پیام خراسان

آخرين مطالب

این عطر، یک راز است! مقالات

این عطر، یک راز است!
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


تا به حال به این فکر کرده ­اید که از کت و شلواری که بر تن شماست دقیقاً چند نمونه دیگر را می توان یافت؟ یا مثلاً انگشتری را که به دست دارید، آیا نمونه های مشابه دیگری هم دارد؟ اصلاً تا به حال شده است دلتان چیزی را بخواهد که در دنیا فقط و فقط شما داشته باشید و نام شما و خصوصیات آن چیز مترادف هم­دیگر باشد؟
نظرتان در مورد یک عطر اختصاصی و لوکس چیست؟
با پاسخ به این پرسش­ها، شما را با یک دنیای لوکس و بسیار خاص آشنا خواهیم؛ دنیای عطرهای دست­ساز.
..
یک اثر هنری به نام عطر
قبل از صحبت از عطر دست ­ساز ، باید خود عطر را خوب بشناسیم. عطر ترکیبی حساب ­شده و دقیق از تعداد نسبتاً زیادی از مواد معطر است، که طی یک فرآیند طولانی، طراحی، ترکیب و ساخته می­ شود. با این تعریف ساده، عطرساز همانند مهندسی ا­ست که با خلاقیت، دانش، تخیل و ایده پردازی خود به یک ترکیب خوشبو رسیده و از آن برای هدف خاصی استفاده می­کند (مثلاً برای انتقال یک حس یا مفهوم خاص به مخاطب از طریق رایحه، یا شبیه­ سازی خصوصیات یک فرد در یک عطر).
پس تا این جا دانستیم که عطر به معنای واقعی، یک اثر هنری­ست که می ­بایست برای خودش شخصیت و هویت مستقلی داشته باشد و عطرساز هنرمندی­ست که این هویت مستقل را با حسابگری، تجربه، دانش و زیبایی ­شناسی خود به آن عطر لوکس و فاخر هدیه می ­دهد؛ آن هم به کمک ترکیب خلاقانه و دقیق مواد و مولکول­ های مختلف.
عطر دست ­سازی که یک راز است!
یک عطر وقتی برای عرضه انبوه در بازار هدف­گذاری می ­شود(Designer Fragrance)، بدین معناست که باید طیف وسیعی از سلایق را در بر بگیرد، چرا که در غیر این صورت برای کمپانی سازنده، یک شکست اقتصادی محسوب می­گردد.
اما زمانی که قرار است یک عطر ویژه (Niche Perfume) صرفاً برای یک شخص خاص یا طیف محدودی از افراد، که دارای یک ویژگی یا سلیقه مشترک هستند، طراحی شود، ماجرا به کلی متفاوت می­گردد؛ و اصطلاحاً به آن، عطر اختصاصی (Bespoke Perfume) یا عطر امضا می­گویند. این عطر حاصل یک فرمول سری و اختصاصی است که قرار نیست در هیچ عطر دیگری به کار گرفته شود و در نتیجه رازی­ست میان عطرساز و صاحب عطر.
یک عطرساز، برای طراحی یک عطر شخصی، حتماً باید از طبع، سلیقه، سبک زندگی و بسیاری از خصوصیات دیگر مخاطب خود خبر داشته باشد و از همین روی، طراحی فرمول و ساخت این گونه عطرهای لوکس و سفارشی، طولانی­تر و قیمتی­تر از نمونه­های عمومی و بازاری ­پسند می­باشد.
در مقایسه با بسیاری از هنرها و صنایع دیگر در دنیا، افراد و برندهایی که توانایی طراحی و ساخت عطر (چه شخصی و چه عمومی) را داشته باشند، خیلی زیاد نیست. سالیان متمادی باید سپری شود تا یک عطار مهارت و تجربه کافی را برای طراحی و ساخت یک رایحه دوست­ داشتنی به چنگ آورد.
از این رو، این که برند لوکسی همانند Bijan (که توسط یک ایرانی به نام بیژن پاکزاد تاسیس شده) آن قدر در کار طراحی عطرهای اختصاصی، معروف و متبحر شده بود که بسیاری از سیاستمداران برجسته، ثروتمندان و ... به سراغ وی می­ آمدند، چندان عجیب نیست؛ چرا که نظیر چنین فرصت­هایی کم پیش می آید!

پیام خراسان

یک خبر ارزشمند!
خیلی­ها دوست دارند لباس مهمانی یا کت و شلوار دست دوز خود را بر تن کنند و از این رو، به سراغ یک خیاط زبده برای سفارش لباس اختصاصی خودشان می ­روند. پیدا کردن این خیاط­های ماهر معمولاً کار سختی نیست و با چند پرس و جوی فردی و جستجوی اینترنتی به نتیجه می­رسد.
اما تعداد افرادی که به سراغ سفارش عطر اختصاصی خود می­روند چندان زیاد نیست و در واقع بسیار کم است! اساساً حتی ایده­ ی داشتن عطری لوکس و منحصر به فرد، دست نیافتنی­ است. می ­پرسید چرا؟ چون تعداد این طراحان عطر شخصی آن­قدر کم و حتی نادر است که به طور کلی طرح این مسئله برای بسیاری از ما، عملاً پاسخ خاصی را به دنبال ندارد. در نتیجه حتی اگر عمیقاً دل­مان چنین عطری را بخواهد، به دلیل نبود چنین عطرسازانی در نزدیکی خود، از فکر و خیال چنین اثر ویژه­ای دست می­کشیم.
با همه این اوصاف، خوب است بدانید که در همین حوالی شما، یک خانه عطرسازی ایرانی وجود دارد که می­ توانید از آن عطر اختصاصی و دست ساز خودتان را بخواهید؛ عطری که فقط و فقط برای شما ساخته شده است و فرمول آن کاملاً محرمانه و به امانت نزد عطرساز آن قرار دارد و قرار نیست از آن فرمول برای کس دیگری جز خود شما استفاده شود. حتی می ­توانید هر زمان که عطر شخصی­تان به اتمام رسید، مجدداً از همان فرمول برای خود سفارش دهید یا حتی با تغییراتی در نسخه اولیه، یک نمونه و ورژن جدیدتری از آن را داشته باشید.
بدین ترتیب شما صاحب یک عطر لاکچری دست­ ساز، بدون وجود نسخه­ی دومی در هیچ جای دیگری از دنیا، خواهید شد و حس خوبِ داشتن یکی از منحصر به فردترین کالاهای لوکس دنیا را تجربه خواهید کرد. عطری که دست هر کسی به آن نمی­رسد...

پیام خراسان

هنر عطرسازی در ایران چندان رایج نیست و یکی از مهم­ترین علل آن نبود دانش و تخصص محرمانه­ی عطرسازی­ست. اما علی حبیبی ، یک عطرساز ایرانی­ست که سال ها در زمینه­ طراحی و ساخت عطرهای نیش با فرمول­ های کاملاً انحصاری و ابتکاری و بدون مشابهت سازی عطرهای دیگر فعالیت می­کند.
حتماً بسیاری از شما اولین و تنها برند تخصصی عطرسازی در ایران را با نام «خانه عطرسازی آیلی» و نام تجاری AYLIROMA می­ شناسید، که با نام طراح و سازنده­ خود یعنی علی حبیبی گره خورده است. و اگر مشتری عطرهای این خانه عطرسازی ایرانی بوده باشید، خوب می ­دانید که هیچ کدام از عطرهای آیلی ، مشابه عطری از برند دیگری نیست و همه در دنیا انحصاری و پرورده­ ذهن عطار آن­هاست.
همچنین خوب است بدانید که آثار این عطرساز ایرانی (مثل عطرهای Persianality، Sherlock Holmes، نرگس مست، Charisma، Entice و Sea Symphony) در معروف­ ترین وب­سایت­ های عطرشناسی دنیا یعنی Fragratica و Basenotes هم ثبت و معرفی شده و کافی­ست آن­ها را به انگلیسی در گوگل جستجو کنید.
در انتها پیشنهاد می­کنیم برای آشنایی بیشتر با هنر مرموز عطرسازی و برای سفارش عطر نیش خود، وبسایت آیلی­روما و مصاحبه های علی حبیبی را مشاهده و در صورت تمایل حس خوب عطر دست ساز اختصاصی را تجربه کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/405895/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان