پیام خراسان

آخرين مطالب

یک مسئول تاکید کرد

وجود شرکت‌های دانش‌بنیان انگیزه‌ای برای فارغ التحصیلان بیکار علمي

وجود شرکت‌های دانش‌بنیان انگیزه‌ای برای فارغ التحصیلان بیکار
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که می‌توانند انگیزه‌ای برای جوانان و فارغ التحصیلان بیکار باشد.

حسین اخلاقی امیری، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بزرگترین توقع شرکت‌های دانش‌بنیان از پارک حمایت معنوی است، افزود: پارک‌های علم و فناوری در زمینه حمایت مادی دارای محدودیت‌هایی هستند. صندوق پژوهش و فناوری پارک به شرکت‌های دانش‌بنیان وام‌هایی را اختصاص می‌دهد که همین وام‌ها نیز دارای چالش‌هایی است که رغبت را از شرکت‌ها برای گرفتن وام می‌گیرد. درخواست ما در زمینه مالی نیست زیرا با جذب سرمایه‌گذار می‌توان این نقاط ضعف را پوشش داد. نیازمند حمایت معنوی پارک هستیم تا با اعتبار پارک بتوانیم حمایت صنعت را جذب کنیم. از پارک درخواست می‌کنیم تا اعتبار خود را در جایی هزینه کند که شرکت‌ها بتوانند خود را به صنایع معرفی کنند.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان امید پترو انرژی خاوران، با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که می‌توانند انگیزه‌ای برای جوانان و فارغ التحصیلان بیکار باشد، تشریح کرد: حضور و فعالیت مفید این شرکت‌ها می‌تواند نیاز روز صنعت را برطرف کند. شرکت‌های دانش بنیان انگیزه لازم را برای اشتغال جوانان فراهم می‌کند.
وی گفت: این شرکت از سال 96 فعالیت خود را در مرکز رشد پارک علم و فناوری آغاز کرد. زمینه فعالیت این شرکت طراحی و ساخت تجهیزات فناورانه آزمایشگاهی در زمینه‌های مختلف است.
اخلاقی امیری افزود: در سال 1397 با طراحی دستگاه «پیکنومتر گازی» تبدیل به یک شرکت دانش‌بنیان شدیم. پس از ساخت این دستگاه از سال 98 در زمینه صنایع معدنی و فولاد تمرکز کردیم و شرکت‌های محدودی در زمینه فولاد فعالیت می‌کنند. اعلام نیازهای این صنایع این رغبت را در ما ایجاد کرد تا در این زمینه فعالیت خود را آغاز کنیم. در سال‌های اخیر شناخت خوبی میان شرکت ما و صنایع ذی‌ربط ایجاد شده و پروژه‌های خوبی انجام داده‌ایم.
وی با اشاره به خروج از حوزه آزمایشگاهی و نیمه صنعتی شدن این شرکت، ادامه داد: گزینه‌های مختلفی برای ورود به عرصه صنعت داشتیم، اما معتقد هستم که حضور در پارک و قرار گرفتن در کنار مجموعه شرکت‌های مختلفی که توسعه یافتند، می‌تواند انگیزه لازم برای رشد شرکت را فراهم آورد. شرکت در چنین مجموعه‌هایی سرعت رشد بیشتری پیدا می‌کند. حتی در صورت عدم حمایت پارک حضور در چنین مجموعه‌ای باعث می‌شود شرکت در یک رقابت سازنده با دیگران رشد کند.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تشریح کرد: مشاوره‌های پارک، پیگیری‌های مراکز رشد، توقعاتی که از شرکت‌ها در دوران رشد دارند همه این موارد کمک کننده افرادی است که تازه وارد این عرصه شده و اطلاعات چندانی از نحوه عملکرد مناسب ندارند. از آنجایی که تیم ما شامل جوانان مختصصی است که فارغ التحصیل دانشگاه هستند، روحیه نوآور و خلاقی دارند. 90 درصد شرکت‌های حاضر در پارک از صنعت وارد پارک شده‌اند، اما ما از دل دانشگاه، با نگاه خلاقانه و ایده‌هایی جدید وارد این عرصه شدیم. این ویژگی باعث شده است تا ما همواره به نوآوری و خلاقیت پایبند باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با داشتن خلاقیت بالای گروهی این قابلیت را داریم که در هر لحظه به‌روز باشیم و نیاز صنعت را برطرف کنیم. از دو سال قبل تمرکز خود را در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی صنایع فولاد و صنایع معدنی قراردادیم. اخیرا در زمینه صنعت، نمونه گیری‌ها و سمپلرهای روی نوار نقاله نیز ورود پیدا کرده‌ایم.
اخلاقی امیری در خصوص دستگاه‌های تجاری‌سازی شده این شرکت، تصریح کرد: این دستگاه‌ها شامل دستگاه پیکنومتر گازی اتوماتیک، دستگاه تست بلین، دستگاه دیویس تیوپ، دستگاه تست تامبلر و دستگاه ایرجت می‌شود. دستگاه دیوایدر نیز اخیرا ساخته شده که آماده عرضه است. نمونه‌های خارجی این دستگاه‌ها معمولا وجود دارد، اما باتوجه به قیمت‌های بالا و نبود خدمات پس از فروش، توانستیم در این زمینه گام‌های خوبی برداریم. برخی از دستگاه‌های تولید شده شرکت مانند پیکنومتر، دیوایدر و دیویس تیوپ اولین نمونه‌های این دستگاه در ایران بودند. سایر دستگاه‌ها نیز باوجود اینکه مورد مشابه آن‌ها در بازار وجود دارد، توسط این شرکت باز طراحی شده و مناسب صنعت فولاد ساخته می‌شود.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا طراحی دستگاه‌ها به گونه‌ای باشد تا بهترین نتیجه را ارائه دهد، گفت: باتوجه به حساسیت بالای مقادیر خروجی این تست‌ها و مقایسه‌هایی که با نمونه دستی صورت می‌گیرد، تلاش کردیم تا سیستم اتوماسیون را نوعی طراحی کنیم که نتایج مورد قبول صنعت باشد. صنایع مصرف کننده محصولات ما از نتایج به عمل آمده توسط دستگاه رضایت کامل دارند. این دستگاه‌ها نتایج مطمئنی مانند دستگاه دستی را با سرعت و دقت بالاتری به عمل می‌آورد.
وی اظهار کرد: تمام محصولات شرکت به سرعت وارد حوزه تجاری سازی می‌شود. روال فعالیت‌ها به این صورت است که از صنعت بازخورد می‌گیریم که چه محصولاتی نیاز دارند و سپس تلاش می‌کنیم تا آنچه می‌خواهند را طراحی و نیازشان را برطرف کنیم. اخیرا چهار دستگاه ثبت اختراع کرده‌ایم. نیم نگاهی به موضوع صادرات داریم، اما باتوجه به اینکه شرکت نیازمند توسعه بیشتر است تا کیفیت محصولات را به معیارهای جهانی نزدیک کند باید کمی صبر کنیم. ورود به حوزه تجهیزات آزمایشگاهی در صادرات بسیار دشوار است زیرا استانداردهای خاص خود را دارد.
انتهای پبام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/382647/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خروج بیش از 2 هزار کیسه آرد غیرمجاز از شبکه پخت نان مشهد

ضرورت تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی

دقایق سرنوشت‌ساز بازی/ حمایت مسؤولان از هندبال قوچان حیاتی است

دقایق سرنوشت‌ساز برای هندبال قوچان/ حمایت مسؤولان حیاتی است

معتادان متجاهر در شیروان جمع‌آوری شدند

سهم انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب

تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست

وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

سهم سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب

90 درصد کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس انجام شده است

هدیه 400 هزار تومانی خرید کتاب برای بیمه‌شدگان جدید تامین اجتماعی

هدیه 400 هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

محکوم متواری 300 میلیاردی در این شهر به دام افتاد

ستاد مدیریت بحران گناباد به حالت آماده‌باش کامل درآمد

معتادین متجاهر در شیروان جمع‌آوری شدند

انواع هزینه ها در سفر داخلی

صادرات مرغ برای نخستین بار در کشور انجام شد

ببینید | لحظه ورود طوفان وحشتناک شن به شهر بردسکن

نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است

کتاب اصلی‌ترین عامل تمدن‌سازی است

اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است

پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

درخواست ابطال افزایش 35 درصدی حقوق کارگران به دیوان عدالت اداری

برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند

شکسته شدن سد عدم اعزام زائران عمره به همت دولت سیزدهم

بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان برای اولین بار در کشور

اصلاح 44 نقطه از گره‌های ترافیکی مشهد تا پایان سال جاری

هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب

برای حفاظت از جنگل‌های ایلام همه پای کار بیایند

مصائب روستای سوخته؛ این‌بار ماشین آتش‌نشانی آب داشت، اما نیرو نه!

تداوم افشاگری‌ها علیه قالیباف/ بیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا، اتوبوسرانی و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند

پیشرفته‌ترین موشک‌ کروز روس‌ها سالم در جنگل پیدا شد | تصویر

افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آغاز شد

افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آغاز شد + فیلم

جشن بزرگ دختر ماه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود

نمایشگاه کتاب تجلی همگرایی سلایق مختلف زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی است

سکوت در قبال صهیونیست‌ها ظلم بزرگ به بشریت است/ دستور کار ویژه برای «رفع مشکل بیکاری»

نمایشگاه کتاب تجلی همگرایی سلایق مختلف است

بنای  دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

هفت پله قرمز بورس؛ پیش‌بینی کارشناسان از بازار کم‌رونق در سال جاری

بارش باران در خراسان رضوی فردا به اوج می‌‌رسد

گام هایی برای محرومت زدایی/اتمام 42 پروژه جاده ای بین مزارع

تاکنون تخلفات انتخاباتی خاصی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم

شبکه‌های برق 538 روستای خراسان جنوبی بهینه‌سازی شد