پیام خراسان

آخرين مطالب

امیر حسینی:

تا پایان المپیک باید از تیم ملی والیبال و آلکنو حمایت کنیم ورزشي

تا پایان المپیک باید از تیم ملی والیبال و آلکنو حمایت کنیم
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: با توجه به فاصله اندک تا آغاز المپیک توکیو، هیچ انتقادی نمی‌تواند گره‌گشا باشد و وظیفه همه ماست که آرامش تیم ملی والیبال و آلکنو را به هم نزنیم.

امیر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های والیبال، اظهار کرد: اگر بازی‌های تیم ملی را به سه بخش تقسیم ‌کنیم. عملکرد ایران در بازی های اول و دوم چنگی به دل نزد و نبود سعید معروف نیز مزید بر علت شده‌بود. بازیکنان جوان به تازگی به تیم ملی اضافه شدند و از اعتماد به نفس کافی در روزهای نخست برخوردار نبودند. برخی از آنان برای نخستین بار در ترکیب تیم ملی قرار می‌گرفتند. طبیعی است که بازیکن جوان و تازه‌وارد، کیفیت واقعی خود را نتواند به نمایش بگذارد.
وی افزود: از بازی سوم آلکنو ارتباط بیشتری با بازیکنان برقرار و شناخت بیشتری از آنان پیدا کرد. بازیکنان جوان و با تجربه نیز کنار یکدیگر عملکرد خوبی داشتند. ایران تا بازی با استرالیا عملکرد خوبی ارائه داد، اما این دیدار پاشنه آشیل تیم ما شد و از آن بازی به بعد دیگر نتوانستیم بازی خوبی در لیگ ملت‌ها ارائه دهیم. ملی‌پوشان استرالیا را دست‌کم گرفته و با بازی خوب استرالیا، شیرازه تیم ما از هم پاشید. پس از آن دیدار مقابل لهستان کمی خوب ظاهر شدیم و در سایر دیدارها بازی خوبی از بازیکنان ندیدیم.
پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: آلکنو از جمله مربیانی نیست که بدون هدف کار کند، او حتما با هماهنگی فدراسیون برای این مسابقات برنامه‌ریزی خاص خود را داشته و تمام فکر و برنامه‌هایش را پیاده کرده است. برخی جو را برای تیم ملی سنگین کرده‌اند. وقتی یکی از پنج مربی برتر دنیا را به تیم ملی آورده‌ایم نباید برای هر تصمیمی از او ایراد گرفت. کمیته فنی فدراسیون والیبال تصمیم گرفته که آلکنو را به ایران بیاورد. اگر به آلکنو معترضیم یعنی تصمیمات افراد حاضر در کمیته فنی را قبول نداریم، اگر هم افراد حاضر در کمیته فنی را قبول داریم پس تا المپیک صبر کنیم و سپس نظر داده و شرایط را تحلیل کنیم.
حسینی ادامه داد: هرکسی می‌خواهد نظر خودش را در تیم ملی اعمال کند. اگر اینگونه باشد که نمی‌توانیم یک تیم ملی با یک سرمربی داشته باشیم. اسم بردن از بازیکنان داخل و خارج از گود اشتباه بزرگی است که برخی از بزرگان والیبال ایران انجام می‌دهند. اگر بازیکن مدنظر شما وارد تیم ملی شود و باز هم نتیجه نگیریم، آیا همین آقایان حاضرند به اشتباهات خود اعتراف کنند؟ در حال حاضر همه چیز به فدراسیون و آلکنو مربوط است و آنها باید پاسخگو باشند. از منتقدین می‌خواهم اجازه دهند فدراسیون و آلکنو کار خود را انجام دهند. پس از المپیک همه هر حرفی دارند در مورد فدراسیون، آلکنو و کادرفنی بیان کنند. در حال حاضر مهمترین کمک به تیم ملی، فراهم کردن آرامش برای بازیکنان و کادرفنی است تا در المپیک نتایجی خوب و ایده‌آل کسب کنند.
وی خاطرنشان کرد: بازیکنان باید در آرامش کامل به مشکلات و نقاط ضعفی که در لیگ ملت‌ها داشته‌اند، فکر کنند. لیگ ملت‌ها بهترین زمان بود تا آلکنو از تیم ملی شناخت کسب کند و فکر می‌کنم این اتفاق هم افتاده است.
پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران در خصوص شکست‌های متوالی ایران تا روز آخر لیگ ملت‌ها، پس از پنج برد متوالی عنوان کرد: تا زمانی که بازیکنان جدید و جوان ایران آنالیز نشده بودند، عملکرد خوبی داشتیم، اما زمانی که نقطه ضعف تیم ملی شناسایی شد، به راحتی به تیم ما ضربه می‌زدند. در دریافت عملکرد فوق‌العاده ضعیفی داشتیم. آلکنو نیز ترکیب‌های مختلفی را امتحان می‌کرد و به دنبال این بود تا از بازیکنان در تمام شرایط بازی شناخت کسب کند.
حسینی گفت: آلکنو تصور نمی‌کرد جو تیم ملی سنگین شود. اگر به آلکنو از ابتدا می‌گفتند که برای هر تصمیمش چه میزان او را تحت فشار خواهند گذاشت، بعید می‌دانم دست به ریسک در تیم ملی می‌زد و همانند سایر مربی‌های سابق تیم ملی به سراغ نتیجه‌گرایی و پیروزی مقابل تیم‌های آسان می‌رفت. آلکنو با جرات بالا در تیم ملی ریسک کرد و آن چیزی که به دنبالش بود را کسب کرد.
جایگزینی برای سعید معروف به این زودی‌ها پیدا نمی‌شود
وی درباره عملکرد کریمی و وادی، پاسورهای جایگزین سعید معروف در تیم ملی بیان کرد: به این زودی کسی پیدا نمی‌شود که بتواند جایگزین سعید معروف در تیم ملی باشد. توانایی‌های معروف بالاست و یکی از نخبه‌های ورزش ایران محسوب می‌شود. کریمی و وادی نشان دادند که می‌توانند در ترکیب تیم ملی و در کنار سعید معروف قرار بگیرند، اما هنوز چندین سال زمان نیاز دارند تا به بلوغ فکری، اعتماد به نفس و توانایی‌های معروف برسند.
پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران تصریح کرد: باید کنار سعید معروف بازیکنان جوان را رشد دهیم. همان کاری که آلکنو در لیگ ملت‌ها انجام داد. تا کنون هیچ مربی در تیم ملی جرات نداشته که سعید معروف را روی نیمکت بگذارد و از جایگزینان او استفاده کند. چندین سال است که این اتفاق رخ داده و در حال حاضر باید تاوان ریسک‌ناپذیری مربیان قبلی تیم ملی را بدهیم. شاید یکی دو دوره نیاز بود که از بازیکن دیگری به جای معروف در تورنمنت‌ها استفاده کنیم. امیدوارم در حال حاضر جوانان قدر بازی در کنار سعید معروف را بدانند.
حسینی در خصوص پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم ملی در المپیک توکیو افزود: اگر وضعیت همینگونه باشد و فشار روانی روی تیم ملی ادامه داشته باشد، عاقبت خوشی برای تیم ملی نمی‌بینم، اما اگر اجازه دهند آلکنو کارش را انجام دهد فکر می‌کنم بتوانیم از گروه خود صعود کرده و حتی نیم‌نگاهی به حضور در جمع چهار تیم داشته باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/380671/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود

جمع آوری 254 معتاد متجاهر در مشهد

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

آبگیری 3 میلیون و 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

حمایت یک هزار و 127 میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

جمع آوری254 معتاد متجاهر در مشهد

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

علما حافظان مرزهای دینی هستند

57 سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال 1403

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

دستگیری 5 متهم حفاری غیرمجازو کشف 2 دستگاه گنج‌یاب در نیشابور

محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

داورزن هزار و 700 نفر شتر دارد

بارش شدید باران در بردسکن

8200 خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر

انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی

حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می‌شوند

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع 57 سال است

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

کنکور سراسری 1403 - مشهد

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری 20 میلیون بار دیده شد

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور