پیام خراسان

آخرين مطالب

سینماها با قطع برق چه می‌کنند؟ فرهنگي

سینماها با قطع برق چه می‌کنند؟
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی این روزها قطع برق سینماهای قدیمی‌تر را با چالش جدیدی مواجه کرده و اختلالاتی را در اکران فیلم‌ها به وجود آورده است؛ این در حالی است که سینماهای به‌روز با تجهیزات مدرن به مقابله با این چالش رفته‌اند.

در شرایطی که همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن مشکلات اقتصادی فراوانی را برای سینماها ایجاد کرده و شرایط نابسامان اقتصادی کشور نیز بر آن افزوده، این روزها سینماها که چند هفته‌ای است بازگشایی شده و رفته‌رفته با اکران فیلم‌های جدید روزنه امیدی را در مقابل خود می‌دیدند، با مشکل جدیدی به نام «قطعی برق» روبه‌رو شده‌اند؛ در حالی که سینماهای جدیدتر با برخورداری از تجهیزات به‌روز به مقابله با قطع برق رفته و آسیب کمتری از این موضوع می‌بینند اما قطعی‌های برق منجر به بروز مشکلاتی در اکران فیلم‌ها در سینماهای قدیمی‌تر که فاقد تجهیزات مناسب هستند، شده است.
در این شرایط ایسنا ضمن گفت‌وگو با مدیران تعدادی از سینماهای خراسان رضوی در خصوص چالش‌های قطع برق در سینماها، نحوه مقابله سینماها با این معضل را جویا شده است.
حسن پهلوانی، سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مشکلات ناشی از قطعی برق در سینماهای زیر مجموعه این نهاد، اظهار کرد: در مجموعه پردیس سینمایی هویزه مشهد ژنراتور برق وجود دارد و تمام سالن‌ها دارای تکنولوژی منبع تغذیه بدون وقفه یا به اصطلاح UPS هستند. بنابراین به محض قطع شدن برق، این سیستم به صورت خودکار فعال شده و لذا در زمینه تأمین برق با مشکلی مواجه نیستیم.
وی ادامه داد: نحوه فعالیت این ژنراتور به شکلی است که تنها چند ثانیه برق پردیس سینمایی قطع می‌شود و مجددا مجموعه آماده به کار می‌شود. البته به دلیل مجهز بودن سالن‌ها به سیستم UPS تماشاگران داخل سالن‌های سینما، متوجه این قطعی برق نمی‌شوند؛ بنابراین در پردیس سینمایی هویزه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
پهلوانی تصریح کرد: این در حالی است که در پردیس سینمایی آفریقا با مشکلات ناشی از قطعی برق روبه‌رو هستیم، به گونه‌ای که ممکن است قطعی برق حین اکران فیلم در سانس‌ها رخ دهد و به این ترتیب ممکن است در پی قطعی برق، 2 سانس سینما با مشکل مواجه شده و امکان اکران فیلم در این سانس‌ها وجود نداشته باشد زیرا دستگاه‌های این پردیس سینمایی قدیمی بوده و به دلیل هزینه‌های زیاد، به روزرسانی نشده‌ است.
سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی افزود: پردیس سینمایی بهمن سبزوار نیز در مجموعه سینمایی خراسان رضوی و زیرمجموعه حوزه هنری قرار می‌گیرد و قطعی برق در این شهرستان نیز همانند سینما آفریقا، اکران فیلم‌ها را تحت تأثیر قرار داده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشخص بودن محدوده سینماها، چنانچه شرکت برق استان‌ها، ساعت خاموشی و قطعی برق مناطقی که سینماها در آن قرار دارد را هنگام صبح برنامه‌ریزی کند، مشکلات کاهش پیدا می‌کند و این رویکرد بسیار کمک‌کننده خواهد بود زیرا صبح‌ها، معمولا سالن‌های کمتری فعال هستند و نمایش فیلم‌ها اغلب در صبح برنامه‌ریزی نمی‌شود.
پهلوانی عنوان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر قطعی برق حین نمایش فیلم در پردیس سینمایی بهمن سبزوار ارائه نشده اما در پردیس سینمایی آفریقا همزمان با نمایش فیلم در سانس‌های مختلف، قطعی برق رخ داده است.
سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با بیان این‌که امکان برنامه‌ریزی سانس‌ها متناسب با برنامه ارائه شده قطعی‌های برق وجود ندارد، چراکه این جداول دارای نظم نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه اغلب ساعت و مدت زمان خاموشی‌ها طبق جداول اعمال نمی‌شود.با این حال اگر این برنامه‌ریزی‌ها دقیق انجام شود، ما می‌توانیم بر اساس این جداول سانس‌ها را تعریف کنیم تا اکران فیلم‌ها با مشکل روبه‌رو نشود.
وی تصریح کرد: هنگام قطعی برق همزمان با اکران فیلم، مأموران کنترل سالن‌ها قطعی برق را اعلام می‌کنند و به این ترتیب مخاطبان می‌توانند فیلم مورد نظر خود را در سانس‌ها و روزهای دیگری تماشا کنند، حتی اگر شرایط و امکان انتظار برای سانس بعدی را دارند، می‌توانند این فیلم را در همان روز و در سانس بعد تماشا کنند.
پهلوانی اضافه کرد: به مدیران سینما نیز گفته شده است که برای این مخاطبان به عنوان مهمان سانس‌هایی در همان روز و یا در روزهای دیگر تعریف کنند. با این وجود به هر حال قطعی‌های برق برای مخاطبان سینما نیز آزاردهنده خواهد بود.
مهدی تجویدی، مدیر پردیس سینمایی ویلاژتوریست نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به قطعی‌ برق در سینماها، اظهار کرد: به سبب مجهز بودن سینما به سیستم تکنولوژی منبع تغذیه بدون وقفه یا UPS و وجود ژنراتوردر سینما قطعی برق اختلال و مشکلی در اکران فیلم ایجاد نکرده است.
وی ادامه داد: با این حال با توجه به تداوم فعالیت سینماها و افزایش استقبال و فروش آن‌ها، ممکن است قطعی‌های برق برخی از این مراکز فرهنگی را دچار مشکلاتی کند و شرایط سخت‌تری را برای این هنر آسیب‌دیده ایجاد کند، لذا به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی دقیق یا جلوگیری و کاهش ساعات خاموشی از آسیب‌ها و مشکلات این مراکز بکاهد.
امیرحسین دبیرزاده، مدیر پردیس سینمایی سیمرغ، نیز در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: به طور کلی سینماها دارای سیستمی است که هنکام قطعی برق می‌تواند برق محموعه را تأمین کند. ژنراتور برخی سینماها هنگام قطعی برق به صورت خودکار فعال می‌شود اما برخی دیگر از سینماها که کمی قدیمی‌تر هستند، چند ثانیه خاموشی را تجربه می‌کنند. این اتفاق ممکن است در سالن‌های سینما همزمان با اکران فیلم نیز روی دهد و پس از گذشت چند ثانیه نمایش فیلم مجدد آغاز خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/384095/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختصاص سه هزار میلیارد ریال به طرح‌های مسکن خراسان‌ جنوبی

هشدار نارنجی وزش باد و بارندگی در خراسان جنوبی

تصادف مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور-فریمان

چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد راه‌اندازی شد

کودکان پسر 4 برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اتیسم مبتلا می‌شوند

فعالیت مشاوران املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه 121» روی آنتن شبکه دو می‌رود

الحاق 34 هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن

سیگار های قاچاق میلیاردی در بجنورد

کشف 6 هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد

تلاش برای بازگرداندن کیف 72 میلیونی پیدا شده از سوی کارگر فرودگاه مشهد

هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان

دستگیری متهم به 200 فقره موبایل قاپی در مشهد

خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است

احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است

تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود

حریق یک منزل مسکونی در بولوار شهیدچراغچی مشهد

غربالگری 3 سرطان شایع طی هفته سلامت در مشهد

25 کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است

«تتلو» در دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

اتهامات تتلو به صورت رسمی اعلام شد

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان

پاکسازی منطقه کوهستانی صبرز تایباد

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

حمله پهپاد‌ها از لبنان به هدفی نظامی در ساحل اراضی اشغالی برای اولین بار

سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است

افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد

پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند

اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند

کشف 6 هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد

اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمی ماند

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران/ پزشک زن یا پزشک مرد؟

«قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند

طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد

5 اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد

حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403

فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا

معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه

نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان

40 شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است

خسارت 145 میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی

واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود

رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی