پیام خراسان

آخرين مطالب

با مرگ 69 بیمار کرونایی در تیرماه

رخت سیاه تیرماه کرونایی برتن خراسان شمالی سياسي

رخت سیاه  تیرماه کرونایی برتن خراسان شمالی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بجنورد- تیرماه نخستین ماه ازفصل تابستان در حالی از خراسان شمالی خداحافظی کرد که 69 بیمار کرونایی در این استان براثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا و طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در همین مدت حدود یکهزار و 200 تا یکهزار 500 نفر با تست مثبت ابتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان ها بستری شدند و این خطه شمالشرق کشور وارد موج پنجم کرونا و سوبه دلتایی موسوم به هندی شد و از هشت شهرستان ، سه شهرستان بزرگ شامل بجنورد، اسفراین و شیروان که 75 درصد از جمعیت حدود 900 هزار نفری این استان را در خود جای دادند، در وضعیت قرمز، شهر ستان مانه و سملقان، جاجرم و راز و جرگلان در وضعیت نارنجی و گرمه و فاروج نیز در وضعیت زرد قرار دارند.
مدافعان سلامت در استان خراسان شمالی تا پیش از همه گیری واکسیناسیون در سطح رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی به خصوص استفاده از ماسک را تنها راهکار برای خارج شدن از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی و کاهش آمار ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید 19 می دانند.
استقرار اپیدمی کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در مورد شرایط کنونی استان از لحاظ شیوع کرونا گفت: ملاک برای تشخیص وضعیت اپیدمی بیماری، موارد بستری، پذیرش بیماران حاد تنفسی و مرگ موارد مثبت است که این سه فاکتور نشان می‌دهد، طی تیرماه با افزایش چشمگیر آمار شیوع بیماری کووید 19 مواجه بودیم که این روند همچنان در استان ادامه داد.
دکتر سید احمد هاشمی افزود : با بستری 58 بیمار جدید کووید 19 ،هم اکنون 304 بیمار با نتیجه مثبت در بیمارستان های این استان بستری هستند و روزانه به طور میانگین 40 تا 60 بیمار جدید نیز به این جمع اضافه می شود.
وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر به طور میانگین دو تا سه بیمار مبتلا به بیماری کووید 19 بستری در بیمارستان های این استان جان خود را از دست می دهند و تا حدودی آمار مرگ و میر به حالت تثبیت در آمود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که شواهد اولیه نشان از ابتلای 10 بیمار مشکوک به گونه دلتاویروس کرونا در استان دارد، خاطرنشان کرد: شرایط صعودی کرونا

پیام خراسان


دست رد نیمی از مردم به شیوه نامه های بهداشتی
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه گفت: هم اکنون حدود 49 درصد از مردم این استان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و میانگین رعایت این دستورالعمل از میانگین کشوری پایین تر است.
دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان در روزهای اواخر تیرماه و در آستانه عید قربان نگران کننده بود و این رویه می تواند بار دیگر آمار بیماران را افزایش دهد.
وی اضافه کرد: اگرچه میزان شیوع کرونا در روزهای اواخر تیرماه روند کندی داشت، ولی بر اساس گزارش های واصله عادی انگاری در آیین عید قربان انجام شده و بسیاری از هم استانی های سنی مذهب بدون رعایت شیوه نامه بهداشتی این مراسم را برگزار کردند و احتمال صعودی بودن آمار ابتلا به کرونا در روزهای آتی وجود دارد.
دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا خراسان شمالی گفت: خوشبختانه در هفته اخیر و روزهای پایانی تیرماه روند ابتلا به کرونا در استان ثابت بوده است به گونه ای که از هفته گذشته رنگبندی های کرونایی شهرستان ها تغییری پیدا نکرده است و همچنان 6 شهرستان استان قرمز و نارنجی و 2 شهرستان گرمه و فاروج نیز زرد هستند.
هاشمی با ابراز نگرانی از برگزاری مراسمات عروسی و فعالیت برخی از تالارها در سطح شهرستان ها تصریح کرد: علی رغم هشدارها و محدودیت ها همچنان در برخی از شهرستان ها و روستاها شاهد برگزاری مراسمات عروسی هستیم و همچنین برخی از شهرستان در انجام فعالیت های ورزشی برخلاف دستورالعمل های بهداشتی عمل می کنند.

پیام خراسان


ورود 86 هزار دوز واکسن
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی در ادامه گفت: تاکنون 86 هزار دوز واکسن وارد استان شده و 72 هزار دوز نیز تزریق شد که یکهزار و 500 واکسن کوو برکت ایرانی نیز به استان تحویل شد که به افراد واجد شرایط تزریق می شود.
دکترافشین دلشاد به بیان اینکه تزریق واکسن کرونا در تیرماه به کندی انجام شد، افزود: خوشبختانه در این روزها این روند با تزریق یکهزار دوز دیگر بهتر شد و تزریق واکسن در گروه سنی زیر 60 سال نیز هفته جاری آغاز شد و با توجه به این که تنها راه کاهش مرگ و میرهای کرونایی تزریق واکسن است نسبت به آن اقدام کنند و علاوه بر آن پروتکل ها بهداشتی نیز باید هم چنان رعایت شود تا از موج سویه جدید کرونا نیز عبور کنیم.
وی با بیان اینکه فرایند واکسیناسیون علیه بیماری کوید 19 در استان سرعت و شتاب بسیار زیادی گرفته است، افزود: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان همه روزه در حال ارائه خدمات هستند و حتی در روزهای تعطیلات رسمی نیز فعالیت داشته و تزریق واکسن را انجام می‌دهند.
دلشاد بیان کرد: تیم‌های واکسیناسیون قبل از ساعت هشت صبح داخل پایگاه‌های تجمیعی حضور دارند و در دو شیفت کاری صبح و ظهر در حال ارائه خدمت هستند
وی خاطرنشان کرد: به منظور تکمیل فرایند واکسیناسیون باید افرادی که دوز اول را دریافت کردند برای دوز دوم نیز اقدام کنند و با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون، تزریق را انجام هند.
استان خراسان شمالی که از اواخر سال 98 وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشت و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید 19 و سوه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شد.
براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و 400 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا ستاد پیشگیری خراسان شمالی
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/388132/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران/ آدم ربا به 10 میلیارد نرسید

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد

بهره‌مندی 2 میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

توقیف تریلی حامل بیش از 500 کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد

خط کشی 300 کیلومتر از راههای تایباد

تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی

برپایی 2 اردوی جهادی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مشهد

قیمت انواع روغن بکر گیاهی در میادین و بازارهای میوه و تره بار

650 فقره انشعاب غیر مجاز در شهرستان طرقبه - شاندیز قطع شد

سراشیبی طلاق در خراسان شمالی با زبان آمار

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

معرفی برگزیدگان کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی

برتری خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

کمک هزینه 118 میلیاردی برای بیماران صعب‌العلاج خراسان جنوبی

زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند | هزینه خدمات درمانی برای حجاج چقدر است؟

برداشت غیرمجاز سالانه 30 میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

جهش حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی در دولت سیزدهم

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند 1600 میلیارد ریال اعتبار است

(تصاویر) مسابقات فوتشال در کلات

خدمت حدود 8 هزار جهادگر در ماه رمضان به مردم خراسان رضوی

فوت گردشگر ناپدید شده در جنگل‌های ساری