يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۴
فرهنگی

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

شفافیت و سلامت دو ویژگی اصلی فرایند بررسی بسته‌های تربیت_یادگیری بود/ اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام تعلیم و تربیت است

شفافیت و سلامت دو ویژگی اصلی فرایند بررسی بسته‌های تربیت_یادگیری بود/ اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام تعلیم و تربیت است
پیام خراسان - شیخ‌الاسلام با اشاره به ضرورت پرهیز از نگاه صرف اقتصادی به مسائل فرهنگی و تربیتی، گفت: هیچ کودک و نوآموز ایرانی نباید به دلیل فقر و یا زندگی در مناطق دوزبانه و محروم از دوره پیش‌دبستانی باز بماند.
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - شیخ‌الاسلام با اشاره به ضرورت پرهیز از نگاه صرف اقتصادی به مسائل فرهنگی و تربیتی، گفت: هیچ کودک و نوآموز ایرانی نباید به دلیل فقر و یا زندگی در مناطق دوزبانه و محروم از دوره پیش‌دبستانی باز بماند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا شیخ‌ ‎ الاسلام معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در نشست با ناشران بسته‌های تربیت-یادگیری تاییدشده، ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول مکرم اسلام صلوات‌الله‌علیه‌و آله، شفافیت و سلامت را دو ویژگی اصلی فرایند بررسی بسته‌های تربیت-یادگیری دانست .
وی با اشاره به هم‌افزایی مجلس، دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، افزود: خوشبختانه امروز همه حاکمیت به اهمیت دوره پیش‌دبستانی واقف است و آمادگی دارند ظرفیت‌های خود را برای ارتقای این حوزه به کار بگیرند .
شیخ‌الاسلام با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی در گرو توسعه پیش‌دبستانی است، خاطرنشان کرد: ایجاد ساختار متناظر استانی در همۀ استان‌ها بر مبنای همین ضرورت صورت گرفت؛ اقدامی که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و دغدغه‌مندی آنان نسبت به دوره پیش از دبستان محقق شد .
وی با تاکید بر اینکه سیاست‌ها و رویکردهای در حوزه پیش‌دبستانی باید مبتنی بر میدان و نیازها و ویژگی‌های آن باشد، یادآور شد: پژوهش و تحقیق مهمترین عوامل قدرت سیاست‌گذاری هستند .
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اضافه کرد: اگر عملکرد کشور در حوزه پیش‌دبستانی مطلوب باشد، کودک با انگیزه و میل بیشتری وارد فضای آموزش رسمی خواهد شد و در نتیجه فرایند آموزش و پرورش را با کیفیت بهتری طی خواهد کرد .
شیخ‌الاسلام توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی را به ویژه در مناطق محروم و لازم‌التوجه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هیچ کودک و نوآموز ایرانی نباید به دلیل فقر و یا زندگی در مناطق دوزبانه و محروم از دوره پیش‌دبستانی باز بماند .
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگرش تعیین‌کننده رفتار فرد است، اظهار داشت: اگر بتوان نگرش نوآموز را در دوره پیش از دبستانی به علم، مدرسه و تحصیل اصلاح کرد، قطعاً رفتارهای تحصیلی_تربیتی بهتری را شاهد خواهیم بود و از نتیجۀ آن تمام جامعه منتفع خواهد شد .
وی با اشاره به اهمیت محتوای تربیت-یادگیری، بر لزوم پشتوانه علمی و تحقیقاتی تاکید و تصریح کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای بررسی حرفه‌ای و تخصصی بسته‌های تربیت_یادگیری در محیط سالم و شفاف، میزبان بهترین داورها را از سراسر کشور بود، زیرا باور داریم اعتماد مردم بزرگترین سرمایه برای نظام تعلیم و تربیت است؛ اعتمادی که جز در سایه شفافیت و سلامت فرایندها محقق نمی‌شود .
وی در پایان سرعت در چاپ، کیفیت چاپ، توجه ویژه به مناطق محروم و تسریع در ارسال بسته‌های تربیت-یادگیری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: گرچه حفظ حقوق ناشران امری ضروری است، ولی نگاه صرف اقتصادی به مسائل تربیتی و فرهنگی مخرب است.


نظرات شما