پیام خراسان

آخرين مطالب

سخنگوی حزب وحدت مسلمانان پاکستان:

پاکستان تأثیرات عمیقی از فرهنگ ایران گرفته است فرهنگي

پاکستان تأثیرات عمیقی از فرهنگ ایران گرفته است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی حزب وحدت مسلمانان پاکستان گفت: پاکستان کشوری است که به علت همسایگی با جمهوری اسلامی ایران تأثیرات بسیار زیاد و عمیقی از ایران گرفته است و مردمان کشور پاکستان به انقلاب اسلامی عشق می‌ورزند و از این انقلاب دفاع می‌کنند و انزجار خود را نسبت به کشورهای استکباری به ویژه آمریکا و اسرائیل اعلام می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مقصودعلی دومکی در اختتامیه همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان که امروز امروز، 29 تیرماه، با موضوع مطالعات فرهنگی و اجتماعی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با اشاره به هویت‌ها، ارزش‌ها، تغییرات اجتماعی و تحولات دینی، اظهار کرد: ایالت بلوچستان پاکستان در گذشته جزء خراسان بزرگ بوده، اما پس از تقسیم‌ کشورهای منطقه این قسمت از خراسان بزرگ جدا شد. با این حال امروز نیز مردمان پاکستان این منطقه را به نام خراسان می‌شناسند.
وی ادامه داد: امید است این همایش به نزدیک شدن این دو کشور همسایه منجر شود؛ چراکه این دو کشور بیش از این نیاز به مشترکات دینی و فرهنگی دارند و ما می‌توانیم با توجه به این مشترکاتی که با یکدیگر داریم همکاری بیشتری در آینده در این جهت داشته باشیم.
سخنگوی حزب وحدت مسلمانان پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان از هویت‌ها و ایالت‌های مختلفی برخوردار است که می‌توان به ایالت‌هایی چون پنجاب، سند، پشتو و بلوچستان اشاره کرد که هر یک از این ایالت‌ها آداب، رسوم و فرهنگ مختص خود را دارند، اما با این وجود می‌توان این کشور را به یک دسته گلی تشبیه کرد که به انواع گل‌ها مزین است و این موجب نمی‌شود که از حسن و زیبایی این دسته گل کم شود، بلکه به زیبایی این گل نیز افزوده می‌شود. در این میان باید بگویم با توجه به اینکه پاکستان از اقوام مختلفی تشکیل شده، مذاهب مختلفی هم در این کشور حضور دارند، اما با این حال افراد این کشور مسلمان هستند، لذا مراسم دینی و اسلامی مانند عید قربان، ماه مبارک رمضان و سایر اعیاد دینی و مذهبی در این کشور برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: با این حال در این میان افرادی نیز وجود دارند که با اقدامات و رفتارهای خود سعی دارند که میان برادران اهل سنت و تشیع اختلاف‌افکنی کنند، اما شاهد این هستیم که مردمان این کشور همگی دوستدار اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) هستند و زمانی که در کشورهای اروپا به پیامبر اعظم(ص) توهین می‌شود، می‌توان در این سرزمین شاهد این امر بود که تمام مردمان این کشور اعم از سنی، شیعه و... بدون هیچگونه اختلافی به خیابان آمده و انزجار و خشم خود را علیه دشمنان اسلام اعلام می‌کنند و هیچگاه اجازه نمی‌دهند که افرادی میان آن‌ها اختلاف‌افکنی کنند.
دومکی با اشاره به اینکه محبان اهل بیت(ع) در پاکستان در ایام ماه محرم به عشق امام حسین(ع) انزجار خود را از یزید و یزیدیان اعلام و مراسم عزاداری را برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم این کشور مسلمان هستند، به ارزش‌های دینی پایبند بوده به گونه‌ای که با توجه به اینکه امروزه تهاجمات فرهنگی که از سوی غرب در میان ملل مسلمان و اقوام دنیا ایجاد شده و تأثیرات بسزایی نیز به دنبال داشته، اما باز هم ما شاهد هستیم که حجاب در پاکستان نسبت به بسیاری از کشورها از وضعیت بهتری برخوردار است.
وی افزود: همچنین احترام به سادات، میهمان نوازی و احترام به علما که از متن دین برخاسته و از جمله ارزش‌هایی است که مردم از قرآن و سنت آموخته‌اند و مردمان این کشور با وجود تهاجمات فرهنگی که وجود دارد به این ارزش‌ها و مقدسات دینی پایبند بوده و آنها را مورد توجه قرار می‌دهند.
سخنگوی حزب وحدت مسلمانان پاکستان با اشاره به تحولات و تغییرات اجتماعی در پاکستان، گفت: امروزه شاهد تغییر و تحولاتی از جمله پیشرفت تکنولوژی، مهاجرت مردم از روستاها به شهر، افزایش جمعیت و وجود نهادهای بین‌المللی و استکباری در پاکستان هستیم.
وی اضافه کرد: پاکستان کشوری است که به علت همسایگی با جمهوری اسلامی ایران تأثیرات بسیار زیاد و عمیقی از ایران گرفته است و مردمان کشور پاکستان به انقلاب اسلامی عشق می‌ورزند و از این انقلاب دفاع می‌کنند و انزجار خود را نسبت به کشورهای استکباری به ویژه آمریکا و سرائیل اعلام می‌کنند و همیشه حامی آزادی فلسطین بوده و هستند.
گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان فصل جدیدی در همکاری‌ نهادهای فرهنگی
افشین تحفه‌گر، دبیر همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان نیز در ادامه این نشست با اشاره به دستاوردهای این نشست چهار روزه، گفت: همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای بینافرهنگی خراسان فصل جدیدی را در همکاری‌های مشترک میان نهادهای فرهنگی به دنبال داشت و همایشی بین‌المللی با محوریت امام رضا(ع) برگزار شد.
وی با اشاره به انعکاس این رویداد در رسانه‌های بین‌المللی، ادامه داد: در طول برگزاری همایش بیش از 10 رسانه خارجی و شبکه تلویزیونی کشورهای همسایه اقدام به بازتاب جلسات و سخنرانی‌های علمی این همایش کردند. همچنین رسانه‌های داخلی نیز 100 ساعت تولیدات محتوایی این همایش را به خوبی بازتاب دادند و در شبکه‌های مختلف خبری اخبار و اطلاعات خوبی از این همایش بین‌المللی منعکس شد.
تحفه‌گر بیان کرد: در طول برگزاری این همایش که در چهار پنل علمی برگزار شده حدود 500 دقیقه سخنرانی توسط 27 استاد فرهیخته از هشت کشور منطقه و 10 استاد برجسته داخلی انجام شد. همچنین بناست کتاب این همایش که مجموعه‌ای از سخنرانی‌های این همایش است به زودی به چاپ برسد.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که این همایش منجر به صلح، دوستی، آرامش و نزدیکی کشورهای منطقه و کشورهایی شود که روزی با نام خراسان شناخته می‌شدند. همچنین به طور ویژه مردمان کشور افغانستان هم به‌زودی به صلح و آرامش دست پیدا کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/386429/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قتل مادر در اثر بدگویی‌های پدر معتاد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

50 میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت

دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد

نصب 13 هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اختصاص 50 میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد

رشد 10 درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین

اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای

بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای

نقص سیستم آب پاش منجر به اتفاقی در رژه روز ارتش مشهد شد

ذخیره‌سازی 140 هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

ماجرای ماشین آب‌پاش در رژه روز ارتش مشهد چه بود؟

معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران

رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش

شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود

نماینده بسکتبال خراسان شمالی حریف خود را شکست داد

مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است

سرلشکر سلامی: تجهیزات نوین ارتش حاصل خلاقیت‌های این نهاد است

اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع

تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار

اتفاق عجیب در رژه روز ارتش مشهد / فراجا عذرخواهی کرد + فیلم

معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد

نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند

مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن

چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید

کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک

برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور

روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند

فعالیت 254 آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

علت حادثه امروز مراسم رژه ارتش در مشهد چیست؟

75 درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد

افزایش 37 درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی

هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد

آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است

متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از 49 میلیارد ریال محکوم شد

کشف بیش از 100 کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار

اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد

خسارت 78 میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی

(ویدئو) نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در «جنگل آسفالت»!

ذخیره‌سازی 140 هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

ببینید | عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران

عذرخواهی در پی حادثه امروز در رژه ارتش در مشهد