پیام خراسان

آخرين مطالب

11 پروژه صنعتی در خراسان جنوبی بیش از 60 درصد پیشرفت دارد اقتصادي

11 پروژه صنعتی در خراسان جنوبی بیش از 60 درصد پیشرفت دارد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 11 پروژه صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در این استان وجود دارد و کارخانه فولاد قاینات نیز تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس جرجانی جمعه شب در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور رییس جمهوری در استانداری برگزار شد، افزود: تکمیل 9 پروژه نیز به 90 درصد رسیده است که تا پایان دهه فجر افتتاح می‌شوند و با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال هزار و 500 نفر در استان فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت سه معدن طلا در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 700 کیلوگرم طلا در شهرستان‌های نهبندان و خوسف استحصال شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه معدن استان 13 هزار نفر و در حوزه تجارت 87 هزار نفر مشغول به کار هستند اظهار داشت: تایر و لاستیک، کنسانتره مس، کک، مواد شوینده، کاشی و سرامیک، خوراک دام و ساری از عمده محصولات تولیدی خراسان جنوبی است.
وی عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برای حل مشکلات واحدهای صنعتی این استان در پنج ماه گذشته بیش از 42 جلسه برگزار کرده است.
جرجانی با بیان اینکه 800 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است یادآور شد: 100 طرح سرمایه‌گذاری در ستاد توسعه خاوران شناسایی شده که 40 درصد مجوز بی‌نام دارند و آماده واگذاری زمین هستند.
وی با بیان اینکه از 52 ماده معدنی کشور 48 ماده در استان خراسان جنوبی وجود دارد گفت: منیزیت، خاک‌های صنعتی، کک، سنگ‌های تزئینی، فلورین، پتاس، سرب و روی بی‌نظیر در این استان وجود دارد همچنین 76 درصد زغالسنگ کشور در شهرستان طبس تولید می‌شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به وجود سیلیس در نهبندان با عیار 99 درصد افزود: برای استفاده از این ظرفیت مهم درخواست داریم واحد فرآوری شیشه برای کمک به توسعه اقتصادی استان و منطقه احداث شود.
وی با اشاره به فعالیت 34 هزار واحد صنفی در استان بیان کرد: به ازای هر 22 نفر یک پروانه صنفی در استان صادر شده که این میزان در کشور به ازای هر 33 نفر است و متاسفانه حوزه صنعت و معدن به سمت اصناف حرکت کرده است.
جرجانی گفت: در زمینه مشاغل خانگی تسهیلات خوبی پرداخت شده است و با ظرفیت‌سازی‌هایی که توسط سازمان‌های توسعه‌گر انجام شده ظرفیت خوبی در این بخش خواهیم داشت.
وی گفت: در حال حاضر 50 هزار بافنده فرش دستباف در استان خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند و در این زمینه 2 برند جهانی نیز ثبت شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه 30 درصد صادرات کشور به افغانستان از خراسان جنوبی انجام می‌شود ادامه داد: در همین زمینه درخواست داریم توجه ویژه‌ای به مرز و بازارچه‌های مرزی این استان داشته باشید چراکه زیرساخت‌های استان از جمله راه، آب و برق کفایت تجارت ما را نمی‌کند و باید مورد توجه واقع شود.
وی در ارتباط با مرزنشینان استان عنوان کرد: کوله‌بری در استان خراسان جنوبی وجود ندارد اما برای همه مرزنشینان کارت پیله‌وری صادر شده است و صادرات بدون واردات اجرا می‌شود که درخواست داریم اقلام صادراتی و وارداتی افزایش یابد.
جرجانی با اشاره به اینکه مجوز اجرای طرح‌های ریسندگی و بافندگی در طبس و بشرویه اخذ شده است گفت: هنوز اصلاحیه لازم برای اجرای این طرح‌ها در استان صادر نشده در حالی که سرمایه‌گذار آماده همکاری است لذا درخواست داریم هرچه سریع‌تر مشکلات این طرح برطرف شود.
وی افزود: در دولت‌های مختلف اعلام کردیم مشوق‌های خاص برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شود چراکه این استان مستثنی از دیگر استان‌ها نیست و خواهشمندیم مشوق خاصی برای جذب سرمایه‌گذار در نظر بگیرید.
رییس سازمان صمت خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت: واحدهای تولیدی برای تامین گاز دچار مشکل هستند و درخواست کمک به منظور تامین زیرساخت‌های لازم به خصوص برای واحدهای معدنی را داریم.
وی افزود: اگر بتوانیم از ظرفیت قانونی ماده 14 استفاده کنیم می‌توانیم زیرساخت‌های لازم به ویژه حوزه معادن را در استان فراهم کنیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح توسعه نهضت گلخانه در استان انجام شده و برای تکمیل این طرح نیازمند ابلاغ تسهیلات کم‌بهره هستیم.
غلامرضا قوسی افزود: تفاهم‌نامه طرح توسعه نهضت گلخانه‌ای در قالب هزار هکتار بین شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران و استانداری خراسان جنوبی با هدف تولید بیشتر و اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی منعقد شد و در دستور کار است.
وی گفت: زیرساخت‌ها لازم در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی در حال تکمیل است و منتظر تسهیلات کم‌بهره برای احداث سازه‌ها هستیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به محدودیت‌های موجود در استان در زمینه کمبود آب، ظرفیت تولید و اشتغالزایی خوبی برای استان است.
وی با بیان اینکه در حوزه فرآوری محصولات استراتژیک در استان دچار مشکل هستیم تصریح کرد: در حال حاضر 22 درصد زعفران، 18 درصد عناب و 32 درصد زرشک تولیدی استان فرآوری و حجم زیادی از تولیدات خام‌فروشی می‌شود.
قوسی گفت: در ستاد توسعه خاوران 40 طرح سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و 600 میلیارد تومان تهیه شده و سرمایه‌گذاران مشخص است که اگر منابع کم‌بهره در اختیار بخش کشاورزی قرار بگیرد، می‌تواند جلوی خام‌فروشی را گرفته و ارزش افزوده ایجاد کند.
وی با بیان اینکه 28 درصد جمعیت استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند یادآور شد: 70 درصد درآمد بیش از 41 درصد روستائیان استان از بخش کشاورزی کسب می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ظرفیت تولیدات محصولات کشاورزی استان را 900 هزار تن اعلام کرد و گفت: بیشتر محصولات کشاورزی استان شامل عناب، زرشک، زعفران و پسته است که ارزش اقتصادی بالایی دارد.
وی با اشاره به برخی چالش‌های بخش کشاورزی با توجه به خشکسالی، کاهش آبدهی قنوات و چاه‌های کشاورزی افزود: پایین رفتن سفره آب در استان، کیفیت منابع آبی و خاک را کاهش داده که این موضوع کاهش راندمان، عملکرد تولید و بهره‌وری تولید را در پی داشته است.
قوسی با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم‌آبی خراسان جنوبی به اولین اولین استان اظهار داشت: این سند در حوزه بخش کشاورزی شامل سه پروژه سازه‌ای، غیرسازه‌ای و افزایش تولید است.
وی توسعه سیستم‌های نوین آبیاری را از اولویت‌های استان در بخش کشاورزی برشمرد و گفت: تاکنون 32 هزار هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم‌های آبیاری نوین شده که سبب صرفه‌جحویی 80 میلیون مترمکعب آب شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین 12 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان در دست اجرا و 25 هزار هکتار نیز آماده اجرا است که اگر منابع آن تامین شود، اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون هزار و 72 کیلومتر از طول مسیر قنوات استان احیا شده است گفت: این میزان 25 درصد کل قنوات استان را شامل می‌شود که در صورت تامین اعتبار تا پنج سال آینده به 50 درصد افزایش می‌یابد.
قوسی با بیان اینکه برای همه قنوات استان شناسنامه تهیه شده است افزود: احیا و بازسازی قنوات در روستاها در زمینه عدم مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها بسیار حائز اهمیت است.
وی عنوان کرد: چرخه تولید مرغ و تخم مرغ در خراسان جنوبی تکمیل است و این استان در حوزه تامین این اقلام و قیمت تنظیم بازار جزو معدود استان‌هایی بود که با مشکل مواجه نشد.
حضور در شورای اداری استان آخرین برنامه سفر یک روزه رییس جمهوری به خراسان جنوبی بود که شب گذشته در پایان سومین سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه برگزار شد.
برچسب‌ها
وزارت صنعت معدن و تجارت فولاد توسعه ایران خراسان جنوبی افتتاح پروژه
پروندهٔ خبری
خراسان جنوبی مقصد سومین سفر رئیس‌جمهوری

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/405810/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟

مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

1055 قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم

دستگیری متهم به قتل در کمتر از 5 ساعت در نیشابور

نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی

مرحله اول کنکور سراسری 1403 در مشهد

کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک

چند بار باید دستان خود را بشوئید؟

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟

سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

امدادرسانی در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی ادامه دارد

جمع‌آوری و دستگیری 286 معتاد و خرده‌فروش در مشهد

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر

پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده

جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور

پرورش هزار و 700 نفر شتر در داورزن

گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد 50 درصدی داشته است

کیفیت هوای مشهد «پاک» است

جمع آوری و دستگیری 286 معتاد و خرده فروش در مشهد

افزایش 100 درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

ادعایی درباره ضرر مرغداران؛ تولیدکننده 10 هزار تومان ضرر می‌کند

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی

بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند

راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!

اعزام 170 نفر به حج عمره پس از 9 سال

غیرتی که در خون غلتید

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی