پیام خراسان

آخرين مطالب

رییس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی‌محلی:

دولت باید تکیه‌گاه فدراسیون ورزش‌های روستایی باشد ورزشي

دولت باید تکیه‌گاه فدراسیون ورزش‌های روستایی باشد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی رییس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی‌محلی گفت: بر اساس آمار 40 هزار روستا در کشور داریم و اگر بخواهیم به هر روستا فقط یک میلیون تومان در سال بدهیم، به اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان نیاز داریم.

محمدتقی امیری‌خراسانی امروز در مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی، اظهار کرد: خراسان رضوی جزو استان‌های فعال و پویای کشور است. این استان در جدول رتبه‌بندی سالانه، رتبه سوم کشور را با اختلافی اندک نسبت به رده دوم جدول کسب کرده‌ است. آیتم‌های مختلفی مثل تعداد ورزشکار سازمان‌یافته، برگزاری مسابقات و همایش‌ها و ... برای رتبه‌بندی سالانه هیات‌های استان‌ها لحاظ می‌شود. شاخص‌های ارزیابی نهایی فدراسیون مصوب شده و با جزییات در اختیار تمام استان‌ها قرار می‌گیرد و بر اساس آن ارزیابی‌ها دقیق‌تر و عادلانه‌تر خواهدبود. هدف از ارزیابی ترسیم مسیری است که هیات‌ها بتوانند بر اساس آن در جهت توسعه ورزش روستایی گام بردارند.
وی افزود: المپیاد خانه‌های ورزش روستایی، المپیاد ورزش دختران عشایر روستایی و جام خوشه‌چین برنامه‌ریزی شده‌ است. در برخی از استان‌ها مشکل مالی و اعتباری نداریم، اما در برخی استان‌ها به دلیل اینکه اعتبارات به دست هیات‌های استانی نمی‌رسد به شدت مشکل مالی وجود دارد. اعتبار جام خوشه‌چین نیز در قالب چهار بخش در یک سامانه در اختیار ادارات کل و سپس در اختیار هیات‌های استانی قرار می‌گیرد. اعتبار المپیاد ورزش دختران عشایر روستایی نیز از طریق فدراسیون‌ به هیات‌های استانی توزیع خواهدشد.
رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی‌ومحلی ادامه داد: لیگ بازی‌های بومی، محلی و بازی‌های سنتی از امسال آغاز خواهدشد. مسابقات هفت‌سنگ و چوب‌کشی در بازی‌های بومی و محلی خواهیم داشت، همچنین درصدد برگزاری لیگ کشتی چوخه در کشور هستیم. به دلیل شرایط کرونایی، لیگ به صورت متمرکز در سه مرحله و در ماه‌های شهریور، آذر و اسفند ماه برگزار خواهدشد. تمام استان‌ها می‌توانند در مسابقات هفت‌سنگ یک تیم جداگانه در بخش آقایان و بانوان داشته‌باشند. مسابقات چوب‌کشی که به صورت انفرادی برگزار می‌شود نیز به همین صورت خواهد بود. 16 تیم برتر سال جاری در سال آتی در قالب لیگ یک و 15 تیم دوم در قالب لیگ دو به رقابت خواهند پرداخت تا مسابقات شکل و شمایل حرفه‌ای‌تری داشته‌باشد.
امیری‌خراسانی گفت: شهرداری‌ها و هیات‌های استانی در این مسابقات می‌توانند تیم‌داری کنند، البته از تمامی‌ هیات‌های استانی تقاضا کردم تا از باشگاه‌های فعال در استان خود برای حضور در لیگ کشور دعوت کنند. به عنوان مثال امیدوارم اشتادسازه مشهد پای کار بیاید و در بخش بانوان در رشته هفت‌سنگ تیم‌داری کند.
وی ادامه داد: برای اولین بار از مرداد ماه سال جاری نخستین دوره آموزشی مربیگری و داوری درجه دو برگزار می‌شود. از سال 83 که فدراسیون شروع به کار کرده، هر دوره آموزشی که در فدراسیون برگزار شده درجه سه بوده و در حال حاضر 4000 مربی درجه سه داریم. از همین رو برای اولین مرحله این دوره آموزشی به استان‌ها اعلام کرده‌ایم که می‌توانند در بخش مربیگری و داوری یک آقا و یک خانم معرفی کنند. یکی از شرایط تیم‌داری در مسابقات لیگ هفت‌سنگ و چوب‌کشی استفاده از مربی درجه دو است. همچنین از داوران دارای مدرک درجه دو در این مسابقات استفاده خواهیم‌کرد.
رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی‌ومحلی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که برای سال آینده مسابقاتی با عنوان جام ولایت برگزار کنیم، همچنین مسابقات بخش بانوان را مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و در میانه دهه کرامت نیز مسابقات بخش آقایان را در مشهد برگزار کنیم. امیدوارم این مسابقات به صورت بین‌المللی برگزار شود تا جنبه‌های فرهنگی آن نیز مدنظر قرار گیرد.
امیری‌خراسانی اظهار کرد: متاسفانه براساس چارچوبی که در وزارت ورزش‌وجوانان تعریف شده، بودجه‌ای که برای فدراسیون ورزش‌های روستایی و ورزش‌های بومی‌ومحلی تعریف شده فقط پاسخگوی هزینه‌های جاری فدراسیون است. بودجه فدراسیون در سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود. در سال‌های 97 تا 99 حتی یک توپ یا اقلام دیگر از سوی فدراسیون در هیات‌های استانی توزیع نشده که این موضوع یکی از ضعف‌های اصلی محسوب می‌شود. در سال جاری به دنبال حل این موضوع بودیم و بودجه فدراسیون افزایش پیدا کرده، اما با توجه به افزایش نرخ تورم مجددا همین بودجه صرف هزینه‌های جاری می‌شود.
وی گفت: وقتی به دنبال جذب اسپانسر می‌رویم می‌گویند ورزش شما کجا دیده می‌شود تا برند ما تبلیغ شود؟ اگر لیگ مسابقات هفت‌سنگ را برگزار کنیم، از رسانه‌ها چقدر پای کار خواهند آمد و این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهند؟ مخاطبان در حال حاضر از رسانه‌ها انتظار اخبار المپیک، فوتبال، والیبال و... دارند. در حال حاضر لباس کاروان المپیک در صدر اخبار قرار دارد، اما یک نفر نمی‌پرسد یک ورزشکار روستایی چگونه خود را به المپیک رسانده است. برنامه‌های فدراسیون دیده نمی‌شود و به دنبال این هستیم تا بخش خصوصی را تشویق کنیم تا پای کار بیایند.
رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی‌ومحلی بیان کرد: 10 درصد بودجه‌ای که در اختیار فدراسیون قرار می‌دهند سهم استان‌هاست. از 10 درصد یک میلیارد و 600 میلیون تومان فقط 50 درصد آن یعنی 80 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده که میان 31 استان تقسیم شده است. از شرایط فعلی راضی نیستیم و قانع هم نیستیم. بر اساس آمار 40 هزار روستا در کشور داریم. اگر بخواهیم به هر روستا یک میلیون تومان در سال بدهیم، اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان نیاز داریم. فدراسیون ورزش روستایی یک فدراسیون حاکمیتی است و باید خدمات بدهد. دولت باید تکیه‌گاه این فدراسیون باشد.
امیری‌خراسانی اضافه کرد: برخی فدراسیون‌ها که ماهیت همگانی دارند با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مربیگری درآمدزایی می‌کنند. یک فدراسیون در سال 98 از سامانه عضوگیری ورزشکار، مربی و داور 13 میلیارد تومان درآمد داشته‌ است. فدراسیون ورزش‌های روستایی که نمی‌تواند برای دوره‌های آموزشی خود از روستاییان هزینه دریافت کند. در حال حاضر یکی از خدماتی که انجام داده‌ایم، شهریه دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری درجه سه را در سال جاری افزایش نداده و 40 درصد حق‌السهم فدراسیون را هم به هیات‌های استانی بخشیده‌ایم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/386432/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

باغ مشهد میزبان 270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با دادستان کل کشور

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت هزار و 200 قاضی زن در ایران

باغ مشهد میزبان270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

ثبت‌نام 33هزار نفر در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد

فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد دستگیر شد

استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی

سنجش مهارت بیش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد

امسال 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت 1200 قاضی زن در ایران

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

ژاوی: رئال مادرید دو بار بهترین تیم دنیا را حذف کرده و این شانسی نیست

اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار

کلانشهر مشهد؛ الگوی نوآوری در مدیریت شهری

پیگیری ویژه حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان در مجلس

اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مهار 7.5 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی

بررسی 1800 پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی

مزارع کلزا در خراسان شمالی

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد