پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس پارک علم و فناوری خراسان:

حل مسائل نیاز به شبکه‌ای از افراد دارد نه یک فرد علمي

حل مسائل نیاز به شبکه‌ای از افراد دارد نه یک فرد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: حل مسائل توسط یک‌ فرد عادت اشتباهی است و برای حل مسائل بزرگ نیاز به شبکه‌ای از افرادست که رکن اصلی آن‌ها آگاهی است.

رضا قنبری، در نخستین همایش کانون قالب‌سازان مشهد که در سالن همایش پارک علم وفناوری خراسان برگزار شد، اظهار کرد: حل مسائل توسط یک‌ فرد عادت اشتباهی است، زیرا به تنهایی نمی‌شود یک مسئله را کشف و حل کرد. برای حل مسائل بزرگ نیاز به شبکه‌ای از آدم‌هاست که رکن اصلی آن‌ها آگاهی است.
وی افزود: کرونا به ما نشان داد که می‌توانیم در مسائل مشترک تخصص‌های خود را کنار هم بگذاریم و مشکلات بزرگ را حل کنیم. از اسفند 98 تاکنون کشور توانسته در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری کرونا پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد که نمونه آن در تولید ماسک بود. در آغاز شیوع این بیماری در تولید ماسک مشکلات زیادی داشتیم در صورتی‌که اکنون روزانه 30 تا 40 میلیون ماسک با قیمت پایین در بازار عرضه می‌شود.
رئیس پارک علم وفناوری خراسان بیان کرد: با توجه به علم اقتصاد توزیع یافته غیردولتی قیمت ماسک با وجود تورم، افزایش نداشت و این امر نشان می‌دهد که اگر ما بتوانیم همدیگر را در زمان مناسب و فضای ارگانیک پیدا کنیم، می‌توانیم مسائل بزرگ را به درستی حل کنیم.
قنبری اضافه کرد: شرکت‌های پارک خراسان می‌توانند مسائل را حل کنند، زیرا این شرکت‌ها مبتنی بر دانش و علم‌اند که باید تعداد آن‌ها افزایش یابد. همچنین برای شناخت یکدیگر نیاز به کوتاه کردن فاصله‌ها داریم، زیرا شناخت و نزدیکی نقش اساسی در پیشرفت شرکت‌ها دارد. 
رئیس پارک علم وفناوری خراسان با اشاره به اینکه پارک خراسان 350 شرکت و 5000 پرسنل دارد، گفت: 85 درصد پرسنل پارک مدرک مقطع ارشد و 150 نفر مقطع دکترا دارند. همچنین حدود هزار و 600 میلیارد تومان گردش مالی آن‌ها در مدت زمان فعالیتشان بوده است. بیشتر شرکت دانش ‌بنیان پارک خراسان در حوزه تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی و پزشکی حرف اول را می‌زنند.
در ادامه، احسان قاسمی رئیس هیأت مدیره کانون قالب‌سازان گفت: قالب‌سازی در صنعت نقش اساسی دارد. در سال 98 کانون قالب‌سازان مشهد با هدف سازماندهی و ارتقاء سطح علمی، فنی و توسعه این صنعت با کمک همکاران قالب‌ساز و با حمایت اتحادیه فلز تراشان برای اولین‌بار در مشهد فعالیت خود را آغاز کرده است. 
وی در زمینه اهداف کانون قالب‌سازان مشهد افزود: عضوگیری رسمی و شروع فعالیت‌های تیمی، شناسایی و سازماندهی کلیه قالب‌سازان، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقاء واحدها، رشد و توسعه صنعتی، همکاری در طراحی و ساخت قالب‌های صنعتی و R&D، بسترسازی تجهیز و ایجاد شهرک تخصصی قالب‌سازان، معرفی صنعتگران برتر جهت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، تهیه محصولات با استفاده از نرم‌افزارهای تحلیل مهندسی و کاربردی، تسریع و تسهیل در امر راه‌اندازی خطوط تولید و انبوه محصولات نمونه‌سازی شده، مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت انتخاب بهترین فرآیند تولید محصولات، ایجاد کارگروه‌های تخصصی و حضور در مجامع تصمیم‌گیری گلاب از اهداف و برنامه‌های این کانون است. 
قاسمی در خصوص مشکلات کانون تاکید کرد: ما در جذب نیروی انسانی مشکلات فراوانی داریم؛ چراکه برای این حرفه سرمایه‌گذاری‌های لازم نشده و نیروی انسانی در این حوزه کم است. ما باید زیر ساخت‌هایی را تقویت کنیم تا بتوانیم به قطب قالب‌سازان خراسان تبدیل شویم.
رئیس هیأت مدیره کانون قالب‌سازان با اشاره به تهدیدهایی که در این حوزه وجود دارد، اضافه کرد: ابتدا باید مراقب کشور چین باشیم که مبادا دوباره وارد بازار ما شود، قطعات این صنعت را هوشمندسازی و به‌روز کنیم و از پرینت‌های فلزی که سرعت کار را افزایش می‌دهند، استفاده کنیم. 
وی با بیان اینکه «کشور آلمان و چین اولین صادرکننده‌های قالب در دنیا هستند»، ادامه داد: 54 درصد قالب‌های دنیا مربوط به قالب‌های خودرو است. در قطعات خودروسازی 64 درصد قالب‌ها پرسی، 41 درصد قالب‌ها تزریق و 81 درصد قالب‌ها بزرگ تزریق هستند این آمارها در حالی است که ایران در این صنعت آماری ندارد و امید داریم بتوانیم تا سال آینده آمار و درصدهای قابل توجهی در صنعت قالب‌سازی اعلام کنیم.
همچنین پیمان دادرس، مدیر عامل شرکت صاکو در این مراسم، اظهار کرد: سال 68 شرکت صاکو فعالیت خود را با طراحی نرم‌افزارهای مختلف صنعتی در کشور آغاز نمود و جزو اولین تولیدکنندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار مهندسی در کشور است. سال 72 توانستیم اولین دستگاه سی‌ان‌سی دو محور را در ایران تولید کنیم و بیش از 3000 دستگاه و مکانیزم در واحدهای تولید داخل و خارج کشور مستقر نمایم.
رئیس شرکت صاکو گفت: محصولات زیادی تولید کرده‌ایم و آخرین محصول ما ساخت دستگاه برش لیزر قطعات فولادی بود که محصول کاملا ایرانی است که نقش بسزایی در صنعت داشته است. این محصولات در صنایع خودرو سازی، قطعه‌سازی، صنایع نفت، گاز، صنایع نظامی و دفاعی، سنگ ساختمان و... کاربرد دارد.
وی اضافه کرد: هدف شرکت صاکو شناخت توانمندی‌های ارزنده صنایع است و تلاش می‌کنیم ارتباط قدرتمندی بین صنایع مختلف داخل و خارج از کشور برقرار کنیم. قالب‌سازی به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت که متاسفانه توجه چندانی به آن نشده است. تلاش خواهیم کرد در آینده‌ای نه چندان دور نقش این صنعت را در کشور پررنگ‌تر کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/382204/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه بارش‌های سیل‌آسا و رگباری در نیمه شرقی خراسان جنوبی

پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد

تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت

تبدیل به ضایعات بیش از 3 هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است

ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت

حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد

ثبت رکورد 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی

زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر

انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل

‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است

بیش از 10 هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند

رقابت بیش از 91 هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی

تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم

جاده‌های خراسان رضوی بارانی است

محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد

چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)

بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد

چشم نوازی گل‌های رنگارنگ در باغ گل‌های مشهد + تصاویر

امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی

8 درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند

تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/56 خانوار اسکان داده شدند

خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین

آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

20 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد

نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه 6 اردیبهشت

یک کشته و 6 مصدوم در تصادف تنگه راز

بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند