پیام خراسان

آخرين مطالب

12 راز جهانی که حقیقت آن‌ها پنهان است! مقالات

12 راز جهانی که حقیقت آن‌ها پنهان است!
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - زمین هنوز هم یک سیاره شگفت انگیز است. چراکه با وجود پیشرفت‌های علمی گسترده و حضور انسان‌ها و سازه‌ها و آگاهی‌هایشان در همه‌جا، بسیاری از موارد و مکان‌ها در دنیا وجود دارند که راز‌هایی را با خود حمل می‌کنند. برخی از آن‌ها هنوز یک معما برای بشر هستند و برخی‌دیگر هم که رازشان کشف شده، همچنان محل شک و سوال‌اند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
بیایید با 12 راز که در جهان وجود دارد آشنا شویم.
بیشتر بخوانید نگاهی به مخفی‌ترین فضا‌های دنیا که سال‌ها از نظر پنهان بودند!
12. تخت‌سنگ‌های موراکی (Moeraki) تخته‌سنگ‌های کروی غول‌پیکری به قطر 1 تا 2 متر در سواحل شرقی نیوزیلند در منطقه‌ای به نام مواراکی قرار دارند. سنگ‌هایی که به شکل جدا از هم یا دسته دسته در کرانه‌های اقیانوس آرام پراکنده‌اند. مهم‌ترین ویژگی این تخته‌سنگ‌ها شکل کروی و اندازه‌ی بسیار بزرگ آن‌هاست.
به گزارش زی‌سان، شگفت انگیزترین واقعیت در مورد این تخته سنگ‌ها اندازه و شکل آنهاست. گویی آن‌ها از آسمان به زمین سقوط کرده باشند. چگونه چنین سنگ‌های کروی با ظاهری ایده‌آل به‌وجود آمده‌اند؟ هنوز هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد.

پیام خراسان

11. مهاجرت حیوانات مهاجرت حیوانات یک پدیده طبیعی است. حیوانات معمولاً در یک فصل از سال از یک مکان به مکان دیگر سفر می‌کنند. هنوز دانشمندان نمی‌توانند وجود چنین غریزه مهمی را در الگو‌های ژنتیکی انواع کاملاً مختلف پرندگان، ماهی‌ها، حشرات و پستانداران به خوبی توضیح دهند.

پیام خراسان

10. ابوالهول بزرگ جیزه مجسمه‌ی اِسفینکس یا ابوالهول غول افسانه‌های مصر باستان و اسطوره ادیپ، مخلوطی از انسان و حیوان با پیکری از شیر، مزیّن به بال‌های عقاب و دارای سری شبیه سرزنان است.
این موجود افسانه‌ای کسانی را که موفق به حل معمّای او نمی‌شدند، از بین می‌برد و در نظر مصریان باستان مظهر آفتاب محسوب می‌شد.
سر کوچک ابوالهول باعث شد یک زمین‌شناس تصور کند که این مجسمه سر یک شیر بوده که به دستور یک فرعون تراشیده شده است. با این حال، این فرضیه توسط یافته‌های علمی یا فرضیه گراهام هَنکوک که درباره ارتباط آن با 3 هرم مصر در هزاره یازدهم قبل از میلاد بود، تایید نشد.

پیام خراسان

9. هرم ناتمام و مدفون مصر به نام زاویت ال آرین دهه‌های زیادی است که هرم مدفونی در مصر برای گردشگران ممنوع است. این هرم راهرویی به عمق 30 متر دارد. دانشمندان هنوز متعجبند که چگونه مردم مصر باستان می‌توانستنه‌اند دیوار‌ها را بدون فناوری‌های به این اندازه صاف روی هم بچینند.
به گزارش زی‌سان، اعتقاد بر این است که این مکان، پایه یک هرم یا مقبره یک فرعون است، اما اندازه راهرو‌ها بسیار بزرگتر از هرم‌های شناخته شده دیگر است و مقبره‌ی بیضی شکلی در مصر وجود ندارد. علاوه بر این، وزن سنگ‌های گرانیتی که در کف این معبد قرار داده شده است، بسیار زیاد است. این هرم شبیه به اجرام و هرم‌های دیگر در مصر نیست و ما هنوز نمی‌دانیم که چگونه و چرا ساخته شد.

پیام خراسان

8. هماهنگی کرم‌های شب تاب به جای چشمک زدن در هر زمان که بخواهند، این کرم‌های تابشی به طور هماهنگ (هر 1-2 ثانیه) شعله ور می‌شوند - آن‌ها واقعاً هماهنگ هستند. جاناتان کوپلند، متخصص کرم‌های شب تاب از دانشگاه جورجیا جنوبی، ادعا می‌کند که ممکن است این کار یک مراسم و آیین خاص باشد. با این حال، هیچ کس دقیقاً نمی‌داند که موضوع چیست.

پیام خراسان

7. سنگ مِرِدیت (Meredith) این سنگ در سال 1872 در جریان فعالیت‌های زمینی در شهر مردیت در حاشیه دریاچه "Winnipesaukee" در ایالات متحده آمریکا پیدا شد. سنگ مردیت قطعه‌ای از سنگ عجیب کوآرتز است. این در حالی است که هرگز هیچ سنگِ کوارتزراکی در این دریاچه وجود نداشته است؛ بنابراین سنگ حتما از جای دیگری آمده است. تاریخ و کاربرد این سنگ هنوز ناشناخته است.

پیام خراسان

6. زمزمه شهر «تاوس» شهروندان تائوس (نیومکزیکو، ایالات متحده آمریکا) سالهاست که صدای همهمه‌ای با فرکانس پایین و از ریشه‌های ناشناخته را می‌شنوند. این صدا یادآور وسایل نقلیه سنگین است که از جاده شریانی حرکت می‌کنند، اگرچه جاده بزرگی در نزدیکی این شهر وجود ندارد.

پیام خراسان

5. هزارتو‌های سنگی جزیره بولشوی زایاتسکی (Bolshoi Zayatsky) در جزیره بولشوی زایاتسکی کشور روسیه بنا‌های سنگی مارپیچ زیادی وجود دارد، هیچ کس عملکرد دقیق آن‌ها را نمی‌داند، اما نظریه‌های بسیاری درباره آن‌ها وجود دارد: شاید این اشکال مارپیچ در مراسم مذهبی و یا به عنوان الگویی برای بافتن یک تور ماهیگیری استفاده می‌شده‌اند.

پیام خراسان

4. درخشش قرمز بر فراز اقیانوس آرام این نور قرمز عجیب و غریب اولین بار توسط کریستین ون هیجست هنگامی که با هواپیمای شخصی خود در حال پرواز بر فراز اقیانوس آرام بود دیده شد. این خلبان اولین بار وقتی متوجه این پدیده شد که نور‌هایی سریع به آن منطقه تابید و سپس رنگ‌های قرمز و نارجی زیر آب دیده شدند.
موضوع عجیب‌تر این است که هیچ طوفانی در آن زمان، در منطقه رخ نمی‌داده و هیچ انسانی تا کنون چیزی شبیه به این موضوع ندیده است. البته دانشمندان فکر می‌کنند که ممکن است علت این پدیده، بازتاب فوران آتشفشانی در زیر اقیانوس باشد.

پیام خراسان

3. توپ سنگی در بوسنی این توپ سنگی عجیب کروی که بزرگ‌ترین کره سنگی کشف شده در جهان به شمار می‌رود، در نزدیکی شهر زاویدویچ کشف شده است و بیش از 30 تن وزن دارد. برخی عقیده دارند که اجداد باستانی ما این سنگ‌های کروی را به عنوان نمادی از اجرام آسمانی ساخته اند و برخی عقیده دارند که این سنگ‌ها به عنوان نمادی برای مشخص کردن مرز‌های قلمرو‌ها در گذشته استفاده می‌شده است.

پیام خراسان

2. راز کوه راشمور (Rushmore) در زمان ساخت این بنای عظیم، «گاتزون بورگلوم» معمار آن قصد داشت که اتاقی پر از وقایع نگاری با نام «تالار تواریخ» را در دل صخره‌ها به وجود بیاورد تا از طریق این اتاقک سری نسل‌های آینده اطلاعات و مدارک مهمی در مورد تاریخچه آمریکا در اختیار داشته باشند.
به این منظور غاری را در صخره پشت مجسمه آبراهام لینکلن سوراخ کرد، اما کمی بعد از دنیا رفت و طرحش ناتمام ماند. در سال 1998 و حدود 50 سال بعد از مرگ بورگلوم، اسناد مهم و یادبود‌هایی از روسای جمهور سابق ایالات متحده در این سالن ناتمام قرار داده شد که به عنوان یک کپسول زمان عمل خواهد کرد.
هیچ کس نمی‌داند که چگونه این غار مورد استفاده قرار می‌گرفت و چرا به مدت 50 سال خالی ماند. برخی فکر می‌کنند از این مکان به عنوان آزمایشگاه‌های مخفی استفاده می‌شده است.
1. مقبره چنگیزخان مغول از چنگیز خان معمولا در طول تاریخ به خوبی یاد نمی‌شود. کشورگشایی‌های وحشیانه‌ی او عموما با تعداد قابل توجهی قتل عام و سرکوب مردم همراه بوده است.
به گزارش زی‌سان، با این حال قرن هاست که مردم در مورد مکان مقبره چنگیز خان مغول کنجکاو اند و به همین خاطر تا کنون اکتشافات متعددی در مغولستان و چین برای یافتن قبر اصلی او انجام شده است، اما هنوز هیچ کس به طور قطع نمی‌تواند بگوید که او کجا دفن شده است.

پیام خراسان

نظر شما درباره این مکان‌ها و این موارد چیست؟
tags # عجیب ترین سایر اخبار

پیام خراسان

از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟

پیام خراسان

تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/654401/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو 2024»

اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی

شرکت 27 هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی

6 محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند

برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است

پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم

رشد 8 درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت 27 هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه

اجرای 79 پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی

تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی

اثر نمایشی «444» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

آزادی 18 زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد

عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد

روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند

مطالبه 35 میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری

کشف 7 کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد

5 حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند

برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد

مجهز بودن 97 درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی

چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور

سرقت در ورامین دستگیری در مشهد

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها

کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد

داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد

111 فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 10 اردیبهشت 1403

توزیع 400 بسته معیشتی بین افراد محروم خراسان جنوبی

راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند

ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی

110 فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به 2 زبان ترجمه شد

10 هزار و 208 معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

اعزام 14 هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم

دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین

تور مدرسه گردی در مشهد

رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد

خسارت هزار و 470 میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی

تحصیل 70 هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی

نجات زاگرس با الگوی 3 کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟

احداث 5 هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی

ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از 50 بار جهش داشت

توقیف 85 خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی

کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه

حرکت خزنده «ام‌اس» در میان نوجوانان خراسان‌شمالی

پیش‌بینی تولید یازده هزار تُن گیلاس در خراسان شمالی

کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد