت‌های تجاری به مشاغل، مهارت‌ها و حقوق صاحبان سهام گره خورده است.
در ذیل نظرات رهبران درباره بهبودی فراگیر در اجلاس بازنشانی مشاغل ارائه شده است.
آماده‌سازی جوانان برای بازار کار آینده
دکتر طارق الگورگ، مدیر ارشد اجرایی دبی کرز (Dubai Cares، سازمان خیرخواهانه جهانی مستقر در امارات‌متحده عربی) و عضو هیأت مدیره گفت: مجمع جهانی اقتصاد، تاکید بسیاری بر آموزش و مهارت دارد و این مورد، فرصتی مهم است تا اطمینان حاصل شود که بخش خصوصی نحوه آماده‌سازی جوانان برای بازار کار آینده را بررسی می‌کند. آموزش با کیفیت، پایه و اساس مهارت است و بخش‌های دولتی و خصوصی نقش مهم و راهبردی در تضمین دسترسی کودکان و جوانان به مهارت‌های یادگیری و مهارت در سطح جهانی دارند.
مشاغل دوستدار آب‌وهوا
شارن بارو، دبیر کل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری استرالیا گفت: مشاغل متناسب به ویژه مشاغل دوستدار آب‌وهوا باید در مرکز بهبودی همراه با حقوق، حمایت اجتماعی، برابری و دربرگیری قرار گیرند. این‌ موارد پایه‌های قرارداد اجتماعی جدیدی هستند که جهان برای ایجاد انعطاف‌پذیری در حال حاضر و آینده به آن نیاز دارد.
برابری جنسیتی
وندی کلارک، مدیرعامل شرکت دنتسو اینترنشنال (Dentsu International) افزود: شغل‌هایی با عدم برابری جنسیتی می‌تواند برای دهه‌های آینده تجارت و جامعه هزینه‌هایی داشته باشد و رهبران وظیفه دارند که موانع عدم دستیابی کامل زنان به پتانسیل‌هایشان را به چالش بکشانند. همان‌طور که به تدریج از همه‌گیری که به‌طور نامتناسبی بر زنان و گروه‌های اقلیت تاثیر گذاشته است، خارج می‌شویم، بسیار مهم است که این نابرابری‌ها را برطرف و از مزایای اقتصاد متنوع، فراگیر و عادلانه‌ استفاده کنیم.
تغییر زندگی
گیب دالپورتو، مدیر عامل نهاد آموزشی یوداسیتی در کالیفرنیا (Udacity) اظهار کرد: در شرایطی هستیم که می‌توانیم آموزش‌های مبتنی بر مهارت برای میلیون‌ها نفر ارائه دهیم تا بتوانند زندگی خود را تغییر دهند و فرصت‌های شغلی جدیدی در اقتصاد دیجیتال ایجاد کنند.
بازنگری هدف آموزش
جان گودوین، مدیر عامل بنیاد لگو ( Lego) عنوان کرد: چالش‌های بهبود جهانی، انگیزه جدیدی برای بازنگری هدف آموزش ایجاد کرده است و رکن اصلی آن، طراحی سیستم‌های آموزشی متمرکز بر ایجاد علاقه به یادگیری و پرورش مهارت‌های مورد نیاز کودکان برای رشد است. افراد علاقه‌مند به یادگیری، زیرک، سازگار و انعطاف‌پذیر هستند. آنان در تمام زندگی خود انرژی لازم برای فراگیری، یادگیری مجدد، مهارت و انعطاف‌پذیری را دارند که برای دانش‌آموزان، جامعه و اقتصاد مفید است. تغییر ذهنیت و اصلاح سیستم کار دشوار است و برای برخورد با این چالش، به روش‌های جدید و دیدگاه‌های متنوعی نیاز داریم و همکاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی امکان تحول در آموزش را خواهند داشت.

پیام خراسان


موفقیت اقتصادی بلندمدت
بدر جعفر، کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی اماراتی گفت: فراتر از تاثیرات سوء در همه‌گیری، فرصت برای بسیاری فراهم شد تا وضعیت موجود در رابطه با نقش تجارت در جامعه را بازنگری اساسی کنند و این مفهوم که تجارت چاره دیگری به جز رسیدگی به چالش‌های اجتماعی و زیست‌محیطی ندارد را بپذیرند. پیوندهای ناگسستنی بین موفقیت اقتصادی طولانی‌مدت و تاثیر مثبت در جامعه نه به‌عنوان یک ضرورت اخلاقی، بلکه یک امر تجاری است.
اقتصاد، بازی با مجموع صفر (مدل ریاضی از وضعیتی است که سود یک شرکت‌کننده، دقیقا متعادل با زیان‌های شرکت‌کننده دیگر) نیست.
الکس لیو، مدیرعامل و رئیس هیأت‌ مدیره شرکت کیرنی (Kearney) -شرکت خدمات حرفه‌ای آمریکایی- اظهار کرد: رسیدگی به تبعیض‌نژادی و تبعیض اجتماعی، سیستم یک بازی با مجموع صفر نیست. اگر روح اتحاد، تعلق و فرهنگ را ایجاد کنیم، همه توانمند هستیم. در مواجهه با عدم اطمینان جهانی، برای رهبران تجارت مهمتر از هر زمان دیگری حیاتی است که با هدف و متعهد باشند، زیرا ما در جوامع خود به عدالت نژادی و اجتماعی نیاز داریم.
مسیر رشد همه‌پذیری و پایداری
پروفسور ماریانا مازوکاتو، اقتصاددان دانشگاه کالج لندن (UCL) گفت : همه بر این باوریم که ما باید در همه‌گیری بیماری کووید-19، اقتصادی بهتر و گسترده‌تر بسازیم اما ابزارهای این کار هنوز مورد بحث و بررسی است. در این تحقیق، پیشنهادهایی برای هدایت اقتصاد به سمت مسیر رشد و پایداری شامل سیاست‌های تدارکات تا کمک‌های مالی بلاعوض و وام از موسسات دولتی و بانک‌ها ارائه شده است. پیش از این، بسیاری از این توصیه‌ها در کشورها یا مناطق خاصی اجرا شده‌اند و درس‌های ارزشمندی را برای سیاست‌های عمومی به ارمغان آورده‌اند.
حمایت از زنان کارآفرین
لازات رامازانووا ( Lazzat Ramazanova ) رئیس کمیسیون ملی امور زنان قزاقستان گفت: دولت قزاقستان برای حمایت از زنان و دستیابی به برابری جنسیتی در تمام بخش‌های اقتصاد در حال انجام اصلاحات و قوانین متعددی است. به‌ویژه، در حال حاضر مشاغل تحت هدایت زنان و توسط زنان بیش از 43 درصد از یک میلیون شرکت متوسط در قزاقستان را تشکیل می‌دهند. برای حمایت بیشتر از زنان کارآفرین، دولت ایجاد 17 مرکز را آغاز کرده است و این مراکز از طرح‌های تجاری پشتیبانی می‌کنند و رویدادهای و سازماندهی آموزش و رویدادهای آموزشی ترتیب می‌دهند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/374143/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد

پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

اشتغال 700 نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

پاکسازی بیش از 912 هکتار از اراضی خراسان رضوی

سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

حال‌وهوای بارانی حرم مطهر امام مهربا‌نی‌ها

زوایای جدید از جنایت هولناک «چشم‌آبی‌ها» در بزرگراه آسیایی

کشف بیش از 7 تُن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت‌به رگبار باران و باد شدید در برخی استان‌ها

وزیر کشور وارد مشهد شد

تجلیل از 24 معلم نمونه بیرجند

هوشمندسازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت

هوشمند سازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت

لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

واژگونی رانا با یک جان باخته در محور بجستان به روستای مزار

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود

آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب