پیام خراسان

آخرين مطالب

انتظارات هنرمندان مشهدی از دولت آینده فرهنگي

انتظارات هنرمندان مشهدی از دولت آینده
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی هنرمندان هنرهای مختلف در خیابان‌های هنر مشهد، دیده شدن هنر خود را به عنوان انتظار از دولت و شورای اسلامی شهر آینده بیان کردند.

به مناسبت دهه کرامت، با تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، هفت نقطه شهری مشهد به صورت موقت تحت عنوان خیابان هنر برای فعالیت هنرمندان هنرهای مختلف اختصاص داده شدند. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، خبرنگار ایسنا با مراجعه به سه نقطه از خیابان‌های هنر با هنرمندان به گفت‌وگو نشسته و انتظارات آن‌ها را از رئیس‌جمهور، دولت و شورای اسلامی شهر جویا شده است. اکثر این هنرمندان فراهم شدن بازار کار و دیده شدن آثار هنری خود را مهمترین انتظار خود مطرح کردند که در ادامه مشروح صحبت‌های این هنرمندان را می‌خوانیم.
امیدوارم هنرمان بیشتر به مردم معرفی شود
گوهر احمدی، هنرمند نگارگری که در خیابان هنر گذر فرهنگی گلستان مشغول به فعالیت بود، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با انتظار خود از دولت و شورای اسلامی شهر آینده اظهار کرد: هر هنرمندی علاقه دارد که فرهنگ کشورش در دنیا مطرح باشد و این موضوع از خود ما شروع می‌شود. اگر ما از کشور و هویت خود دفاع کنیم، سنت خود را بشناسیم و از هنرهای مختلف حمایت کنیم تاثیر بسیاری بر جامعه داخل و خارج از کشور خواهد داشت. من مشغول به هنر نگارگری هستم و می‌توانم بگویم که در خارج از کشور از نگارگری ایرانی استقبال بیشتری انجام می‌شود، در ایران این هنر ناشناخته است و امیدوارم هنرمان در شهر و کشور بیشتر به مردم معرفی شود.

پیام خراسان

عکس از آرشیو
هنرمندان سیاسی نیستند
امیر قوی‌اندام، دبیر انجمن مجسمه‌سازی خراسان رضوی که در خیابان هنر مشغول به ساخت مجسمه حاج قاسم سلیمانی بود، در خصوص انتظارات خود و جامعه مجسمه‌سازان بیان کرد: انتظار دارم که بیشتر هوای هنرمندان را داشته باشند. هنرمندان سیاسی نیستند و فکرشان به دنبال ایده‌پردازی، انجام فعالیت هنری و دیده شدن هنرشان است. امیدوارم که دولت و شورای شهر آینده کمک کنند تا هنرمندان بهتر بتوانند کار کنند و دیده شوند؛ چراکه یک هنرمند زمانی می‌تواند رشد کند که کارش دیده و خریداری شود و از آن تقدیر به عمل بیاید، در غیر این صورت ذوق و شوقی برای فعالیت نخواهد داشت.
تنها خواسته ما حمایت از هنرمان است
سمیه شوقی، کاریکاتوریست و نقاش که در خیابان هنر مشغول به نقاشی طرح صندوق رای‌گیری انتخابات بود، با اشاره به فراهم نبودن فرصت‌های شغلی زیاد برای کاریکاتوریست‌ها گفت: به عنوان یک هنرمند کاریکاتوریست، فرصت کاری در نشریات و مجلات برایم فراهم نیست و هنرم دیده نمی‌شود. از دولت و شورای اسلامی شهر آینده انتظار دارم که به هنر و هنرمند اهمیت بیشتری بدهند تا هنرمندان بتوانند آثار خود را با مردم به اشتراک بگذارند.
سارا توحیدی، هنرمند چاپ دستی در ادامه خاطرنشان کرد: من یک هنرمند هستم اما نمی‌توانم از کار هنری کسب درآمد داشته باشم؛ چراکه ما هنرمندان بودجه برای تولید اثر نداریم و هزینه‌ها برای تولید آثار هنری بسیار بالا است. اگر من بخواهم یک اثر بسیار خوب هنری خلق کنم قیمت آن به‌قدری بالا می‌رود که مردم قدرت خرید آن را ندارند. انتظار دارم که بودجه در اختیار هنرمندان بگذارند و فضا را برای فعالیت هنرمندان فراهم کنند.
امیدورام رئیس جمهور آینده قدرت عمل در حوزه هنر را داشته باشد
محمود کهنسال، مجمسه‌سازی که در خیابان هنر خیابان جانباز فعالیت می‌کرد، با اشاره به برخی محدودیت‌های هنر در شهر مشهد، تصریح کرد: امیدوارم فردی رئیس‌جمهور شود که قدرت عمل‌ داشته باشد و برخی محدودیت‌های هنری را در شهری مانند مشهد حذف کند.

پیام خراسان

عکس از آرشیو
باید بهای بیشتری به هنرمندان داده شود
شیوا خدایی، عضو انجمن تصویرسازان در خصوص انتظارات خود به عنوان یک هنرمند عنوان کرد: انتظار دارم که به هنرمندان بهای بیشتری داده شود و هنر، در شهر مشهد که یک شهر مذهبی است و هنر در آن کمتر جای دیده شدن دارد، به سطح شهر بیاید و در معرض دید عموم جامعه قرار گیرد. دغدغه هنرمندان این‌ روزها بیشتر از هرچیزی این است که هنرشان دیده شود و ما حاضر هستیم به صورت رایگان هنرمان را در اختیار جامعه بگذاریم.
صفیه حسین‌زاده، هنرمند نگارگری نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران یک کشور با سابقه و قدمت درخشان هنری است، انتظار دارم که بازار کار برای ارائه و فروش آثار هنرمندان فراهم باشد. ما قصد این را نداریم که هنر خود را به خارج از کشور صادر کنیم، بلکه می‌خواهیم داخل کشور خودمان هنرمان به مردم معرفی شود.
انتظار داریم هنر بیشتر دیده شود
لیلا بهادری، هنرمندی که در خیابان هنر قلمزنی انجام می‌داد در مورد انتظارات خود از شورای شهر و دولت آینده گفت: انتظار دارم که هنر بیشتر دیده شود؛ چراکه مردم با تمام هنرها آشنایی ندارند و زمینه آشنایی آن‌ها نیز فراهم نیست‌، مخصوصا هنرهایی مانند قلم‌زنی که در حوزه صنایع دستی قرار دارد. همچنین به دلیل اینکه بازار فروش خوبی برای هنرمندان وجود ندارد، امکان گسترش فعالیت آن‌ها نیز وجود ندارد و اگر زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانند به شکل بهتر و راحت‌تری آثار خود را در معرض عموم قرار دهند و به فروش برسانند، به گسترش فعالیت‌های هنری کمک می‌شود.

پیام خراسان

عکس از آرشیو
مردم از وعده و وعید خسته شده‌اند
رضا بیابانی، هنرمندی که در خیابان هنر، شاهنامه فردوسی را نقالی می‌کرد نیز با بیان اینکه در دولت آینده هر فردی باید در جایی که به آن تعلق دارد قرار گیرد، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آینده باید راستگو باشد و آن‌ چیزی که می‌تواند انجام دهد به مردم بگوید. مردم از وعده و وعید خسته شده‌اند و باید به دردهای آن‌ها رسیدگی شود. از ابتداء انقلاب تاکنون جنگ، تحریم و مشکلات بسیاری وجود داشته و مسئولان باید هر کدام تخصص و سواد کافی برای حل مشکلات داشته باشند. از آنجایی که مردم تا امروز پشت دولت را خالی نکرده‌اند توقع دارند که دولت نیز به زندگی و معیشت آن‌ها توجه کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/375015/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قائنات، سربیشه و طبس، دارای بیشترین سطح زیر کشت گندم

تامین 5 درصد از انرژی شهرداری ها از انرژی تجدید

برگزاری همایش نمایش اسب های اصیل در طبس

بودجه 12 هزار میلیارد ریالی این سازمان در سال جاری

هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره وزش باد شدید در استان

آیت‌ الله علم‌الهدی: خدمت‌ رسانی مدیریت شهری قابل لمس باشد

ایثارگران حوزه سلامت اجر و ثواب شهدا را دارند

راهیابی دختران تایبادی به مرحله کشوری جشنواره سرود آفرینش

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

جزییات پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن کارگران

هدیه بیش از 15 میلیون مترمکعبی آسمان به کویر

افزایش میانگین تولید گندم در خراسان جنوبی

بودجه شهرداری‌های خراسان جنوبی امسال 2300 میلیارد تومان است

معرفی رییس کل جدید دادگستری استان

1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی بازگشایی و لایروبی شد

معرفی دستگاه‌های موسیقی در برنامه «کوک آوا»

دادستان کل کشور: نگاه قاضی باید اصلاحی باشد

دستگیری متهم به 27 فقره سرقت از معابر عمومی در مشهد

دزد دریچه‌ فاضلاب مشهد دستگیر شد / 32 ساله با سابقه 27 سرقت

قلعه رودخان؛ دژی بر فراز جنگل‌های هیرکانی

آمادگی فرودگاه مشهد برای اعزام زائران به سرزمین وحی

رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در مشهد ( 1 اردیبشهت 1403)+جدول

آغاز هفته خلاقیت و نوآوری شهری مشهد؛ شنبه یکم اردیبهشت

تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ورود مجلس به ماجرای حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان

3 ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی تحویل داده شد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

باغ مشهد میزبان 270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با دادستان کل کشور

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت هزار و 200 قاضی زن در ایران

باغ مشهد میزبان270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

ثبت‌نام 33هزار نفر در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد

فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد دستگیر شد

استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی

سنجش مهارت بیش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد

امسال 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت 1200 قاضی زن در ایران

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ