پیام خراسان

آخرين مطالب

سرزمین خورشید روی ریل پیشرفت؛ اختصاص2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان خراسان جنوبی اجتماعي

سرزمین خورشید روی ریل پیشرفت؛ اختصاص2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان خراسان جنوبی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


گروه استانها_استان خراسان جنوبی سرزمین فرصت ها وقابلیت های اقتصادی است واین مزیت تمام توان مدیران استان رابران داشته تا خراسان جنوبی روی ریل توسعه قرار گیرد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، از یک طرف قرار گیری آن در مسیر شاهراه ارتباطی شمال –جنوب کریدور شرق به غرب می تواند آن را به قطب تجاری وارتباطی بسیار مهمی تبدیل کند.
از طرف دیگر بهره مندی از ذخایر بسیار غنی معدنی ، پتانسیل های فراوان کشاورزی ، قابلیت های بالای صنعتی وظرفیت های بی نظیر گردشگری این استان را به رنگین کمان استعدادها وتوانمندی های اقتصادی وسرمایه گذاری تبدیل کرده است.
برای توسعه متوان در بخشهای مختلف تمام تلاش ها بر آن است تا با جذب حداکثری اعتبارات عمرانی، ملی، توازن ، تملک دارایی و... ریل توسعه استان را شتاب بخشند.
در دومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری که به ریاست استاندار خراسان جنوبی وبا دستورکار توزیع اعتبارات و با حضور کلیه مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، مدیران اجرایی استان با همفکری وهم افزایی برآن شدند تا با جذب اعتبارات واجرایی کردن ان شتاب بیشتری در توسعه وابادانی استان رقم زنند.
1400 میلیارد تومان اعتبارتملک دارایی به خراسان جنوبی اختصاص یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: امسال هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از منابع مختلف ملی و استانی به این استان اختصاص یافته که نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.
مجید پورعیسی در این جلسه اظهار داشت: 155 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و 177 میلیارد تومان اعتبار نفت اختصاص یافته که براساس شاخص‌های موجود توزیع شد.
وی اظهار داشت: امسال مطالعه‌ای درخصوص شاخص عدم برخورداری صورت گرفته که با دستور استاندارخراسان جنوبی با تلفیقی از توزیع اعتبارات سال گذشته و مطالعات سازمان برنامه و بودجه، سهم شهرستان‌ها مشخص شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت:اعتبار حوزه راه و حوزه آب هر کدام 50 میلیارد تومان است که پس از مشخص شدن پروژه‌ها در صحن علنی شورا مصوب خواهد شد.
وی مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های‌ سرمایه‌ای استان در سال‌جاری را حدود2هزارمیلیارد تومان ذکر کرد وافزود: این میزان اعتبار براساس شاخص‌های مربوطه توزیع می‌شود.
پورعیسی گفت: همچنین امسال 486 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای به استان اختصاص یافته که 471 میلیارد تومان آن تاکنون ابلاغ شده و از این میزان 451 میلیارد تومان به تناسب شاخص‌ها بین دستگاه‌های اجرایی توزیع گردید.
وی بیان کرد: امروز مصوب شد حداقل 20 ساعت به هر دستگاه اجرایی اضافه کار بدهیم تا هزینه‌های ضروری آنها را پوشش دهیم اما جهت‌گیری این باشد که به طور متوسط تا پایان سال 70 ساعت اضافه کار به کارشناسان و 120 ساعت برای مدیران در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: انتظار داریم 60 تا 100 میلیارد تومان تا پایان سال به استان کسری اعتبار هزینه‌ای اختصاص یابد تا بتوانیم برخی کسری‎ها و کمبودها را جبران کنیم و تا آخر همین ماه موافقت‌نامه این اعتبارات را مبادله خواهیم کرد.
پور عیسی بیان کرد: 330میلیارد تومان اعتبارات توازن استانی امسال به خراسان جنوبی اختصاص یافت که نسبت به سال قبل سه برابر افزایش دارد و این اعتبارات براساس 36 شاخص در شهرستان‌ها توزیع شده است همچنین اعتبارات نفت استان هم امسال سه برابر شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون از چهار منبع اعتبارات تملک دارایی تخصیص بیش از 80 درصد و از یک منبع نیز تخصیص بیش از 25 درصدی صورت گرفته افزود: امیدواریم تا پایان امسال تخصیص اعتبارات به 100 درصد افزایش یابد.
وی اظهار داشت: در سال جاری با توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام، محدودیت آغاز پروژه جدید را داریم و 10 درصد اعتبارات استان برای پروژه‌های جدید در نظر گرفته می‌شود.
همچنین در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نحوه تقسیم اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی و سه درصد نفت و توازن و اجرای تعدادی از پروژه‌های زیربنایی خراسان جنوبی به رای گذاشته شد و همه موارد به تصویب اعضای شورا رسید.
افتخار آفرینی خراسان جنوبی با حضور 74.2 درصدی در انتخابات، نشان از بصیرت مردم این سرزمین داردمبارزه با عوامل و ریشه‌های فساد اولویت نخست قوه قضائیه است/ خراسان جنوبی رتبه نخست دادگاه‌های آنلاین در کشورزنگ خطر اعتیاد در بین جوانان خراسان جنوبی به صدا درآمد/ جولان معتادان متجاهر در سطح شهرهای استان استاندار خراسان جنوبی:حقوق و مزایای عادلانه، راهکاری برای ایجاد انگیزه در نیروی انسانی
استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اهتمام مدیران در جذب به موقع و ممانعت از برگشت اعتبارات، گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها باید به این موضوع دقت شود که پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا در توزیع اعتبارات دیده شوند تا زودتر تکمیل شده به بهره برداری برسند.
ملانوری، در این جلسه هم مدیران را به خلق منابع مکلف کرد و تصریح کرد: شک نکنید که اگر بتوانید توان بخش خصوصی را بکار گیرید، عایداتی چندین برابر اعتبارات دولتی برای شما به همراه خواهد داشت.
وی ارتباط گیری درست و استفاده از شیوه های خلاقانه را راهکار خلق منابع عنوان کرد و اظهار داشت: هر چه ارتباطات گسترده تری داشته باشید و از ظرفیت رسانه ها بیشتر استفاده‌‌ کنید، از منابع بیشتری برخوردار می شوید.
استاندار خراسان جنوبی گفت: باید برای برپایی نمایشگاه هایی در استان و داخل و خارج کشور برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم ظرفیت های خدادادی را به نمایش بگذاریم و منابع ایجاد کنیم.
انتهای پیام/250/ ع

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/377679/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

آلزایمر ارزی دولتمردان

باران‌های رگباری در بیرجند

تولید 2 هزار و 600 متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

بی‌توجهی راننده پژو در محور فرعی صفی‌آباد حادثه آفرید

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»

صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود

جمع آوری 254 معتاد متجاهر در مشهد

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

آبگیری 3 میلیون و 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

حمایت یک هزار و 127 میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

جمع آوری254 معتاد متجاهر در مشهد

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

علما حافظان مرزهای دینی هستند

57 سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال 1403

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد