پیام خراسان

آخرين مطالب

شکوفایی معیشت و اشتغال مردم خطه کویر در گرو به فعلیت رسیدن ظرفیت‌ها است اجتماعي

شکوفایی معیشت و اشتغال مردم خطه کویر در گرو به فعلیت رسیدن ظرفیت‌ها است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


گروه استان‌ها- استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که بالقوه بوده و به فعلیت نرسیده است، اگر این ظرفیت‌ها به فعلیت برسد شاهد شکوفایی در معیشت و اشتغال مردم در استان خواهیم بود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در خراسان جنوبی پتانسیل‌های تجاری و اقتصادی بسیاری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی وجود مرز است که پتانسیلی بزرگ برای استان است و همجواری با کشور افغانستان نیز یک مزیت نسبی برای استان است که می‌توان به عنوان یک فرصت از آن استفاده کرد چراکه یش از 50 درصد از کالاهایی که از ایران به کشور افغانستان صادر می شود از طریق مرز ماهیرود انجام می شود.
علاوه بر مرز این استان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، معدن و خدمات ظرفیت‌های زیادی دارد که باید شناسایی شود تا بتوان به طور صحیح به بخش خصوصی و علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در استان معرفی شود.
علی رغم همه کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی خراسان جنوبی می تواند به عنوان یک استان پایلوت برای پیشرفت و توسعه معرفی شود.
مرزهای خراسان جنوبی فرصت خوبی در کشور است
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در دیدار با مدیر منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: حمایت از تولید و اشتغال یکی از وظایف ما در قوه قضائیه است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از همه دستگاه‌ها خواسته اند که در راستای ایجاد اشتغال، تولید و مانع زدایی‌ها پای کار بیایند افزود: ما در قوه قضائیه نیز ظرفیت‌های خود را پای کار آورده ایم تا مشکلات تولید کنندگان در استان کم شود و به بحث تولید و اشتغال کمک شود.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که بالقوه بوده و به فعلیت نرسیده است بیان کرد: اگر این ظرفیت‌ها به فعلیت برسد شاهد شکوفایی در معیشت و اشتغال مردم در استان خواهیم بود که در این راستا باید تلاش کنیم.
حمیدی با اشاره به اینکه مرز در همه جای کشور ظرفیت بسیار مهمی است و در استان نیز اینگونه است تصریح کرد: برخی به مرز نگاه امنیتی دارند، گرچه باید تهدیدات را از مرز دور کرد و نگاه امنیتی هم مهم است اما باید بدانیم که مرز به عنوان یک فرصت نیز هست و در خراسان جنوبی که امنیت اقتصادی و مرزی وجود دارد و تهدیدی از ناحیه مرزهای استان وجود ندارد باید از فرصت مرز استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مرزهای خراسان جنوبی فرصت خوبی در کشور است خاطرنشان کرد: در بحث فعال سازی بازارچه‌های مرزی باید تلاش شود.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: در حاشیه مرز در کنار بازارچه ماهیرود بازارچه‌های دیگری نیز داریم که می توانند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کنند.
حمیدی با اشاره به اینکه این امر نیازمند دیپلماسی اقتصادی با کشور افغانستان است اظهار داشت: امید است بتوانیم از ظرفیت مرز در خراسان جنوبی به خوبی استفاده کنیم. 
وی با بیان اینکه ظرفیت معادن در استان بی نظیر است و باید ظرفیت معدن نیز به کارگیری شود افزود: متاسفانه معدن کاران از وضعیت موجود نگران و ناراضی هستند و علاقه مند هستند کار اقتصادی بیشتری انجام در این راستا انجام شود و در این راستا باید از خام فروشی معادن جلوگیری و فرآوری انجام شود.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کشاورزی و دامداری نیز در استان ظرفیت خوبی است بیان کرد: ما در تولید عناب، زرشک و زعفران در کشور جزو استان‌های برتر هستیم.
حمیدی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی خود یک ظرفیت بزرگ برای کشور هستند تصریح کرد: مردم همپای نظام و انقلاب هستند و پشتیبانی مردمی در خراسان جنوبی می تواند یک نقطه اتکا باشد.
وی با اشاره به اینکه با وجود این همه ظرفیت در استان باید خراسان جنوبی درخشش بیشتری در کشور داشته باشد گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان منطقه ویژه اقتصادی است که بسیار خوش درخشیده است.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه وجود مناطق ویژه اقتصادی به فعالان اقتصادی در کشور کمک می کند افزود: ما نیز آمادگی داریم مشکلاتی که در حوزه ما است را رفع کنیم.
حمیدی با بیان اینکه ظرفیت‌های ما در دادگستری ظرفیت مدعی العموم است اظهار داشت: برخی ترک فعل‌ها سبب شده است که وضعیت اقتصادی تغییر کند.
وی خاطرنشان کرد: در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی مشاهده کردیم که این منطقه برای نخستین بار در کشور واحد تولیدی دستگاه‌های مورد نیاز تولید کاشی و سرامیک را تولید می کند که این امر یک خبر مسرت بخش و برای صرفه جویی در ارز کشور بسیار خوشحال کننده است.
مبارزه با عوامل و ریشه‌های فساد اولویت نخست قوه قضائیه است/ خراسان جنوبی رتبه نخست دادگاه‌های آنلاین در کشورزنگ خطر اعتیاد در بین جوانان خراسان جنوبی به صدا درآمد/ جولان معتادان متجاهر در سطح شهرهای استانحال ناخوش این روزهای صادرات فرش استان خراسان جنوبی؛ طرح‌های ریزماهی و خشتی گرفتار خزان حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی یک پازل بزرگ است
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی یک پازل بزرگ است که همه ما یک قطعه از پازل هستیم و یکی از قطعات آن دستگاه قضا است، بنابراین همه باید کمک کنیم این پازل کامل شود.
حمیدی با اشاره به اینکه امروز نیاز کشور ما مسائل اقتصادی است یادآور شد: امروز ما درگیر جنگ اقتصادی با دنیا هستیم و دنیا با این جنگ به سراغ ما آمده است و می خواهد ملت را از پای دربیاورد، بنابراین همه باید در مقابل جنگ، حس بگیریم و برای غلبه بر این جنگ همه باید به کمک یکدیگر بیاییم.
مرتضی صفدری زاده، رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز ظهار داشت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی خاری بر چشم دشمنان شد و امید است فصل جدیدی در بحث همدلی و همبستگی برای توسعه ایران شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی توسط بخش خصوصی در دو سایت مرزی و مرکزی اداره می شود افزود: این منطقه از محدود مناطقی است که به صورت صد درصد توسط بخش خصوصی اداره می شود.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان محرومی نیست بیان کرد: بلکه خراسان جنوبی استانی محروم، از شناخته شدن پتانسیل‌ها و فرصت‌ها و عوامل توسعه خود و عدم معرفی این فرصت‌ها است و توانمندی‌ها و فرصت‌های استان کمتر معرفی شده است. 
صفدری زاده با تاکید بر اینکه باید در این استان آسیب شناسی انجام شود تصریح کرد: چراکه فضای کسب و کار فضای مانوسی برای افراد جامعه نیست که باید در این مسیر کار شود.

پیام خراسان

خراسان جنوبی مسیر توسعه را پیدا کرده است
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی مسیر توسعه را پیدا کرده است و در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در استان افتاده است خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران ایرانی اگر می خواهند فضای مناسبی برای سرمایه گذاری پیدا کنند باید بدانند، خراسان جنوبی می تواند یکی از استان‌های کشور در بحث جذب سرمایه گذار باشد.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار خراسان جنوبی چیزی کم ندارد گفت: منطقه ویژه اقتصادی ‌‌صادرات محور است و تاکنون کمترین واردات و بیشترین صادرات را در حوزه غیر نفتی داشته ایم و این سبب شده است که در کشور زبان زد باشیم.
صفدری زاده بیان کرد: بعد از مانع زدایی‌های استاندار اسبق زمینه یک افتخار برای خراسان جنوبی فراهم شده است و آن این است که مرز ماهیرور استان معبری است که بیش از 50 درصد کالاهایی که از طریق ایران به افغانستان ارسال می شود از این مرز صادر شده است.
وی به اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: جذب سرمایه داخلی و خارجی، اجرای سیاست های توسعه منطقه ای، ارتقاء سطح تکنولوژی های جدید، کاهش هزینه های تولید به منظور ورود به بازارهای رقابتی و جهانی، اجرای سیاست‌های توسعه منطقه ای و ایجاد قطب‌های اقتصادی و صنعتی از جمله اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی است.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی همچنین به مزایای منطقه ویژه اقتصادی استان اشاره کرد و تصریح کرد: نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی ایران به شاهراه حلقوی افغانستان، همجواری با 460 کیلومتر مرز مشترک ایران و افغانستان، واقع شدن در مرکز ثقل چهارراه ترانزیتی کریدورهای منطقه‌ای و بین المللی و تنها منطقه ویژه اقتصادی دارای سایت اصلی در مجاورت مرکز استان و قطعه منفصله در نقطه صفر مرزی بخشی از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی است.
انعقاد قرارداد خواهر خواندگی با منطقه آزاد چابهار
صفدری زاده از انعقاد قرارداد خواهر خواندگی با منطقه آزاد چابهار خبر داد و اظهار داشت: کلیه مجوزهای سرمایه گذاری و واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کمتر از 72 ساعت انجام می شود.
وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی یادآور شد: در بحث تجهیز و آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، مجموع سرمایه گذاری در سایت مرکزی 140 میلیارد تومان و در سایت مرزی 48 میلیارد تومان است و همچنین مجموع مجوزها و راه اندازی ها 860 میلیارد تومان بوده است.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدا تاکنون در مجموعه سازمان 137 نفر آشغال ایجاد شده است گفت: در واحد‌های مستقر نیز 3 هزار و 34 نفر اشتغال ایجاد و در مجموع 3 هزار و 171 نفر در دو سایت مرزی و مرکزی مشغول فعالیت هستند.
صفدری زاده با بیان اینکه 14 واحد در سایت مرکزی به بهره برداری رسیده است بیان کرد: واحد چرم مصنوعی برای اولین بار، واحد تولید پشم و نخ های پشمی، واحد فرآوری و بسته بندی مواد غذایی و غیره از جمله واحد‌های افتتاحی در سایت مرکزی هستند.
وی با اشاره به اینکه 17 واحدبا پیشرفت 10 تا 90 درصدی در سایت مرکزی وجود دارند که به زودی افتتاح خواهند شد یادآور شد: همچنین تعداد واحد های بهره برداری سایت مرزی 9 واحد هستند که عمدتا در بحث ترانزیت، ذخیره سازی و انبار است و 24 واحد مرزی نیز 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به میزان صادرات، واردات و ترانزیت از سایت مرزی منطقه ویژه در سال 99 نسبت به سال 98 گفت: در بحث ترانزیت 91 برابر افزایش ترانزیت، در بحث واردات 40 درصد کاهش و در مجموع صادرات 4.1 برابر افزایش را شاهد بوده ایم.
صفدری زاده اظهار داشت: سال گذشته 81 هزار و 404 کامیون وارد سایت مرزی شدند که 150 درصد افزایش داشته است که نشان از توجه و اهتمام عوامل و تجار بخش خصوصی مستقر در منطقه است.
وی افزود: همچنین سازمان منطقه ویژه اقتصادی در مسئولیت های اجتماعی غافل نبوده است و در حوزه های مشارکت در آزادسازی زندانیان غیر عمد، تهیه جهیزیه، بازسازی مدارس و غیره فعالیت داشته است‌.
مانع زدایی‌ها به سمتی باشد که سرمایه گذار جذب شود
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه رعایت قانون برای ما سرلوحه است اظهار داشت: بی ثباتی در قانون مشکلاتی را برای برخی واحد‌های تولیدی به وجود آورده است که امید است مانع زدایی‌ها به سمتی باشد که سرمایه گذار جذب شود.
صفدری زاده با بیان اینکه واحد برنج منطقه ویژه که بهترین تکنولوژی شرق کشور را دارد که به دلیل بی ثباتی قانون تعطیل شده است افزود: به خراسان جنوبی در ایران به عنوان یک مزیت می توان نگاه کرد.
وی اظهار داشت: ایجاد ستاد توسعه خاوران توانسته است یک مزیت برای استان است که تاکنون اقدامات خوبی را ایجاد کرده است.
انتهای پیام/255/ ع

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/377541/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد دستگیر شد

استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی

سنجش مهارت بیش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد

امسال 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت 1200 قاضی زن در ایران

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

ژاوی: رئال مادرید دو بار بهترین تیم دنیا را حذف کرده و این شانسی نیست

اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار

کلانشهر مشهد؛ الگوی نوآوری در مدیریت شهری

پیگیری ویژه حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان در مجلس

اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مهار 7.5 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی

بررسی 1800 پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی

مزارع کلزا در خراسان شمالی

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب