پیام خراسان

آخرين مطالب

نماینده مردم بیرجند در مجلس: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در استان خراسان جنوبی تقویت شود گفتگو

نماینده مردم بیرجند در مجلس: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در استان خراسان جنوبی تقویت شود
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


گروه استان‌ها- نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روستاییان نقش به سزایی در تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور دارند گفت: باید صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در مناطق روستایی استان تقویت شود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، حسین خسروی صبح امروز در دیدار با مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از توصیه‌های امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر این است که به اقشار پایین جامعه رسیدگی شود، بر همین اساس چون این بیمه افراد سطح پایین جامعه را تحت پوشش قرار می دهد، طرح خوبی است و باید تبلیغ شود تا مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.
وی افزود: روستاییان نقش به سزایی در تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور دارند و باید صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در مناطق روستایی استان تقویت شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مجلس در دوره‌های گذشته برای تصویب این طرح و تصویب قوانین در جهت حمایت از روستاییان و توسعه بیمه اجتماعی، افزود: تلاش می‌کنیم برای گسترش پوشش بیمه اجتماعی جامعه هدف که از اقشار مولد و در عین حال آسیب‌پذیر هستند در مجلس از هیچ کوششی دریغ نکنیم و در راستای توانمندسازی و حفظ سلامت روحی و روانی خانواده‌های بی بضاعت از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
عدم بهره مندی بیش از 100 هزار خانوار استان از هیچ نوع پوشش بیمه ای
خسروی با اشاره به عدم بهره مندی بیش از 100 هزار خانوار استان از هیچ نوع پوشش بیمه ای هم گفت: طبقه پایین جامعه افرادی هستند زحمات انقلاب روی دوش آنها است و بیشتر شهدای تقدیم شده از این خانواده‌ها بوده است اما اینکه اکنون از هیچ پوشش بیمه ای برخوردار نباشند، شایسته نیست.
وی با بیان اینکه تشکیل صندوق بیمه اجتماعی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است اظهار داشت: نباید منتظر ماند تا مردم برای شناخت صندوق به آن مراجعه کنند بلکه باید مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به طور گسترده از طریق دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مرتبط معرفی شود.
علیرضا اسدی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی نیز گفت: این صندوق بیمه با اقدامات و پیگیری‌های مجلس در سال 1384 مصوب شد و بر اساس آن تمام جامعه کشاورز، روستایی و عشایری که تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشند بر اساس اصل 29 قانون اساسی، می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.
وی افزود: این صندوق بیمه با ماهیت کاملا مستقل، زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی است. 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی عنوان کرد: جامعه عشایر و روستایی تنها جامعه ای بودند که مستحق و محروم از این خدمت بودند اما خوشبختانه با تاسیس این صندوق و بر اساس مصوبات مجلس، پوشش این بیمه در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هم افزوده شد که تمام شهرهای استان می توانند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.
اسدی با بیان اینکه سایر اقشار از جمله رانندگان بین شهری، فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری و غیره هم می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند واز این ظرفیت استفاده کنند، ادامه داد: بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بگیری بر اثر فوت سرپرست، انتقال سابقه و غیره از وظایف این صندوق بیمه ای است و تنها پوشش بیمه درمان ندارد که در این خصوص این اقشار تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی افزود: این بیمه چون از اعتبارات ملی بهره مند است، هر تعدادی که بخواهند می توانند تحت پوشش آن قرار بگیرند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: همچنین در پوشش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، دو برابر حق بیمه افراد را خود دولت پرداخت می کند و همچنین انتخاب حق بیمه بر اساس سطح درآمدی هم امکان پذیر است. حداقل حقوق پرداختی هم دو سوم سطح درآمدی است که بر اساس سنوات، میزان حقوق افزایش پیدا می کند.
در تمام استان و دهستان‌ها کارگزار بیمه داریم
اسدی با اشاره به اینکه برای اینکه جایگاه صندوق در روستاها تقویت شود، ثبت نام توسط دهیاران هم انجام می شود بیان کرد: در تمام سطح استان و دهستان‌ها، کارگزار بیمه داریم که در مجموع 39 کارگزار متشکل از دهیاری‌ها و تعاونی‌های کشاورزی است.
وی افزود: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف هم 11 کارگزاری وجود دارد که 4 کارگزاری در بیرجند، 4 کارگزاری در درمیان و 3 کارگزاری در خوسف است.
دستگاه‌های متولی از حداکثر ظرفیت برای گسترش بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر استفاده کنندسایه شوم کرونا بر زندگی کارگران روزمزد؛ کارگرانی که نه قرارداد دارند نه بیمه155 هزار خانه روستایی خوزستان بیمه برکت شدند مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این حوزه انتخابیه 51 هزار نفر مشمول هیچ بیمه ای نیستند اما از سال 1384 تاکنون حدود 18 هزار و 500 نفر بیمه شده اند و سال گذشته هم بیش از یک هزار نفر بازنشسته و 72 نفر هم از کار افتاده شدند که ماهیانه حقوق می گیرند.
اسدی گفت: متاسفانه در استان حدود 100 هزار خانوار، تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند که این موضوع نگران کننده است. در حالی که دولت و مجلس حمایت هایی را در این زمینه دارند و باید با توجه به جایگاه بیمه، این افراد تشویق به پوشش بیمه ای شوند.
وی عنوان کرد: برای تحت پوشش قرار گرفتن افرد نیازمند هم تفاهم نامه‌هایی با کمیته امداد و بهزیستی منعقد شده که یک هزار و 150 خانوار توسط بهزیستی معرفی شده و 2 هزار و 226 خانوار هم از سمت کمیته امداد که البته خود کمیته امداد حق بیمه این افراد را پرداخت می کند و تقریبا این دو نهاد صددرصد سهمیه خود را جذب کرده اند.
اسدی افزود: رئیس جمهور سابق در 15 مهرماه و روز روستا، طرحی را کلید زد که بر اساس آن، سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و تا 5 سال اول کمک هایی برای آنها در نظر گرفته شود اما متاسفانه این موضوع تاکنون محقق نشده است ودر این زمینه سهمیه استان خراسان جنوبی تحت پوشش قرار دادن 35 هزار نفر است که امیدواریم در دولت سیزدهم محقق شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه بعضی از افراد بیمه شده، بعد از چند سال پرداخت حق بیمه، اکنون توان مالی برای پرداخت ندارند و واریزی خود را قطع کرده اند اما مصوبه ای وجود دارد که در سال هایی که به تشخیص هیئت دولت خشکسالی شدید شناخته شود، دولت باید کل حق بیمه افراد را پرداخت کند که نیاز است تا این موضوع پیگیری شود.
انتهای پیام/254/ح

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/392178/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403