پیام خراسان

آخرين مطالب

امام جمعه بیرجند: همکاری حداکثری مردم با دولت در اولویت است سياسي

امام جمعه بیرجند: همکاری حداکثری مردم با دولت در اولویت است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: همکاری حداکثری مردم با دولت در جهت تحقق آرمان‌های خود مردم از ضرورت‌ها و در اولویت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار استادیاران شبکه تربیتی صالحین استان خراسان جنوبی که در دومین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد، افزود: سرفصل‌هایی که در این نشست عنوان شد، خوب است اما باید اولویت‌بندی شود.
وی پاسخ به شبهات و تبیین شرایط موجود برای جلب همکاری حداکثری مردم را از اولویت‌ها برشمرد و گفت: پاسخ به شبهات یک تکلیف و وظیفه است برای نگهبانان جامعه که جامعه را از تهاجم‌ها حفظ کنند و راهکارش هم مشخص است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه تاکنون در انواع پرسمان‌ها یا پرسش‌ها و در آرشیو رادیو معارف و روزنامه‌هایی مثل کیهان وجود دارد دسترسی به آنها مشکل نیست و غنی هم هست لذا پاسخ به پرسش‌ها خوب و لازم است اما کافی نیست.
وی افزود: باید به علت‌ها بپردازیم و سرچشمه‌ها را بخشکانیم؛ تا کی می‌خواهیم پاسخ بدهیم برای مثال باید پاسخ حقوق بشری در نظام مقدس جمهوری اسلامی به آمریکا، فرانسه و انگلیس بدهید.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنها که باید پاسخگو باشند و اروپایی‌ها که به آمریکا رفتند و طبق آمار 60 تا 100 میلیون سرخ پوست بومی را کشتند و روی قبر آنها ایالات متحده آمریکا را ساختند به جمهوری اسلامی مظلوم شبهه وارد می‌کنند که حقوق بشر اینجا ضایع شده و ما باید پاسخ بدهیم؟
وی اظهار داشت: انگلیس در دوران استعمارش در دنیا چه کار کرده و هرجا فسادی است مربوط به اینهاست اکنون شبهه حقوق بشری وارد می‌کند و در فرانسه چه کرده‌اند؛ آزادی را چطور معنا و پای این کلمه آزادی، همه مردم دنیا را تباه کردند.
امام جمعه بیرجند گفت: شما چه طرحی دارید و با چه بیان و ابزاری قصد پاسخ گفتن دارید که اگر آن طرح را پیاده کنیم نه تنها نباید به شبهات پاسخ دهیم و شبهاتی باقی نمی‌ماند بلکه جامعه ما با این قانون‌شکن‌ها و حقوق‌شکن‌های بین‌المللی برخورد می‌کند.
وی افزود: چه فسادی بدتر از اندیشه اینها و اگر منابع فساد را در دنیا و کشور ما ملاحظه کنید بنیاد آن مربوط به همین است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: الان هم به دلیلی که مشتری دارند در مساله ریز و درشتی که در کشور به وجود می‌آید و راهکار، مسئول و تصمیم‌گیر دارد، پس از کار کارشناسی شبهه ایجاد می‌کنند و نه در یک کشور که تعداد زیادی از رسانه‌ها علیه ما هماهنگ عمل می‌کنند.
وی بیان کرد: اولویت این است که مستندسازی شود و از بانک اطلاعاتی که موجود است استفاده کنیم، باید مدعیان دروغین آزادی، تمدن و حقوق بشر را برای جامعه تبیین کنیم که مردم مجهز به پاسخ شوند و کار مشکلی نیست زیرا با ابزار امروز انواع اطلاعات از هر موضوعی که مربوط به اینهاست از مراکز علمی، تحقیقاتی و رسانه‌ای قابل دریافت بوده و صرفا به پاسخ دادن هم اکتفا نکنید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شرایطی که امروز به وجود آمده است، بسیاری از مشکلات را تسهیل خواهد کرد البته هنوز دولت به طور کامل روی کار نیامده و فقط وزرا انتخاب شدند و بقیه عناصر دولت قبل هستند لذا وقتی زیرمجموعه هم بیایند بسیاری از مسائل تسهیل خواهد شد.
وی افزود: در این جهت یک موضوع هم در اولویت قرار گیرد و اینکه از مردم کمک گرفته شود، مردم در بیش از 40 سال رنج‌های زیادی کشیدند و رنج‌های زیاد هزینه‌هایی بوده که به خاطر سوء انتخاب یا نفوذ بیگانه برای کشور، مردم، اقتصاد و فرهنگ و جان مردم ایجاد شده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: خوشبختانه بنا بر آنچه به صورت کرامت گونه سه سال قبل مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را فرمودند، دولت انقلابی شکل گرفته است.
وی افزود: در شرایطی که بعد از 40 سال در داخل و خارج می‌گفتند 13 آبان، 9 دی و 22 بهمن را نخواهد دید، مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را نوشتند که خیلی معنا دارد و البته منحصر به این قضیه نیست و ایشان در دوران‌های مختلف از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در حوادث داخل کشور و قضایایی مثل داعش چنین عمل کرده‌اند.
امام جمعه بیرجند گفت: با همه گزینه‌ها به ما حمله شد که یکی جنگ تحمیلی بود اما مقام معظم رهبری فرمودند نظام اسلامی آمده و باید دولت اسلامی بیاید زیرا مهمتر از قانون که نظام است مجری قانون است و برای مثال می‌توانید قرآن را به معاویه بدهید و او اسلام را اجرا کند یا قانون عدل را به یزید بدهید، اجرا می‌کند؟
وی تصریح کرد: نهضت پیروز شده، بینی دشمنان به خاک مالیده و پیشرفته‌ترین قانون اساسی نوشته شده است اما هنوز تا آرمان‌ها فاصله داریم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با طرح این موضوع که چگونه دولت اسلامی باید شکل بگیرد؟ گفت: دولت جوان و انقلابی که دو یا سه سال قبل اشاره شد و از آینده کسی خبر نداشت، تحریم‌ها، ناامیدی‌ها، کارشکنی‌ها، توطئه‌ها و کرونا به جای خود اما در سال 1400 قبل و بعد از انتخابات اوج کرونا بود و در جو توطئه‌ها اگر 28 خرداد همراه با اوج کرونا بود چه بازی در می‌آوردند.
وی افزود: برخلاف تصور همگان نه تنها انتخاب بلکه حماسه‌ای خلق شد که همان دولت انقلابی و جوان است و رهبری روزی فرمودند که قابل باور نبود و نشان داد مردم وقتی به دولتی اعتماد کردند و دولت و مردم و نظام دارای یک آرمان شدند، خیلی کارگر است.
امام جمعه بیرجند گفت: البته خیلی سعی شد که مردم ناامید شوند و از صحنه کنار بروند اما مردم ناامید نشدند چون ایمان آنان به خدا و نه به دیگران و برجام بود.
وی اظهار داشت: اگر همه کارها درست شود چنین دولتی مربی مردم است همانطور که دولت فاسد، منشاء مفاسد برای مردم است و وقتی گرسنگی را در مردم ایجاد کند سر از دزدی، کم‌فروشی و مشکلات دیگر در می‌آورد و اقتصاد خانواده به هم می‌ریزد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: وقتی دولت انقلابی سر کار می‌آید کارش اصلاح امور مردم و اقتصاد و فرهنگ مردم است.
وی جامعه اسلامی را فرزند دولت اسلامی دانست و گفت: وقتی در یک خانواده پدر و مادر با علم و دانش و اخلاق و برنامه برای فرزندان طرح داشته باشند آنان موفق می‌شوند و برعکس لذا نسبت مردم با دولت نیز همین گونه است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در مرحله بعد از دولت اسلامی آرمان تمدن اسلامی مطرح بوده و خیلی حساب شده است لذا یکی از سرفصل‌های اولویت‌دار این است که از مردم با تبیین این مطلب که شما از آرمان خود دور بودید و حالا در راه آرمان قرار گرفتید، کمک گرفته شود.
وی گفت: جای دیگر هم یادآور شدم که دولت مردم را آگاه کند که در شرایطی تحویل گرفته است و متخصصان فن و مطلعین مردم را مطلع کنند که چقدر کسری بودجه و مشکلات اقتصادی به ارث بردیم و چقدر اوراق قرضه فروختیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در این صورت هم مردم امیدوار شوند و هم در جهت همکاری با دولت با توجه به اعتمادی که دارند بدانند این دولت با دست خالی می‌خواهد کار کند که شدنی است اما شرط این است مردم انقلابی که این حماسه را آفریدند از این پس نیز همکاری کنند.
وی با بیان اینکه تجدید انقلاب شده است گفت: همانطور که آحاد ملت اوایل انقلاب با دست خالی دنیای استکبار را زمین‌گیر کردند الان هم باید از مردم همکاری حداکثری با دولت در جهت آرمان‌های خود مردم درخواست شود و در اولویت است.
امام جمعه بیرجند گفت: امیدواریم بعد از تعیین مدیریت‌ها که کار به دست دولت برسد، بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و هرزه‌گری‌ها به اسم گردشگری حل شود.
وی اضافه کرد: گردشگری یک صنعت بسیار درآمدزا همراه با صدور فرهنگ است یعنی بهترین کار است اما از این چه ساختند، یک مفسده خانه و نتیجه آن هیچ؛ در محیط زیست هم به همین صورت بود و نخست وزیر اسبق انگلیس در قالب گردشگری شهرهای ایران را گشت.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: وزیر گردشگری دولت سیزدهم ابتدا اعلام کرده که گردشگری ما اسلامی و ارزشی است لذا در این شرایط چقدر می‌توانید از این ظرفیت به عنوان سرمایه‌ای عظیم در صدور فرهنگ و انقلاب بهره بگیرید.
وی افزود: به لطف خدا این حماسه آفریده شد و آنچه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب فرمودند، الهامات الهی است و مایه امیدواری است که امید به خداست و دلیل‌اش روشن است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به استادیاران شبکه تربیتی صالحین گفت: اولویت‌ها در این سرفصل‌ها را مشخص و از افراد متبکر استفاده کنید، در این جهت از انواع صاحبنظران به‌صورت حضوری و غیرحضوری بهره بگیرید.
وی اظهار داشت: امروز نظام و مردم و دولت ما یکی هستند و دولت رجایی و دولت اسلامی است که اگر اختلاف و مسائل و ناهماهنگی بوده مربوط به گذشته است و از مردم به صلاح مردم کار کنید.
برچسب‌ها
خراسان جنوبی گام دوم انقلاب دولت سیزدهم سید علیرضا عبادی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/410946/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید

یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

20 اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی

افشای راز هوتن شکیبا برای صداسازی بچه؛ روش عجیب ایرج طهماسب در کار (فیلم)

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

برگزاری جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی

الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد

ماجرای گروگانگیری خونبار!

بیش از 38 کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

ببینید | راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر

مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟

افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه

اجرای 285 عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

ساخت و افتتاح 27 مدرسه طی 6 ماه در منطقه تبادکان مشهد

فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار

فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!

اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در 6 سینمای مشهد از فردا 5 اردیبهشت 1403

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

تعزیرات خراسان شمالی به هفت‌هزار و 145 پرونده رسیدگی کرد

رکود ساخت‌و‌ساز در خراسان شمالی

امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

2 هزار و 300 قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

2300 قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

دیدار 64 نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند