پیام خراسان

آخرين مطالب

عکس اینستاگرامی بلاگر معروف راز سرقت‌های سریالی را برملا کرد اجتماعي

عکس اینستاگرامی بلاگر معروف راز سرقت‌های سریالی را برملا کرد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


بلاگر معروف با همدستی کارگر اخراجی یک شرکت خدماتی در نقش مراقب خانگی وارد خانه افراد پولدار می‌شد و پس از بیهوش کردن آن‌ها اموالشان را سرقت می‌کرد.
به گزارش مشرق، بلاگر معروف با همدستی کارگر اخراجی یک شرکت خدماتی در نقش مراقب خانگی وارد خانه افراد پولدار می‌شد و پس از بیهوش کردن آن‌ها اموالشان را سرقت می‌کرد.
او پس از آخرین سرقت‌گردنبند قیمتی یکی از قربانیانش را به گردن آویخت و زمانی که تصویر آن را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد با هوشیاری یکی از دنبال کنندگانش بازداشت شد و این گونه راز سرقت‌های سریالی بر ملا شد.
چندی قبل به مأموران پلیس تهران خبر رسید زن خدمتکاری پس از بیهوش کردن صاحبخانه، طلا و اموال قیمتی او را سرقت کرده است. پسر شاکی به پلیس گفت: مادرم زن سالخورده است و چند سالی است که در خانه‌اش تنها زندگی می‌کند و به همین خاطر ما برای او مستخدم استخدام کردیم تا از او مراقبت کند. چند هفته قبل که مراقب خانگی مادرم برای ادامه زندگی به شهرستان رفت تصمیم گرفتیم برای او مراقب جدیدی استخدام کنیم. در نهایت از طریق یک شرکت دختر 20‌ساله‌ای را استخدام کردیم. شاکی ادامه داد: من چند ساعت قبل با مادرم تماس گرفتم، اما جواب نداد برای همین با پرستارش تماس گرفتم که تلفن او هم خاموش بود. نگران شدم و زمانی که به خانه مادرم آمدم دیدم مادرم بیهوش روی زمین افتاده و اموال قیمتی‌اش که حدود 500‌میلیون تومان ارزش دارد سرقت شده است. پس از آن بلافاصله مادرم را به بیمارستان بردم که گفتند او به خاطر مصرف دارو مسموم و بیهوش شده است.
شکایت‌های مشابه
با طرح این شکایت پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. مأموران پلیس در نخستین گام به شرکتی که زن مراقب را معرفی کرده بود، رفتند، اما مدیرانش گفتند که چنین پرستاری را نمی‌شناسند.
در حالی که هر روز به تعداد شاکیان اضافه می‌شد مأموران پلیس دریافتند زن جوان به همین شیوه در حال سرقت است. در حالی که بررسی‌ها در جریان بود، چند روز قبل پسر یکی از شاکیان با اداره پلیس تماس گرفت و سرنخ تازه‌ای به مأموران پلیس داد. وی گفت: من علاقه زیادی به فضای اینستاگرام دارم و به همین خاطر همیشه صفحه‌های افراد و بلاگرهای معروف را نگاه می‌کنم. امروز وقتی عکس‌های تازه بلاگری را مشاهده می‌کردم متوجه گردنبند قیمتی و الماس نشان او شدم که خیلی برای من آشنا بود. وقتی خوب دقت کردم دیدم این گردنبند همان گردنبند قیمتی است که پرستار قلابی با بیهوش کردن مادرم آن را سرقت کرده است. الان مطمئن هستم که این گردنبند متعلق به مادرم است و آن بلاگر معروف هم همان مراقب قلابی است که گردنبند را سرقت کرده است. با به دست آمدن این سرنخ مأموران پلیس بلاگر معروف را که زن 20‌ساله‌ای است، بازداشت کردند.
متهم گفت: من صفحات زیادی در اینستاگرام دارم و به عنوان یک بلاگر معروف فعالیت می‌کنم. مدتی قبل در اینستاگرام با پسری به نام شروین آشنا شدم. او خودش را مهندس معرفی کرد و گفت وضع مالی خوبی دارد و پیشنهاد ازدواج داد. مدتی با هم ارتباط داشتیم تا اینکه به او علاقه پیدا کردم و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم. پس از این او نقشه سرقت از خانه‌های افراد پولدار را در پوشش پرستار خانگی به من پیشنهاد داد و گفت که در این کار حرفه‌ای است و می‌توانیم با سرقت از چند زن و مرد سالخورده پولدار شویم که وسوسه شدم و قبول کردم. او در فضای مجازی آگهی می‌داد و مرا به عنوان پرستار به خانه افراد پولدار می‌فرستاد. پس از یک یا دو هفته پرستاری از افراد سالخورده اعتماد آن‌ها را جلب می‌کردم و محل نگهداری طلاها و اموال قیمتی آن‌ها را متوجه می‌شدم.
سپس طبق نقشه از قبل تعیین شده شروین مواد بیهوشی در اختیار من قرار می‌داد و من هم با آن مواد صاحبخانه را بیهوش و اموال او را سرقت می‌کردم. معمولاً اموال سرقتی را به شروین می‌دادم و او هم آن‌ها را می‌فروخت و سهم من را می‌داد. وی ادامه داد: در آخرین سرقت من از گردنبند قیمتی که از زن سالخورده‌ای سرقت کرده بودم خوشم آمد و شروین هم او را به من هدیه داد. من با این گردنبند چند عدد عکس گرفتم و برای جذب فالوورهای تازه در صفحه اینستاگرام بارگذاری کردم که همین عکس‌ها دست مرا رو کرد و به دام افتادم.
کینه قدیمی
پس از این مأموران پلیس شروین را شناسایی و بازداشت کردند.
متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرد و گفت: چند سالی در شرکتی که در زمینه خدمتکار خانگی فعالیت می‌کرد کار می‌کردم تا اینکه مدتی قبل صاحبکارم مرا به خاطر تخلفی که کرده بودم اخراج کرد. هر چقدر التماس کردم که مرا به کار برگرداند فایده‌ای نداشت و به همین دلیل از او کینه به دل گرفتم تا اینکه مدتی بعد در فضای مجازی با دختر جوانی آشنا شدم که فهمیدم بلاگر معروف است. به او پیشنهاد ازدواج دادم و او هم قبول کرد که در نهایت دو نفری تصمیم گرفتیم با این شیوه طلاهای زنان سالخورده را سرقت کنیم و پولدار شویم.
من آگهی آن شرکت معروف و معتبر را جعل کردم و زیر آن تلفن خودم را نوشتم و در فضای مجازی منتشر کردم. در این مدت چند نفری برای استخدام پرستار خانگی با من تماس گرفتند که من هم طبق نقشه دختر مورد علاقه‌ام را به عنوان پرستار به خانه‌های آن‌ها می‌فرستادم که او هم در فرصت مناسب اقدام به سرقت می‌کرد. متهمان پس از اعتراف به جرمشان برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند.
منبع:روزنامه جوان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/388285/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفت واردات بر بار برنج مازندران

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

افزوده شدن6 کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

عکس| تصویر رضا قوچان نژاد در کنار پسرش

نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد

اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن

زندگی دوباره 4 بیمار با اهدای عضو در مشهد

مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است

حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد

دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان

سرکنسول جدید عربستان در مشهد تعیین شد

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

عامل درگیری و قدرت‌نمایی با سلاح تقلبی در بجنورد دستگیر شد

میلیاردر زاغه‌نشین در بجنورد!

کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود

روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار 2024

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد

مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست

سهم فرهنگ آب رفت

سه ویژگی نخست تواصی در مسیر «اخوت»

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی

«نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) کتاب شد

تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

49 درصد تسهیلات تبصره 18 در خراسان جنوبی جذب شد

آب‌رسانی به بیش از 500 روستای خراسان رضوی با همت خیرین

سند توسعه خراسان شمالی برای 500 روستا عملیاتی شد

دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است

خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه 4 اردیبهشت

تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار 132 میلیارد تومان

40 شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی

تصویری از واژگونی پژو در زیرگذر میدان شهدای مشهد

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی‌قاپ موتورسوار در مشهد

انجام غربالگری 3 سرطان شایع طی هفته سلامت در مشهد

برگزاری نمایشگاه نقالی و روایتگری واقعه طبس

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی

اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی

ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد

افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد

(تصاویر) دره چریک درگز

خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل

کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار

افتتاح 27 مدرسه در 6 ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور

توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف