پیام خراسان

آخرين مطالب

28 درصد مادران باردارخراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کردند اجتماعي

28 درصد مادران باردارخراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کردند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


گروه استان‌ها ــ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در حال حاضر حدود 28 درصد مادران باردار واکسینه شدند که این عدد باید به 80درصد برسد و مادران باردار برای حفظ جان خود و فرزندشان برای واکسیناسیون به مراکز بهداشتی مراجعه کنند . - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس ،خوشبختانه واکسیناسیون کرونا در خراسان رضوی و شهر مشهد یرعت گرفته است به طوریکه نوبت واکسیناسیون در حال حاضر به مادران باردار و شیرده و حتی دانش آموزان نیز رسیده است.
واکسیناسیون مادران باردار در این بین از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که واکسن کرونا علاوه بر ایجاد ایمنی در مادر بر روی جنین و یا نوزاد نیز تاثیر گذار خواهد بود و به نوعی نوزاد و یا جنین نیز از این طریق واکسینه می‌شوند و می‌توان سطح ایمنی را در مادر و جنین و حتی نوزادی که شیر مادر مصرف می‌کند چندین برابر افزایش داد.
به گفته کارشناسان علوم پزشکی مشهد تاکنون کمتر از 30درصد مادران باردار واکسینه شده اند و اگر این رقم به 80درصد برسد می‌توان این اطمینان را حاصل کرد که ایمنی زایی در بین مادران باردار و شیرده ایجاد شده است.
واکسیناسیون 6هزار و 700مادر باردار و شیرده در خراسان رضوی
محمد احمدیان، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهارداشت: تاکنون 28 درصد از جمعیت مادران باردار زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی نسبت به بیماری کرونا واکسینه شده اند.
وی افزود: واکسیناسیون مادران باردار زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای شهریور ماه امسال آغاز شده و تاکنون بیش از شش هزار و 700 نفر از آنان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد 15 شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد که در شهر مشهد پوشش واکسیناسیون مادران باردار اکنون بین 16 تا 35 درصد است.
به گفته وی در مناطق کم برخوردار مانند حاشیه شهر مشهد پوشش واکسیناسیون کمتر است و باید اقدامات آموزشی و فرهنگی گسترش یابد، در حالیکه بر طبق نظر استادان حوزه زنان واکسیناسیون این گروه ضروری است و مشکلی برای مادر و جنین ایجاد نمی‌کند.
احمدیان ادامه داد:دانشگاه علوم پزشکی مشهد 36 هزار مادر باردار را تحت مراقبت و پوشش دارد که طبق بررسی‌ها 30 هزار نفر از آنان واجد شرایط دریافت واکسن هستند و بخشی از مادران باردار نیز توسط بخش خصوصی خدمات دریافت می‌کنند.
وی افزود: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته 12 بارداری به بعد بلامانع است و برای زنانی که زایمان کرده‌اند تزریق واکسن 42 روز پس از زایمان توصیه می‌شود‌.
روزانه بیش از 90 هزار واکسیناسیون در خراسان رضوی انجام می‌شودافتتاح بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون ایران در مشهد مقدس/ آیت‌الله ‌علم‌الهدی: دشمنان ‌"واکسن‌هراسی" را تبلیغ می‌کنندآغاز واکسیناسیون دانش آموزان پایه دوازدهم خراسان رضوی از امروز / بیش از 70هزار دانش آموز پایه دوازدهمی واکسینه می‌شوند مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهدخاطرنشان کرد: هم اکنون 16 مرکز پاک شهری و روستایی برای واکسیناسیون کووید 19 مادران باردار در شهرستان مشهد نظیر مناطق رضویه، همت آباد، شهید رجایی ، امام علی، شهرک انقلاب، باهنر، طرق و ابوذر، ملک اباد ، بینالود و مشهد دایر است.
پوشش 48درصدی واکسیناسیون
مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت: تاکنون براساس آمار 48.7درصد از گروه های هدف ساکن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه واکسینه شدند.
وی افزود: خوشبختانه واکسیناسیون از 20روز گذشته سرعت خوبی در مشهد و خراسان رضوی گرفته است، پوشش واکسیناسیون تا روز گذشته 48.7درصد جمعیت بالای 18سال است بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت حداقل 75درصد جمعیت باید واکسینه شوند تا ایمن‌زایی انجام شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا و ضعف سیستم ایمنی در مادران باردار، امار فوتی مادران باردار در سال99نسبت به سال98افزایش یافته است.
قلیان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 28 درصد مادران باردار واکسینه شدند که این عدد باید به 80درصد برسد و مادران باردار برای حفظ جان خود و فرزند شان برای واکسیناسیون به مراکز بهداشتی مراجعه کنند .
وی خاطرنشان کرد: مادران باردار نباید به شایعاتی که در خصوص مضرات واکسیناسیون مادران باردار در سایت‌ها و فضای مجازی از سوی افراد نا‌آگاه انجام می شود، توجه کنند بلکه باید اخبار و اطلاعات در خصوص این موضوع را از منابع علمی و مراجع علمی پیگیری کنند زیرا تاکنون مضراتی در خصوص واکسیناسیون مادران باردار ثبت نشده است.
شمار بیماران بدحال کرونایی خراسان رضوی به زیر 400 نفر رسید
حمیدرضا رحیمی، دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت: با ادامه روند کاهشی ابتلا، شمار بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی به زیر 400 نفر کاهش یافت.
وی افزود: 330 نفر از این تعداد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد، 15 شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.
رحیمی تصریح کرد: خوشبختانه آمار بیماران بستری شده کرونایی در خراسان رضوی به 225 نفر در روز کاهش یافته است. در حال حاضر هزار و 350 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که 980 نفر از این بیماران مربوط به حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
گفتنی است؛ 80 درصد جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.
انتهای پیام/281/ت

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/410972/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود