پیام خراسان

آخرين مطالب

اربعین ما را دریابید!/ فراق عاشقان حسین دو ساله شد اجتماعي

اربعین ما را دریابید!/ فراق عاشقان حسین دو ساله شد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان


به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام ، روایت گزارش امروز مربوط به عاشقانی است که حدود دو سال است مشکلی را پیش روی خود می‌بینند؛ مشکلی که مانع از رسیدن آنها به وعده‌ی هر ساله شده است؛ «کرونا» این ویروس هزار رنگ که مشکلات بسیاری را به همراه خود به ارمغان آورده است ‌و دو سال است که مراسمات عزاداری و اربعین را تحت تاثیر خود قرار داده است.
اما چه باید کرد با دل‌هایی که هر سال، همین موقع به دیدار معشوق می‌رفته و امروز بی‌تاب یار است؟چگونه آرام کنیم گریه‌های قلبی بی‌قرار را، در سوگ دوری از یاری که یک عمر مایه آرامشش بوده؟
کاروان حسین بار دیگر از کنارمان می‌گذرد و صدای اربعین، اکنون آخرین نوایی است که از این عبور به گوش می‌رسد.

پیام خراسان

آرزوی زیارت امام حسین(ع) در کربلا
مهدی عبدی، یکی از بچه‌های هیئتی دهلران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با وجود این همه هیاهوی روزمره دنیا، هنوز هم محرم که میرسد، حال و هوایش برای عاشقان امام حسین(ع) تازگی دارد و هر یک تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسمات عزاداری انجام می‌دهند.
وی افزود: دوری از معشوق سلول به سلول بدن آدمی را پیر و شوق و ذوقش برای زندگی را کم می‌کند و کسانی که در این دو سال کرونایی از زیارت کربلا و نجف دور بوده‌اند خوب می‌دانند من چه می‌گویم.
این جوان دهلرانی گفت: خوش به حال شما اگر حتی یکبار کربلا رفتید و اکنون دلتنگ نرفتن هستید، من چه بگویم که تا به حال حتی یک بار هم این سعادت نصیبم نشده!
عبدی گفت: هر سال زائرها از شهر من «دهلران» عبور می‌کنند و افتخار خادمی و پذیرایی از آنان را در هیات و مسجد دارم اما حسرتم این است که روزی من را نیز چون آنان زائر خطاب کنند.
او ادامه داد: تمام امیدم به "پایان کرونا و باز شدن مرزهاست" بلکه به این حسرتِ عظیمِ زندگیم پایان بدهم تا اگر اجلم رسید دیگر نگران نبا‌شم!
این جوان دهلرانی در پایان صحبت هایش گفت: از خدا کربلایی شدن را برای تمام هموطنانم میخواهم و از همه‌ی هموطنانم تقاضا دارم که ماسک بزنند و دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

پیام خراسان

اربعین واژه مقدسی است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی امام جمعه دهلران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: اربعین امام حسین (ع) از واژه‌های بسیار مهمی است که در اسلام استقرار پیدا کرده، اربعین واژه‌ی مقدسی است که در آموزه‌های دینی جای دارد.
وی ادامه داد: امام عسگری (ع) فرموده‌اند که مومن اوصافی دارد و از جمله‌ی این اوصاف این است که در روز اربعین، زیارت اربعین می‌خواند و در متن زیارت اربعین برخی از علل و عوامل قیام سیدالشهدا را بیان می‌کند.
امام جمعه دهلران تاکید کرد: اربعین حسینی، دانشگاه بزرگی است که همه ی دوستداران امام حسین (ع) دانشجوی آن هستند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اعمال مناسب جاماندگان اربعین بیان کرد: در واقع ما کسی که از اربعین جا مانده باشد نداریم و همانطور که در کتاب کامل‌الزیارات هم اشاره‌ شده است هر کسی که از هر کجای جهان به امام حسین (ع) سلام بدهد زائر امام حسین است ؛ پس اگر کسی که این سعادت نصیب او نشد که به حد اعلای این زیارت دست پیدا کند می‌تواند از راه دور زائر او باشد.
حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: اگر کسی این سعادت نصیبش نشود که در پیاده روی نجف تا کربلا شرکت کند اما متن زیارت اربعین را بخواند و با تدبر در معنی، مفاهیم آن را در جان و روح خود پیاده کند گویی به زیارت اربعین رفته است.
امام جمعه دهلران افزود: اهداف امام حسین، آرمان‌ها، که از مهم‌ترین آنها اقامه نماز ، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر است می‌توانند اصلی‌ترین محورها برای تدبر افراد باشند.

پیام خراسان

توصیه‌ای جایگزین پیاده روی اربعین
حجت‌الاسلام موسوی در پایان توصیه می‌کند: حالا که این سعادت نصیب ما نشده که در پیاده‌روی نجف تا کربلا شرکت کنیم به یاد امام حسین(ع) با خودمان عهد ببندیم که نماز اول وقتمان ترک نشود، یا در حد توان از خودمان شروع کنیم و خود را به معروف امر و از منکرات نهی کنیم، اگر کسی اینچنین شد و در این مسیر حرکت کرد می‌توان گفت زائر است و همین کلمه‌ی زائر را شاید بتوان این‌گونه معنی کرد که یعنی فردی که گذشته‌ها را ترک کرده ‌و رو به جلو آورده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص مقایسه حال و هوای اربعین امسال با سال‌های گذشته در منطقه مرزی دهلران گفت: کرونا در تمامی عرصه‌ها تأثیرات سو را اعمال کرده و هیئت‌ها و مساجد هم از این ماجرا مستثنی نیستند.
امام جمعه دهلران ادامه داد: سال‌های گذشته موکب‌های ما، مساجد ما، حسینیه‌های شهرستان ما به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) بودند. 

پیام خراسان

خاطره‌ای از روز اربعین
وی تصریح کرد: یکی از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج دهلران تعریف می‌کرد که در روزهایی که ما برای اربعین مشغول جمع آوری کمک برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) بودیم اعلام کردیم که هر کس می‌تواند آذوقه‌ای به موکب اهدا کند، دیدیم که فرزند یکی از خانواده‌های محروم که از قضا چند هفته قبل به همراه بچه‌های مسجد برایشان مواد غذایی برده بودیم بخشی از آنچه برایشان برده بودیم را به موکب اهدا کرد.
حجت‌الاسلام موسوی گفت: همه‌ی مردم چه فقیر و چه غنی از نظر مالی کمک می‌کردند ، یک بار که حدود 3 هزار نفر زائر افغانستانی و هندی به موکب آمده بودند نگران بودیم که آیا غدا کفاف این جمعیت را می‌دهد یا خیر که در همان لحظه یکی از خانواده‌های شهدا 5 هزار پرس غذا یعنی 5-6 دیگ بزرگ برنج و خورش را که نذر کرده بود به موکب آورد و الحمدلله رزق زائرین حسین (ع) به دستشان رسید.
امام جمعه دهلران در پایان تاکید می‌کند: از دولت جمهوری اسلامی ایران و مسوولین مربوطه تقاضا دارم که برای سال‌های آینده یک ساز و کار بنیادی و صحیح و عزتمندانه برای زوار سید الشهدا با دولت عراق ترسیم کنند و در واقع یک برنامه‌ی دقیق و کارشناسی شده برای این موضوع مهم تنظیم تا در سال‌های آینده این رویداد بزرگ و مهم هر چه بهتر و با شکوه‌تر برگزار شود.
به مرز مهران مراجعه نکنید
نورالله دلخواه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: افرادی که بدون ویزا و مجوز خروج برای رفتن به کشور عراق از طریق مرز مهران به این پایانه‌ی مرزی مراجعه می‌کنند عودت داده می‌شوند چون امکان هیچ گونه اسکان دهی به این زوار وجود ندارد. 
وی افزود: تنها افرادی که ویزا داشته باشند و از طریق سفر هوایی امکان پوشش دهی آنها وجود نداشته است پس از رایزنی با کشور عراق اجازه‌ی خروج از این مرز را دارند.
گر چه بسیاری از عاشقان ایرانی اباعبدالله الحسین(ع) ، حضور در راهپیمایی اربعین امسال را از دست دادند اما زائران امید دارند که دولت با همفکری علما و صاحبنظران دینی، بهترین تصمیمات ممکن را در خصوص بزرگترین رویداد مذهبی ایران، برای سال‌های آینده اتخاذ کنند؛ چرا که اربعین اکنون بزرگ‌ترین ظرفیت موجود جهان اسلام برای معرفی دین و سیره اهل بیت به تمام جهانیان باشد.
بی شک هیچ ویروسی قادر به خارج کردن محبت حسین (ع) از قلب شیعیانش نیست و به یاری خدا، تفکر و مکتب حسین (ع) با ظهور مهدیِ فاطمه، حضرت بقیه الله اعظم(عج) در سراسر جهان برقرار خواهد شد.
انتهای پیام/ 970800

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/412080/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی