پیام خراسان

آخرين مطالب

فرافکنی تکراری رئیسی علیه دولت روحانی این بار از قم اجتماعي

فرافکنی تکراری رئیسی علیه دولت روحانی این بار از قم
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - آفتاب‌‌نیوز :
رئیسی گفت: ما بی منطق سخن نمی‌گوییم، ما خودمان سند تحول آموزش و پرورش داریم کار ما مبتنی بر اسناد مصوب خودمان است حتما از تجربه دیگران هم استفاده می کنیم اما نسبت به نسخه‌هایی که دیگران برای این کشور بنویسند، نظر کارشناسی داریم. از تجربه دیگران استفاده می کنیم، امام(ره) هم در فیضیه فرمودند ما از دستاوردهای تمدن بهره می بریم اما آنچه از مظاهر فساد نسبت به تمدن ادعایی است را مردود می دانیم و عمل نمی کنیم رهبر انقلاب هم همین را فرمودند از نسخه های دیگران بدون مطالعه و بدون بومی سازی و توجه به نیازها و مطابقت دادن با فرهنگ دینی و انقلابی استفاده نخواهیم کرد.
در ابتدای دولت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، لغو سند 2030 تصویب شده بود اما همراه 27 سند دیگر امضا نشده بود. هنگامی که دولت آغاز به کار کرد 28 سند مصوب بود اما ابلاغ نشده بود، یکی از اسنادی که در ابتدای دولت لغو کردم لغو سند 2030 بود.
رئیسی با تاکید بر توجه دولت بر معیشت اقشار کم درآمد و محروم، ادامه داد: دولت سیزدهم در همه تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها توجه به اقشار محروم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. این همان نگاهی است که علما و رهبری فرزانه نسبت به آن تاکید دارند.
رئیس جمهوری با اشاره به گام‌های دولت در حوزه توانمندسازی افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی، اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ انقلاب دیگر هیچ فردی در نوبت پوشش در بهزیستی و کمیته امداد وجود ندارد و بسیاری از افراد نیز با توانمندشدن به زندگی با کرامت خود بازگشته اند.دولت نسبت به افزایش مستمریِ مستمری بگیران و هم نسبت به استفاده از خدمات آب، برق، گاز، بیمه سلامت و سایر خدماتی که می‌تواند در جهت رفع آلام آنها کمک کند، گام برمی‌دارد.
در حالی که هنگام تحویل دولت، رشد اقتصادی کشور بالای درصد بود، رئیسی مدعی شد: تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم رشد اقتصادی ایران نزدیک به منفی بود در حالی که در این دولت رشد اقتصادی کشور با جهش همراه بوده و اکنون به شش درصد رسیده است. برخی مشکلات حل شده و باید نسبت به آنها شاکر بود اما راه‌هایی را نیز باید طی کنیم که مشکلات رفع شود.این‌ها به معنی نبودن مشکل نیست بلکه به آن معناست که جهت‌گیری درستی انجام شده است. شد: در 10 سال پیش از دولت کمتر از یک درصد رشد اقتصادی داشتیم اما در شش ماهه نخست دولت سیزدهم، رشد اقتصادی به 4 درصد رسید، در سال دوم دولت به بیش از 4 درصد و در سال گذشته رشد اقتصادی به 6 درصد افزایش یافت. در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم سالانه حدود 700 هزار خودرو در کشور تولید می‌شد که این رقم در زمان حاضر به بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه سال گذشته 45 میلیارد دلار به بخش صنعت کشور اختصاص یافت، ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط دولت نگرانی تجار و فعالان اقتصادی در خصوص تامین ارز به طور کامل برطرف شد.
رئیسی خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت حل تنش آبی 10 هزار روستا را برنامه ریزی کرده بودیم که اکنون مشکل بیش از 5 هزار روستا را در خصوص تنش آبی برطرف کردیم. در حالی در ابتدای آغاز به کار دولت 22 هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم، اکنون شاهد تولید 8 هزار مگاوات برق بیشتر هستیم و زمینه تولید 10 هزار مگاوات برق صنعتی نیز برای جداسازی برق خانگی و صنعتی نیز کلید خورده است. 28 سند در خصوص سند 2030 تصویب شده بود اما ابلاغ نشده بود، لغو سند 2030 یکی از نخستین اقدام‌های دولت سیزدهم بود. ما سند تحول آموزش و پرورش و دیگر اسناد متعالی داریم و از تجربه دیگران نیز استفاده می‌کنیم اما مرعوب و منکوب مظاهر فاسد تمدن دورغینی غرب نمی‌شویم. ما در امور فرهنگی از تجربه دیگران استفاده می‌کنیم اما بدون مطالعه و دیدگاه کارشناسی از نسخه‌های بیگانان استفاده نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه آیین و شریعت ما برای نجات انسان و زندگی سالم بنا شده است، گفت: سلامت در اخلاق، فکر، عمل و سایر حوزه‌ها در زندگی معاصر هدف مهم شریعت و دین در زندگی اجتماعی است. کارآمدی دین در مدیریت زندگی اجتماعی انسان معاصر آن پرچم مهمی بود که حوزه‌های علمیه با انقلاب شکوهمند اسلامی در قرن حاضر بلند کرد.
رئیس جمهوری با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب در طول بیش از 4 دهه از عمر نظام ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران اثبات کرد که فقه تمدن ساز مذهب جعفری می‌تواند پاسخگوی همه نیازهای زندگی اجتماعی در عصر حاضر باشد. رویکرد «ما می‌توانیم» مبتنی بر داشته و باورهای علمی و سرمایه‌های موجود کشور در برابر نگاه‌های واداده به غرب در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار دارد. در طول 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی هرجا که با عقلانیت انقلابی حرکت کردیم به پیشرفت و موفقیت رسیدیم اما در هر مساله ای که برای جلب رضایت غربی‌ها اقدامی کردیم دچار مشکل شدیم.
رئیسی علمی بودن، منطقی بودن و فرهیختگی را از ویژگی‌های بارز یک فرد انقلابی توصیف کرد و ادامه داد: یک فرد انقلابی همان گونه که در ابتدای انقلاب در جبهه‌های نبرد حضور می‌یافت امروز نیز در صحنه‌های مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاضر است.
وی با تاکید بر اینکه عدالت یکی از مهم‌ترین مفاهیم دینی است، تصریح کرد: عدالت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فردی از شاخصه‌های مهم عدالت محوری است که باید به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد.انتظار ما از یک طلبه انقلابی شناخت جامعه و نیازهای آن به همراه آمادگی ایفای نقش برای حل چالش‌های جامعه است؛ این همان راهی است که شهدا در مسیر آن خون پاک خود را بذل کردند.
وی با تاکید بر اینکه مسوولیت پذیری و خط پذیری برای انجام وظیفه از ویژگی‌های یک فرد انقلابی است، ابراز کرد: دولت مجری گفتمان مقام معظم رهبری در مساله عدالت و سایر شاخص‌ها و سیاست‌های مدون انقلاب اسلامی است. حل مشکلات معیشتی و اقتصادی در توجه به اقتصاد مقاومتی و راه حل معضلات فرهنگی نیز توجه به مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز توجه به خداباوری و مردم باوری بسیار مهم است، تصریح کرد: مشکلات و نیازهای جامعه برخلاف ادعای برخی از افراد با 2 تلفن و زنگ به کشورهای قدرتمند حل نمی‌شود.در ابتدای دولت سیزدهم برخی با ناامیدی به ما می‌گفتند چگونه کشور را اداره خواهید کرد اما پس از چندی دیدند که بسیاری از مباحث مانند اقتصاد و تورم را می توان مهار و مدیریت کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما یقین داریم که تحریم‌ها بی خاصیت شده است، بیان کرد: دولت در حال کنترل و از بین بردن زمینه‌های تورم است و طبق اطلاعات نهادهای مالی بین المللی شاخص‌های اقتصاد ایران امیدبخش است. کشور ما بیشترین فشار تحریم را در صنایع نظامی، هسته ای و خودروسازی تجربه کرده و در همین عرصه‌ها نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته است. ما می‌توانیم عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی پیش بریم و در تمامی این حوزه‌ها نیز در حال پیشرفت هستیم. بدانید روحیه ضدفساد در دولت مورد تشویق و تاکید قرار گرفته هم اصلاح ساختارهای فسادزا و هم شناسایی افراد ناکارآمد و فاسد؛ هر دو مورد توجه بوده و خواهد بود. ما معتقدیم اجرای عدالت و فساد با هم سازگاری ندارد؛ لذا هر جا ساختار ناعادلانه و فسادزا ببینیم بنا بر حل مساله داریم. در این زمینه ملامتگران و برخی جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها ما را از اهداف‌مان بازنخواهد داشت. همچنان که شهدای عالی‌قدر، امام و رهبری به ما آموختند ما از ملامت ملامت کنندگان به‌هیچ‌عنوان نه خسته می‌شویم و نه میدان را خالی خواهیم کرد.
منبع: خبرگزاری ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/670583/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیین نکوداشت خیریه مدرسه‌ساز «داریوش گنجی» در بیرجند

محل دپو سوخت قاچاق در نهبندان خراسان جنوبی لو رفت

آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه به ملکوت اعلی پیوستند

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی درپی شهادت رئیس‌جمهور

بازخوانی سفرهای «شهید خدمت» به خراسان جنوبی

حال‌و‌هوای متفاوت فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با حضور خادمان حرم رضوی

بسیجیان اصناف مشهد پای کار همشهری‌های سیل زده آمدند

تعهد بسیجیان اصناف خراسان رضوی برای تامین نیازهای سیل زدگان مشهد

درخواست ویژه مشهدی‌ها برای زنوزی/در خراسان تیم داری کن

تمهیدات ترافیکی در مشهد | خسارت 1700 میلیاردی به راه های خراسان رضوی

نتایج درخشان تیم پاورلیفتینگ خراسان‌رضوی در مسابقات کشوری

ذخیره سازی 3.3 میلیون مترمکعب از سیلاب‌ های درگز خراسان رضوی

مدیریت بحران: احتمال «سیل مشهد» پیش‌بینی شده بود

هواشناسی ایران1403/02/13؛ هشدار وقوع سیلاب در 6 استان

از بهشت خراسان تا شهادت

آیت‌الله رئیسی مرد خدمت، میدان و یاور محرومان بود

نماینده ولی فقیه شهادت رییس جمهور را تسلیت گفت

آرامش موجود در کلام رهبر انقلاب باعث تسلی مردم شد

آرامش موجود در کلام رهبر انقلاب موجب تسلی مردم شد

فرصت ارائه راهکار حل مسائل در نخستین گفتاورد ملی نخبگان

رئیس جمهور ایران برخواسته از خطه خراسان و خادم الرضا (ع) بود

شهید آیت الله رئیسی خادم ملت و سرباز ولایت بود

تشدید بارش در 17 استان/ احتمال وقوع سیلاب

آغازخرید تضمینی گندم درخراسان رضوی

اکنون باید جریان خدمت قوی‌تر از همیشه به پیش رود

معرفی12 هزار و 850 فقره تسهیلات مسکن روستایی به بانک

شاخصه شایسته آیت الله رئیسی صداقت بود

هزار و 580 دانش‌آموز در مسابقات استانی ریاضیات شرکت کردند

اعضای 147 بیمار مرگ مغزی غرب خراسان اهدا شد

شب خاطره موج‌های بی‌قرار با حضور امدادگران هلال احمر خراسان شمالی

برای اولین بار در تاریخ مراسم خطبه‌خوانی لغو شد

نامگذاری یکی از معابر اصلی یا میادین مشهد به‌نام رئیس‌جمهور مردمی

پیش‌بینی رگبار پراکنده و تگرگ در خراسان رضوی

پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه

سیاه‌پوشی محل تولد رئیس‌جمهور در مشهد مقدس

پیکر رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در مشهد تدفین می‌شود

تصویری از برف‌روبی‌ صحن حرم امام رضا(ع) توسط شهید رئیسی

ابراز احساسات زائران بارگاه‌ رضوی به تصویر شهید خدمت

مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در دانشگاه فردوسی مشهد

اجتماع مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا(علیه‌السلام)

موضوع مطبوعات و رسانه حرف اول عرصه‌های جهانی است

رئیس‌جمهور حامی محرومان کشور بود

اخلاص و مجاهدت دو ویژگی برجسته شهید آیت الله رئیسی بود

آیت الله رئیسی مسئولی بودند که خودشان را وقف خدمت به مردم کردند

بازدید مدیرعامل بیمه دی از شرکت خدمات بیمه ای امید بنیان

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‌ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

توسعه بازارچه صنایع دستی ورودی سرایان

نگاه عدالت‌محور فرهنگی و استانی و منطقه‌ای در عملیات فرهنگی محقق شده است

زمینه تبادل علمی در خراسان‌جنوبی با کشور ترکیه فراهم است

معطر شدن بیمارستان‌های بیرجند به عطر رضوی+عکس