پیام خراسان

آخرين مطالب

تخصص و تکلیف میراث دکتر چمران در بسیج اساتید مقالات

تخصص و تکلیف میراث دکتر چمران در بسیج اساتید
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- 31 خرداد ماه سالروز شهادت شهید چمران به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده است اقدامی ارزشمند که رسالتی سنگین را بر دوش جامعه‌ علمی کشور در پیمودن مسیر تخصص علمی و تکلیف گرایی گذاشت.

امام خمینی (ره) در تیرماه 1360 در جمع اقشار مختلف مردم فرمود: چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد.
رهبر معظم انقلاب هم تیرماه 89 در دیدار اعضای بسیجی هیأت علمی دانشگاه‌ها در خصوص شهید چمران اظهار داشتند: شهید چمران حقاً یک نمونه و مظهری بود از آن چیزی که انسان دوست می‌دارد تربیت جوانان ما و دانشگاهیان ما به آن سمت حرکت بکند.
رییس مجمع عالی سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی نیز در این خصوص اظهار داشت: شهید دکتر مصطفی چمران نمونه‌ واقعی از یک شخصیت علمی بسیجی با افکاری انقلابی بود که فرهنگ فداکاری را به فعلیت رساند.
محمدعلی رضایی کرمانی افزود: امروز بیش‌از گذشته به تجلی ابعاد شخصیتی این شهید گرانقدر به‌عنوان الگوی کم‌نظیر اساتید و دانشگاهیان ما برای ورود به عرصه‌ گام دوم انقلاب، نیازمند هستیم.
وی با بیان این که 31 خرداد سالروز شهادت دکتر چمران الگوی استاد بسیجی و تراز انقلاب است افزود: اخلاص، عرفان، سلوک، سیاست ورزی و دیانت او برای ما الگو و راهگشاست.
رییس مجمع عالی سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی گفت: 20 سال از تاسیس این سازمان در استان‌ها و دانشگاه ها می‌گذرد و هم اینک دست کم سه هزار نفر از اساتید و مدرسان دانشگاهی استان خراسان رضوی در قالب 14 کانون فعال هستند که از این تعداد هفت کانون در مشهد و بقیه در سایر شهرهای استان است.
رضایی کرمانی افزود: بسیج اساتید با رویکرد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعالیت‌های مختلفی انجام داده است و کرسی های نظریه پردازی و ترویجی که توسط چهار اندیشکده زیرمجموعه معاونت پژوهشی ایجاد شده با حضور اساتید صاحب نام فعال بوده و هستند.
وی ادامه داد: دبیر کنگره 18 هزار شهید خراسان رضوی هم از اعضای سازمان بسیج خراسان رضوی است که اگر مشکلاتی بابت کرونا ایجاد نشود امسال کنگره برگزار خواهد شد.
رییس مجمع عالی سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی با بیان این که یکی از فعالیتهای مستمر این مجمع برگزاری جلسات مختلف با نهاد رهبری در دانشگاه ها و سازمان بسیج دانشجویی است گفت: همه کارهایی که در بسیج اساتید انجام می‌شود با پیوست فرهنگی است و پیوست فرهنگی نیاز به پیوست نگاری فرهنگی دارد و در کارگروه، نشست و جلسات متعدد بحث پیوست نگاری فرهنگی را پیگیری و اساتیدی هم در این رابطه آموزش دیدند.
رضایی افزود: میز مشاوره برای کنکور و ارائه مشاوره به دانش آموزان توسط اساتیدی که در انتخاب رشته متبحر هستند در مساجد از فعالیتهای دیگر سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی است.
وی مشارکت در رزمایش مواسات، شروع طرح "استاد مسجد" از سال 97 با موضوع همکاری اساتید دانشگاهی با مساجد محل سکونت خود و کمک در رفع مشکلات محله را از دیگر فعالیتهای بسیج اساتید ذکر و بیان کرد: در ماههای اخیر هم نشستهایی موضوع انتخابات بدون ورود به مصادیق با رویکرد تحقق مشارکت حداکثری برگزار شد.
رییس مجمع عالی سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی گفت: بسیجی یعنی مسلمان عاشق خدمت به مردم و اسلام که حاضر است در کنار فعالیت های روزمره خود فعالیت های جداگانه ای را هم داوطلبانه انجام دهد. بسیج در اقشار مختلف جامعه حضور دارد که یکی از آنها بسیج اساتید است که در کنار 22 قشر دیگر از جمله کارگران، کارمندان، هنرمندان، دانشجویان، مهندسان، کشاورزان، صنعتگران و جامعه زنان بدون هیچ چشمداشتی در کنار مردم و برای حل مشکلات آنها کمک می‌کنند.
حوزه فرهنگ نیازمند به تببین نقش شهید چمران است
رییس بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با بیان این که مهمترین وظیفه بسیج کمک به رشد و تعالی کشور و خدمت رسانی به محرومان است افزود: بسیج اساتید سعی در پرورش افرادی دارد که همچون شهید چمران داری 2 عنصر تعهد و تخصص باشند.
دکتر محمدرضا صابری گفت: برنامه راهبردی بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاهیان خراسان رضوی بر اساس اسناد بالادستی و همچنین مطالعه سایر اسناد کلان کشور و دانشگاهها تهیه شده تا بتواند در اجرا و تعمیق اسناد موجود یاری دهنده باشد.
رییس بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برهمین اساس نیاز است اساتید خردورز، آزاد اندیش و خلاق با داشتن اعتماد به نفس علمی و عملی توان حرکت در مسیر استقلال علمی و خودکفایی کشور را کسب و در مسیر هویت اسلامی - ایرانی تلاش کنند.
صابری افزود: بسیج اساتید تاکنون در زمینه کرونا نقش به سزایی در کمک به درمان بیماران، تهیه نیازهای درمانی و ساخت واکسن کرونا به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای علمی کشور داشته است.
وی ادامه داد: ساخت و تولید واکسن کرونا در ایران یکی از دستاوردهای بزرگ علمی کشور است و باید ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی را به همراه عدالت در سلامت مطابق با نقشه جامع سلامت کشور عملی کنیم.
رییس بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه آموزش، بازنگری فضاهای آموزشی، ارزش محوری و اصلاح محتوای دانش در مسیر تعالی دانشگاه، توسعه فناوری اطلاعات، بازنگری نظام دیده‌بانی و ارزش‌گرایی سیستم آموزشی و آموزش مبتنی بر نیازهای جامعه در دستور کار قرار دارد.
صابری افزود: در حوزه فرهنگی نیز باید به تبیین نقش شهید چمران به عنوان کسی که از همه داشته‌های خود در راه حفظ کشور گذشت پرداخته شود.
وی ادامه داد: یکی از راهبردهای کلان بسیج، پژوهش و فناوری است و کمیته پژوهشی بسیج اساتید جامعه پزشکی خراسان رضوی در همین راستا به دنبال پژوهش‌های تولیدمحور برای حل مشکلات جامعه است.
برچسب‌ها
مشهد روز بسیج اساتید و شهادت دکتر مصطفی چمران دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان بسیج اساتید امام خمینی ایران سازمان بسیج مستضعفان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/376091/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

حمایت یک هزار و 127 میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

جمع آوری254 معتاد متجاهر در مشهد

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

علما حافظان مرزهای دینی هستند

57 سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال 1403

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

دستگیری 5 متهم حفاری غیرمجازو کشف 2 دستگاه گنج‌یاب در نیشابور

محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

داورزن هزار و 700 نفر شتر دارد

بارش شدید باران در بردسکن

8200 خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر

انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی

حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می‌شوند

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع 57 سال است

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

کنکور سراسری 1403 - مشهد

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری 20 میلیون بار دیده شد

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

ویدیوئی از دانش‌آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

‏سرقت موبایل پشت چراغ قرمز سر چهارراه در مشهد!

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد