پیام خراسان - روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی حسب دستور استاندار، در خردادماه سال جاری، برنامههای ویژهای را در دستور کار قرار داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، بازدید سرزده از روابط عمومی دستگاههای اجرایی، برگزاری کارگاههای آموزشی تبیینی با مدیران روابط عمومی های ادارات شهرستانی با مشارکت فرمانداریها، حضور در گردهمایی اعضای شورای اطلاعرسانی دستگاهها، برگزاری شورای اطلاعرسانی در شهرستانها، دیدار با مدیرکل روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری، دیدار با رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، دیدار با مدیرکل روابط عمومی و امور مجلس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و دیدار با مدیرکل روابط عمومی استانداری قم از جمله برنامههای روابط عمومی استانداری در خردادماه جاری بود.
بازدید سرزده از دستگاه ها
طی این برنامه با حضور سرزده و بدون هماهنگی در ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره) و تعاون روستایی، ضمن عرض خداقوت به همکاران روابط عمومی و تقدیر از تلاشهای آنها، محیط کار و تجهیزات در اختیار روابط عمومی مورد ارزیابی قرار گرفت.
حمایت بیش ازپیش مدیران از روابط عمومی ها و رفع کاستیها و کمک به ارتقای شرایط کاری آنها از نتایج مثبت این بازدیدها بود.
گردهمایی روابط عمومی های ادارات شهرستانها
برنامه حضور در گردهمایی روابط عمومیهای ادارات شهرستانها که با همکاری فرمانداریهای تلبعه برنامهریزی شده، از اواخر اردیبهشت ماه و همزمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی در دستور کار قرار گرفت و در خرداد به اوج خود رسید.
در این ایام گردهمایی روابط عمومیهای سربیشه، درمیان، قاینات، بیرجند و بشرویه برگزار شد و برای دیگر شهرستانها نیز برنامهریزی لازم صورت گرفته و در ادامه انجام خواهد شد.
گردهمایی اعضای شورای اطلاعرسانی دستگاهها
حضور در گردهمایی روابط عمومیها و اعضای شوراهای اطلاعرسانی دستگاهها نیز از اتفاقات مهم خردادماه امسال بود.
ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای، بهزیستی و ... با برنامهریزی مناسب برای برگزاری این جلسات، فرصت مغتنمی برای تشریح تکالیف و وظایف روابط عمومیها ایجاد کردند.
در این نشستها بر وظیفه روابط عمومی در تبیین دستاوردهای نظام از طریق تولید محتوای خلاقانه و استفاده مفید از بستر فضای مجازی تأکید شد.
برگزاری شورای اطلاعرسانی در شهرستانها
حسب دستور استاندار و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت رسانهها و روابط عمومیهای ادارات در تبیین دستاوردهای نظام واقدامات دولت، در بازه جنگ رمضان، شورای اطلاع رسانی در مرکز استان به صورت روزانه برگزار شد.
در ادامه طبق برنامهای مدون، شورای اطلاعرسانی شهرستانها نیز به صورت منظم برگزار شد.
دیدارهای خارج استان
در دیدارهای جداگانه با مدیرکل روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، مدیرکل روابط عمومی و امور مجلس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و دیدار با مدیرکل روابط عمومی استانداری قم نیز نقش و جایگاه راهبردی روابط عمومیها در نظام حکمرانی و مدیریت افکار عمومی مورد تأکید قرار گرفت.
در این دیدارها ضمن ارائه دیدگاهها و تجربیات ارزنده، بر اهمیت همافزایی، تبادل تجربه و بهرهگیری از رهنمودهای مسئولان حوزه اطلاعرسانی کشور برای ارتقای عملکرد روابط عمومیها نیز تأکید شد.