پیام خراسان

آخرين مطالب

دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی:

زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باید در دانشگاه توسعه یابد علمي

زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باید در دانشگاه توسعه یابد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی گفت: برای رفتن به سمت پردیس سبز باید به تدریج زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و مدل‌های حمل و نقلی مطلوب را در دانشگاه توسعه دهیم تا دسترسی‌ها راحت شود.

دکتر سید یاسر بنی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افتتاح طرح‌های ترافیکی دانشگاه فردوسی در روز گذشته، اظهار کرد: از یک سال و نیم گذشته که مسئولیت کمیته ترافیک دانشگاه را بر عهده داشته‌ام، سعی کردیم رویکرد کمیته ترافیک را در دانشگاه سبز به سمت دغدغه‌های بدون ماشین تغییر دهیم. دغدغه‌ها قبل از آن، بیشتر به سمت افرادی بود که با ماشین وارد دانشگاه می‌شوند.
وی اضافه کرد: بنابراین اگر بخواهیم به سمت پردیس سبز یا پردیس بدون خوردو پیش رویم، باید به تدریج زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و مدل‌های حمل و نقلی مطلوب را در دانشگاه توسعه دهیم تا دسترسی‌ها راحت شود و افراد با خودروهای شخصی وارد دانشگاه نشوند و دغدغه رفت و آمد را نداشته باشند.
دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی افزود: براساس این دیدگاه، شاخص‌هایی را تعریف و جلسات متعددی را با حضور کارشناسان سازمان ترافیک شهرداری و اساتید متخصص دانشگاه برگزار کردیم و از تجربیات آن‌ها در زمینه حمل و نقل مطلوب بهره بردیم. همچنین در دانشگاه از دانشگاهیان در مورد دغدغه‌های ترافیکی نظرسنجی شد و نظراتی که در اولویت هستند، مد نظر قرار دهیم. براساس این نظرات، محورهایی را در نظر گرفتیم و برنامه پنج‌ساله تنظیم کردیم.
وی عنوان کرد: این برنامه پنج‌ساله از سال 1400 تا 1404، دارای 10 پروژه است که اگر اعتبارات آن از دانشگاه، شهرداری و نهادهای دیگر تامین شود، زیرساخت‌ها در حد مطلوبی توسعه پیدا می‌کند. در نتیجه اگر فردی بدون خودرو وارد دانشگاه شود، دغدغه زیادی برای رفت و آمدها نخواهد داشت.
بنی هاشمی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این 10 پروژه این است که 25 کیلومتر مسیر پیوسته دوچرخه را با دسترسی مطلوب به همه نقاط دانشگاه و نیز 25 کیلومتر مسیر پیاده‌روی را در نظر داشته باشیم. اکنون نقشه مسیرها را در کارگروه‌ها مشخص کردیم که بسیاری از این مسیرها وجود دارد اما نیاز به بهسازی دارند.
وی گفت: در بعضی نقاط مسیر جدید لازم است و باید آن مسیرهای خاکی، آسفالت شوند. همچنین بسیاری از مسیرها که برای پیاده‌روی استفاده می‌شود؛ روشنایی مناسبی ندارند یا مسیرها از لحاظ دسترسی‌، میان‌بُر خوبی ندارند که باید آن مسیرها ایجاد شود. برنامه دیگر ما، ساماندهی سرویس‌ها از لحاظ زمانبندی و زمان سرویس‌ها است؛ به گونه‌ای که بر روی سرویس‌ها GPS نصب شده و افراد می‌توانند در سامانه هوشمند دانشگاه موقعیت سرویس‌ها را به صورت آنلاین مشاهده کنند. همچنین ساماندهی پارکینگ‌ها و احیاء سرویس کارمندان را مد نظر داریم که مطالعات آن در سال گذشته انجام شده که نیازمند بودجه برای این اقدام هستیم.
دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: ما از کل شهر، 23 مسیر را مشخص و آدرس‌ها را به پیمانکاران دادیم تا تمام مسیرها بررسی و دسته‌بندی شوند تا از اتوبوس، مینی بوس و... استفاده شود. این اقدام نزدیک به 1000 خودرو را از دانشگاه کم خواهد کرد. طرح ساماندهی تردد خودرو، از دیگر برنامه‌هاست و به دلیل عدم وجود سیستم عبور و مرور منضبط؛ با توجه به دغدغه‌های حراست دانشگاه، هوشمندسازی ورود و خروج با دوربین‌هایی که نصب شده را در این خصوص انجام دادیم.
وی بیان کرد: سامانه‌ای برای تمام دانشگاهیان طراحی شده که تنها می‌توانند با ثبت دو خودرو به نام خود وارد دانشگاه شوند که در این صورت هزینه‌ای برای آن‌ها به همراه نخواهد داشت اما افرادی که غیر دانشگاهی هستند و نام خود را در سیستم ثبت نکرده باشند، هزینه در نظر گرفته می‌شود. افراد در سال اول به صورت رایگان برای ثبت نام خود در سامانه اقدام می‌کنند اما از سال دوم برای همه هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود.
بنی هاشمی اضافه کرد: هزینه‌ای که از سال دوم دریافت می‌شود، صرف توسعه حمل و نقل عمومی در دانشگاه می‌شود که ما هزینه درآمدها را به صورت شفاف و ماهانه گزارش می‌دهیم که در چه زمینه‌هایی صرف می‌شود. با توجه به محدودیت بانوان برای دوچرخه، با سرمایه‌گذار ایرانی ساکن آلمان به توافق رسیدیم و 30 اسکوتر برقی دریافت کردیم که از این تعداد، 10 اسکوتر به صورت آموزشی در نظر گرفته شده است. این کلاس‌ها ویژه بانوان است و افراد می‌توانند با ارسال تصویر خود از کارت دانشجویی، کارمندی و هیات علمی به آیدی دانشگاه سبز در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.
دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی تصریح کرد: افراد با حضور در کلاس‌های آموزشی و دریافت گواهی نامه می‌توانند مانند بایدو در سامانه شهر من ثبت نام کنند و در مسیرهای هموار از درب شمالی، میدان علوم، مسجد حضرت زهرا و کتابخانه تردد کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/389749/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامانه بارشی در راه خراسان جنوبی

مانده 1280 میلیارد تومانی اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی

700 واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد

قتل خانوادگی در شیروان/ دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت

چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی

سه طرح هادی در شیروان افتتاح شد

قاتل شهروند شیروانی دستگیر شد

چه تعداد زائر تهرانی عازم عربستان می‌شود؟

63 درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد

77 درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم

کشف جاساز بیش از یک تن شیشه در بار 23 تنی سنگ

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

جشنواره محصولات بومی‌محلی استان گلستان برگزار می‌شود

قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت

طغیان رودخانه کندر آسمینون شهرستان منوجان

اعضای کودک خردسال مشهدی جان 5 نفر را نجات داد

تداوم ساخت 2446 واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد

تکمیل مسکن ملی مهرگان دو تا پایان سال

افزایش 30درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

عامل 80 درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند

رانندگان اسنپ و تپسی، زیر بار کمیسیون

اکران مستند پذیرش در مشهد

استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند

بازدید افزون بر 30 هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی

قتل خانوادگی در شیروان/ دستگیری قاتل ظرف یک ساعت

برگزاری 1700 دادگاه برخط در خراسان شمالی در سال 1402

ضربه پنالتی فاجعه بار آنته بودیمیر در دقیقه 97 بازی اوساسونا و والنسیا / فیلم

فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد

اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان

هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی

(تصاویر) جنگل‌های هیرکانی النگدره

◄ محدودیت‌ های ترافیکی 29 فروردین ماه در بیرجند اعلام شد

ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی

350 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد

پرونده خندقلو در وزارت راه؛ آیا این گره ترافیکی خراسان شمالی باز می شود؟

اعزام بیش 5 هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی

توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی

قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد

شمار ولادت‌ها در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری

چندین راز برای خرید دزدگیر که نمی دانید

کشف 12 فقره سرقت سیم و کابل در فریمان

وزش باد وضعیت جوی خراسان رضوی را ناپایدار می‌کند

قیمت آپارتمان 70متری در مشهد چقدر است؟ (27 فروردین 1403)+جدول

دریافت مجوز دو رشته جدید علوم توانبخشی و پیراپزشکیِ در مشهد