پیام خراسان

آخرين مطالب

ماجرای خرید و فروش نوزادان! اجتماعي

ماجرای خرید و فروش نوزادان!
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - نهم فروردین بود که نگهبان یکی از پارک‌های مشهد به مردی مشکوک شد که یک دستگاه ماینر را باخود حمل می‌کرد. او بلافاصله موضوع را به نیرو‌های انتظامی گزارش داد وبدین ترتیب گروهی از افسران گشت نامحسوس با دستور سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفا) عازم اطراف میدان امام حسین (ع) شدند و مرد 30 ساله را برای انجام تحقیقات به کلانتری هدایت کردند.
این مرد معتاد درباره ماجرای سرقت ماینر به افسران دایره تجسس گفت:آن را از منزلی در خیابان شهید سلامی برداشتم چرا که تصور می‌کردم متعلق به فردی به نام «ترکه» است که به همراه چند نفر دیگر از اعضای یک باند خرید و فروش نوزاد به منزلم هجوم آورده بودند تا نوزادم را بربایند!...
با این جمله حساس، اظهارات و ادعا‌های معتاد 30 ساله اهمیت ویژه‌ای یافت و سرگردسبکبار برای بررسی موضوع وارد عمل شد. افسران دایره تجسس که حیرت زده به یکدیگر می‌نگریستند با توسل به شگرد‌های تخصصی از وی خواستند توضیحات بیشتری درباره باند معروف به «ترکه» را بازگو کند.
مردمعتاد که رسول نام دارد، به بیان ماجرای فروش نوزادش پرداخت و ادامه داد:مدتی قبل و درحالی که همسرباردارم درآرزوی تولد فرزندش بود با زنی به نام «آمنه» آشنا شد. آن زن ادعا می‌کرد با افرادی در ارتباط است و می‌تواند نوزادم را بعد از تولد به مبلغ صد میلیون تومان بفروشد! به همین خاطر «آمنه» زنی به نام آرزو را به همسرم معرفی کرد که در منطقه خواجه ربیع مشهد سکونت داشت. هنوز حدود 10 روز به تولد نوزاد باقی مانده بود که «آمنه» به دنبال همسرم آمد و مار ابه منزل «آرزو» برد. طولی نکشید که آن‌ها من و همسرم را به تهران انتقال دادند و درآن جا فردی معروف به «ترکه» ما را به یکی از استان‌های غرب کشور برد تا همسرم دربیمارستانی زایمان کند که آن‌ها تدارک دیده بودند!
خلاصه همسرم در بیمارستان شهرستان «س» بستری شد و اعضای باند همه هزینه‌ها و مخارج بیمارستان را پرداختند که حدود 13 میلیون تومان شد. آن‌ها قصد داشتند به نام فرد دیگری و به صورت صوری برای نوزاد به دنیا آمده شناسنامه بگیرند و مبلغ 100 میلیون تومان هم به ما پرداخت کنند ولی دریک لحظه وقتی چشم من و همسرم به نوزاد افتاد، مهر او در قلبمان نشست و من از فروش او پشیمان شدم. این بود که اختلافی بین ما پیش آمد و من هم در یک فرصت مناسب به همراه همسر و فرزندم از چنگ آن‌ها گریختیم و به مشهد بازگشتیم.
بیشتر از چند روز ازاین ماجرا سپری نشده بود که «ترکه» به همراه چند نفر دیگر به منزل ما در همت آباد مشهد هجوم آوردند و درحالی که سلاح نیز داشتند به دنبال من و همسرم می‌گشتند تا نوزادمان را با خودشان ببرند، اما خوشبختانه من و همسرم در منزل نبودیم و آن‌ها به خواسته خودشان نرسیدند. وقتی این ماجرا را شنیدم به دنبال «ترکه» می‌گشتم که وارد خیابان شهید سلامی شدم و با تصور این که آن جا منزل اوست یک دستگاه ماینر را برداشتم و بیرون آمدم که بعد هم توسط نیرو‌های انتظامی دستگیر شدم. بنابر گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، با توجه به ادعا‌های این مرد معتاد و اهمیت ماجرای خرید و فروش نوزادان با شگرد‌های فریبنده در مناطق دیگر کشور، بی درنگ سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) دستورات ویژه‌ای را برای ریشه یابی و پیگیری ادعا‌های مرد معتاد صادر کرد تا این ماجرا زیر ذره بین تحقیقات و رصد‌های اطلاعاتی پلیس مشهد قرارگیرد.
این گونه بود که گروه عملیاتی افسران دایره تجسس کلانتری شفا به سرپرستی سروان عمرانی (رئیس دایره تجسس) وبا هدایت و نظارت مستقیم رئیس کلانتری عازم خیابان شهید سلامی شدند، اما کسی در منزل حضور نداشت، اما با توجه به اهمیت موضوع، نیرو‌های انتظامی مراتب را به قاضی «صالح» (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) اطلاع دادند و با کسب دستورات قضایی وارد منزل مذکور شدند. آنان در اولین مرحله از این عملیات 9 دستگاه ماینر به همراه یک قبضه کلت شبه جنگی و دستگاه تقطیر مشروبات الکلی را کشف کردند و سپس در جست و جوی افراد مرتبط با اعضای این باند خرید و فروش نوزاد برآمدند. آنان سپس دریک عملیات دیگر موفق شدند زن جوانی به نام «آرزو» را نیز دستگیر کنند و به مقر انتظامی انتقال دهند.
درپی اعترافات اولیه متهمان، این پرونده با دستور مقام قضایی و برای بررسی‌های بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرارگرفت تا ادعا‌های متهمان مورد کنکاش‌های اطلاعاتی قرارگیرد.
منبع: خراسان
tags # اخبار حوادث سایر اخبار

پیام خراسان

کشف یک راز تاریخی؛ کدام حیوانات در کشتی نوح بودند؟

پیام خراسان

(تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/658270/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عاشقی با امام رضا(ع) در نقطه صفر مرزی

وزش باد شدید و گردوخاک در مرکز و جنوب کشور

بارندگی‌های اخیر عطش سدهای آبی مشهد را فرو نشاند

پذیرایی مرزداران خراسان جنوبی از پرچم امام رضا(ع) در نقطه صفر مرزی

اطلاعیه مدیریت بحران خراسان شمالی در پی وقوع سیلاب

کشف پیکر هشتمین قربانی سیل مشهد

خسارت شدید سیلاب به بخش هزار مسجد شهرستان کلات

تیم ملی والیبال ایران برای دومین بار به برزیل باخت

ابلاغ پیام تبریک رحیم سرهنگی به روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش در 27 اردیبهشت/ حضور جداگانه دو معاون این سازمان برای قدردانی از تلاش کارکنان این روابط عمومی

برپایی نمایشگاه عکس رضوی در جزیره کیش

روز شلوغ نمایشگاه کتاب و پیکنیک فرهنگی برای خانواده‌ها

آخرین وضعیت ترافیک در جاده های کشور | این محورها بارانی است

تردد در محورهای شمالی کشور روان است

وزش باد شدید و گردوخاک طی 3 روز آینده در مرکز و جنوب کشور

خدمت‌رسانی امام جمعه اهل سنت گلستان به زائران امام رضا(ع)

تردد در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه روان است

رئیس جمهور برای چهارمین بار به کردستان سفر می‌کند

پیکر هشتمین قربانی سیل در یکی از روستاهای مشهد پیدا شد

پیکر هشتمین قربانی سیل مشهد پیدا شد

محدودیت تردد به سمت تفریحگاه‌ها، ییلاقات و رستوران‌ها در طرقبه شاندیز

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 28 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

این جاده به علت بارش شدید باران و تگرگ بسته شد

مسیر روستایی «کال برس» کدکن مسدود است

هوای مشهد بارانی و مطبوع است

(عکس) تسلیت جواد نکونام به مردم مشهد

پیدا شدن پیکر تنها مفقودی سیل مشهد

آخرین وضعیت ترافیکی محورهای پرتردد کشور

مسابقه کتابخوانی «دختران آفتاب» در کردستان برگزار می‌شود

رونمایی کتاب «معمای تورم بالا»

آیت‌الله احمد بهشتی: نباید بگذارید افکار و اندیشه‌های امام خمینی(س) در نوارها یا کتاب‌ها بماند/ آزاد ارمکی: باید در اندیشه‌های امام بازاندیشی کنیم/ کمساری: باید محتوای مناسب با ذائقه نسل جوان تهیه کنیم

جمع‌آوری 14 قرآن از نمایشگاه کتاب

حاشیه‌های سه سریال، تولد کیانوش عیاری و آخرین خبرها از حج و نمایشگاه کتاب

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای 8 استان | موج جدید بارش‌ها از یک‌شنبه

احتمال سیل در این 7 استان | وضعیت بارندگی ها در امروز و فردا در مناطق کشور

پیدا شدن پیکر هشتمین قربانی سیل خراسان رضوی در یکی از روستاهای مشهد

امدادرسانی به 280 سیل‌زده در خراسان شمالی/ 52 خانه تخلیه شد

تعزیر فروشنده مرغ‌های تاریخ مصرف گذشته در قاین

هشدار مهم هواشناسی برای اهالی این استانها ؛ گول هوای صاف را نخورید

امدادرسانی هلال احمر خراسان شمالی به گرفتاران در سیل

فیلم/گول هوای صاف را نخورید!

پیکر هشتمین قربانی سیل در خراسان رضوی پیدا شد

سیلاب مسیر روستایی در «کدکن» تربت‌حیدریه را مسدود کرد

مسیر نیشابور ـ کاشمر مسدود شد

گزارش تصویری | آیین اکران ویژه قسمت اول از فصل دوم سریال آقای قاضی

امدادرسانی به 280 سیل‌زده در خراسان شمالی؛ 52 خانه تخلیه شد

ببینید | رهبر معظم انقلاب در ادوار مختلف نمایشگاه کتاب تهران

روابط عمومی‌ها در راستای جهاد تبیین حرکت کنند

افشا شد؛ علت وقوع سیل مشهد چه بود؟ + ویدئو

حمله حزب الله با پهپاد رزمی حامل راکت برای نخستین بار

فیلم| آخرین وضعیت سیل‌زدگان مشهدی