دوشنبه ۱ تير ۱۴۰۵
اجتماعی

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

تأمین اعتبار پروژه‌های زیرساختی خراسان جنوبی، فراتر از تعهدات دولت چهاردهم

تأمین اعتبار پروژه‌های زیرساختی خراسان جنوبی، فراتر از تعهدات دولت چهاردهم
پیام خراسان - استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت چهاردهم فراتر از تعهدات خود، اعتبارات ارزشمندی را برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان اختصاص داده است.
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت چهاردهم فراتر از تعهدات خود، اعتبارات ارزشمندی را برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا هاشمی، روز یکشنبه در سومین جلسه شورای اداری استان با تأکید بر اینکه جذب اعتبارات ملی و رضایتمندی مردم مهمترین شاخص ارزیابی مدیران است، گفت: مدیران باید با حضور میدانی، پیگیری مستمر و تعامل سازنده با دستگاه‌های ملی و نمایندگان مجلس، روند اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای استان را شتاب ببخشند.
وی با بیان اینکه موفقیت‌های استان حاصل وحدت، همدلی و کار تیمی است، افزود: هر آنچه امروز در استان رقم خورده، نتیجه همراهی و هم‌افزایی همه مسئولان است و باید این سرمایه ارزشمند حفظ شود.
استاندار سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی را منشأ تحولات مهم در استان دانست و اظهار داشت: دولت چهاردهم فراتر از تعهدات خود، اعتبارات ارزشمندی را برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان اختصاص داده که پروژه راه‌آهن از مهم‌ترین این طرح‌هاست.
هاشمی با اشاره به موفقیت‌های استان در حوزه صادرات به افغانستان، اجرای برنامه ایران‌جان و کسب رتبه برتر در طرح زندگی با آیه‌ها، گفت: این دستاوردها حاصل تلاش مجموعه مدیریتی استان و همکاری همه دستگاه‌هاست.
وی کمبود آب شرب، تسریع در روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و واگذاری زمین در قالب قانون جوانی جمعیت را از مهمترین مطالبات مردم عنوان کرد و افزود: مدیران باید با جدیت این موضوعات را پیگیری کرده و زمینه افزایش رضایت‌مندی مردم را فراهم کنند.
استاندار با اشاره به در پیش بودن مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر امام شهید، بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی به زائران تأکید کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر تردد زائران، همه دستگاه‌ها باید در حوزه‌های اسکان، سوخت، خدمات بانکی و ...، آمادگی کامل داشته باشند.
هاشمی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی را از تأکیدات رئیس‌جمهور دانست و تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف انرژی به‌صورت مستمر ارزیابی خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه جذب اعتبارات ملی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی مدیران است، خاطرنشان کرد: مدیران علاوه بر جذب کامل اعتبارات استانی، با حضور مستمر در وزارتخانه‌ها و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس، منابع ملی بیشتری را برای اجرای طرح‌های استان جذب کنند.
هاشمی، حضور مستمر مدیران در شهرستان‌ها را ضروری دانست و گفت: بسیاری از مشکلات مردم با حضور میدانی مدیران قابل حل است.
وی تعامل با نمایندگان مجلس، شوراهای نظارتی، رسانه‌ها و نخبگان را از الزامات مدیریت موفق برشمرد و افزود: مدیران باید با روحیه تعامل، پاسخگویی و ریسک‌پذیری، مسیر سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها را تسهیل کنند.
استاندار بر تسریع در روند صدور مجوزها، تکریم ارباب‌رجوع، پیگیری توسعه بازارچه‌های مرزی، تقویت پروازهای استان، تکمیل پروژه راه‌آهن و پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری تأکید کرد و گفت: این اقدامات نقش مهمی در رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار خراسان جنوبی دارند.
هاشمی از اقدامات حوزه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی در تأمین امنیت استان قدردانی کرد و افزود: همه مدیران باید با روحیه جهادی، خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و با پیگیری مستمر زمینه ارتقای رضایت عمومی را فراهم کنند.


نظرات شما