سه شنبه ۲ تير ۱۴۰۵
اجتماعی

عملیاتی شدن دستور استاندار خراسان جنوبی برای رفع مشکل آب عشایر بارنجگان

عملیاتی شدن دستور استاندار خراسان جنوبی برای رفع مشکل آب عشایر بارنجگان
پیام خراسان - مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: دستور استاندار خراسان جنوبی برای رفع مشکل آب عشایر حوزه بارنجگان شهرستان زیرکوه عملیاتی شد.
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: دستور استاندار خراسان جنوبی برای رفع مشکل آب عشایر حوزه بارنجگان شهرستان زیرکوه عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی‌ استانداری خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل‌ امور عشایری استان، خادمی‌ نژاد با اشاره به تحقق مصوبه سفر استاندار به شهرستان زیرکوه، بیان کرد: حفر چاه آب شرب انسان و دام در منطقه بارنجگان شهرستان زیرکوه از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۴ بوده که توسط اداره کل امور عشایر استان اجرا شده است.
به گفته وی؛ با اجرای این طرح، تعداد ۱۳۲ خانوار عشایری شامل ۷۹۰ نفر از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.
مدیرکل امور عشایری اظهار داشت: عملیات انجام‌شده تاکنون شامل حفاری چاه، خرید لوله، لوله‌گذاری و انجام آزمایش پمپاژ چاه بوده که برای آن اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
خادمی نژاد ادامه داد: برای تکمیل این پروژه حدود ۵۵ میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده مورد نیاز است تا عملیات باقی‌مانده شامل احداث شبکه انتقال برق، تجهیز و نصب منصوبات چاه، احداث اتاقک، ساخت منبع ۶۰ مترمکعبی و اجرای حصار پیرامونی انجام شود.
گفتنی است؛ اعتبار مصوب این طرح ۴۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون بخشی از آن تخصیص و هزینه شده است.


نظرات شما